Gå til innhold

Splitte par


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor inviterer du henne hvis ingen liker henne? Her må broren ta konsekvensen av å ha valgt en partner ingen andre i familien liker.

Når hun først er invitert skal de selvsagt sitte sammen. Å splitte par gjør bryllup dørgende kjedelig. Man kan faktisk tvangssosialisere med andre selv om man sitter ved siden av partneren sin, man behøver ikke bli etterlatt alene med en gjeng fremmede for å gjøre dette. Det gjør det bare enda verre enn det er. De som er single får ta konsekvensen av å være alene, og gjøre en ekstra innsats. Det er ingen grunn til at alle andre skal utsettes for å sitte alene bare for å hensynta de som ikke har partner. Det er det dummeste jeg hører.

 

 

Anonymkode: e799d...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ingen av de resterende søsknene har partnere, så henne blir isåfall den eneste som ikke er familie. 

Jeg vil ikke ha henne der, kjæresten min vil ikke ha henne der, hele familien hans liker henne ikke.. Absolutt ingen bortsett fra broren liker henne.. 

Anonymkode: 708e4...552

Der må du enten bite i det sure eplet eller plassere de ett annet sted. Det er dårlig gjort å splitte par. Jeg hadde faktisk deoppet bryllupet om jeg visste vi ble splittet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser over hvor mange som er uvant med å splitte par og som kanskje synes det er en uting. Jeg har vært i noe sånt som 20 bryllup med tradisjonell bordsetning, og tror jeg bare har opplevd at par sitter sammen en gang eller to.

 

Jeg sitter gjerne med mannen min flere kvelder i uka og vil gjerne sitte med andre for å bli kjent med dem når jeg en sjelden gang er i bryllup :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ingen av de resterende søsknene har partnere, så henne blir isåfall den eneste som ikke er familie. 

Jeg vil ikke ha henne der, kjæresten min vil ikke ha henne der, hele familien hans liker henne ikke.. Absolutt ingen bortsett fra broren liker henne.. 

Anonymkode: 708e4...552

Da får du si at hun ikke er invitert, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det har sikkert vært en haug med tråder om det å splitte par i bryllup, men nå er jeg i god gang med bordplassering og trenger litt hjelp

Bordplasseringen blir I en E form, hvor brudeparet, foreldre, søsken og besteforeldre sitter på den lengste siden. I mitt hodet er det kun overnevnte som skal sitte der. 

Broren til kjæresten min er invitert med en plus one, denne dama kan jeg virkelig ikke fordra!! Men som jeg føler vi må invitere. Problemet er at det forventes av broren at denne dama skal sitte sammen med han, altså på den rekka hvor jeg mener kun nærmeste familie skal sitte. 

Er det ok å plassere henne et annet sted, eller må jeg plassere de sammen på familierekka? 

Anonymkode: 708e4...552

Alle par skal sitte sammen, også på "familierekka". De er da like stor del av familien, som du og din ektefelle. Par skal sitte sammen, punktum. 

Anonymkode: 7a927...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, padawan skrev:
 

Deg om det men det er slik det alltid har vært.

Nope. Skal man splitte andre par, burde heller ikke brudeparet sitte ilag. Er man der for å feire kjærligheten, får man da i det minste respektere andres

Anonymkode: 7a927...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blant dem som synes det er helt helt greit å splitte par. For meg er det helt andre ting som avgjør om bryllupsmiddager blri vellykkede - så lenge bordplasseringen er gjennomtenkt, som andre er nevnt her, bruker det å blir veldig koselig.

Ofte at de som sitter på langbordet ved e-form eller hestesko også er splittet, for eksempel at forlovere, men ikke partnerne deres sitter der. 

Eneste er som er litt rart her, er at grunnen er at du ikke liker vedkommende. Men dersom andre par også er splittet er jeg blant dem som virkelig ikke ser problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, padawan said:
 

Deg om det men det er slik det alltid har vært.

"Slik har det allitd vært" var også argumentasjon for at far skulle gifte bort datter for penger, og at datteren skulle være jomfru.
ser ikke helt argumentet i "sånn er det bare" om det bare er tull.

Anonymkode: 7ac10...51c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Mrs. Random Nick said:
 

Bare hos kongelige som er gift. Ikke blant oss vanlige folk.

Hos oss vanlige også. Syns det er en uting at par alltid skal sitte sammen

Anonymkode: 938c4...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Kritt said:
 

Stusser over hvor mange som er uvant med å splitte par og som kanskje synes det er en uting. Jeg har vært i noe sånt som 20 bryllup med tradisjonell bordsetning, og tror jeg bare har opplevd at par sitter sammen en gang eller to.

 

Jeg sitter gjerne med mannen min flere kvelder i uka og vil gjerne sitte med andre for å bli kjent med dem når jeg en sjelden gang er i bryllup :) .

Helt enig. Min erfaring er at de beste bryllupene er da par sitter overfor hverandre. Da flyter praten mye lettere enn om man sitter ved siden av hverandre. Og om det er en god bordsetting er det også helt fint å splittes helt. Av de bryllupene jeg har vært i i sommer er de full splitting som var best. 

Anonymkode: 938c4...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra å splitte par så lenge alle kommer i nærheten av noen de kjenner fra før, og som de prater godt med. Hvis jeg ikke kjenner noen er det fortsatt greit å ikke sitte med mannen, men da bør jeg havne ved siden av noen som prater mye og er inkluderende, for det er utrolig kjipt å bli sittende «alene» en hel middag hvis de rundt bare prater med hverandre, og svarer med grynt og enkeltord når jeg prøver å være med i samtalen.

Anonymkode: 901de...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble splittet i bryllup en gang. Var 26 år og ble satt med et eldre ektepar, som trengte mye hjelp og som tydeligvis ikke helt viste hvor de var, og 3 andre godt voksne ektepar. Hvorfor vi ble splittet skjønner jeg ikke. Ingen av de snakket med meg, selv om jeg prøvde. Mot slutten ga jeg opp. Og middagen var så lang!! 8 tåler og mye sanger. 

En annen liten sak, det var vin og vann til maten. Thats it. Vi som måtte kjøre fikk vann, ikke bris eller farris en gang. 

Anonymkode: 1f0b2...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...