Hårstrikk79 Skrevet 7. oktober 2018 #21 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men nå skrev jeg at det er samme fornavn, mellomnavn og etternavn - ikke deler av navnet. Jeg er samme som deg, og nei jeg har faktisk aldri hørt om det! Fint å få oppklaring da, det var jo en ganske fin og søt tradisjon TS Anonymkode: b922e...c93 Eksemplet ditt, Jens Erik Hansen. Hva mener du er mellomnavnet? Jens Erik er fornavn og Hansen er etternavnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #22 Del Skrevet 7. oktober 2018 Jeg syntes bare sånn er sært! Satt foten hardt ned når samboeren min ville oppkalle mini etter sin egen far feks. Nope: Anonymkode: d1f40...cfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. oktober 2018 #23 Del Skrevet 7. oktober 2018 Det er som mange påpeker veldig vanlig historisk sett, og forekommer fortsatt i dag, spesielt blant bønder og i slekter med familiefirma o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #24 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 time siden, Hårstrikk79 skrev: Eksemplet ditt, Jens Erik Hansen. Hva mener du er mellomnavnet? Jens Erik er fornavn og Hansen er etternavnet. Men det er fortsatt hele navnet - ikke deler av den slik han påpekte. Anonymkode: b922e...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #25 Del Skrevet 7. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som sier at det er vanlig, er det ikke litt rart at jeg som 34 åring aldri har møtt noen med likt navn som sin far eller mor? Er fra Oslo, om det har noe å si. Anonymkode: 8adcc...c49 Det har alt mye å si, dette er da helt vanlig! Neste helg bør du ta deg en tur utenfor Oslo, opplev noe nytt 🙊 Anonymkode: 6fbd1...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #26 Del Skrevet 8. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som sier at det er vanlig, er det ikke litt rart at jeg som 34 åring aldri har møtt noen med likt navn som sin far eller mor? Er fra Oslo, om det har noe å si. Anonymkode: 8adcc...c49 Pleier du alltid spørre folk du møter hva foreldrene deres heter? Tror omtrent ikke jeg vet hva foreldrene til noen jeg er blitt kjent med som voksen heter. Anonymkode: 0651a...8da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #27 Del Skrevet 8. oktober 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Dere som sier at det er vanlig, er det ikke litt rart at jeg som 34 åring aldri har møtt noen med likt navn som sin far eller mor? Er fra Oslo, om det har noe å si. Anonymkode: 8adcc...c49 Jeg er fra Oslo og er kun noen få år yngre enn deg. Og jeg vet om fler. Har en kamerat vi bare kaller den yngre. Han er ikke fra Oslo, men her jeg er blitt kjent med han. Så vidt jeg vet har han varaplass på tinget så kanskje du plutselig leser om han i riksmedier. Anonymkode: 169e7...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bæreposemedekstra Skrevet 8. oktober 2018 #28 Del Skrevet 8. oktober 2018 Det er ikke helt uvanlig, men personlig liker jeg det ikke. Hadde aldri gjort det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jokke89 Skrevet mandag kl 22:56 #29 Del Skrevet mandag kl 22:56 Min far har to navn. Det ene er det samme som farfar sitt. Han har ett fornavn som ikke er likt. Det er etter onkelen hans som døde året før han ble født, men er merkelig nok ikke det samme navnet. Så mange måter å kalle opp på. Er noen slekter her og der det sikkert er minst 5 generasjon hvor eldste sønn heter det samme. Eminem heter jo f.eks egentlig Marshal Bruce Mathers III. Så han er tredje generasjon med det navnet. Faren hans er jr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:11 #30 Del Skrevet tirsdag kl 00:11 Ikke uvanlig men dritkleint Anonymkode: da840...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 07:36 #31 Del Skrevet tirsdag kl 07:36 AnonymBruker skrev (På 7.10.2018 den 18.25): Hei, jeg har en venninne som nettopp har født, og jeg er litt forvirret. Det har seg nemlig slik at babyen har fått nøyaktig samme navn som faren med samme fornavn, mellomnavn og etternavn. Faren, som heter a la "Jens Erik Hansen" skriver på facebook "Velkommen til verden, Jens Erik Hansen!". Venninnen min sier at babyen er oppkalt etter faren sin, derav samme navn. Jeg har aldri vært borti noe lignende før, noen som kan forklare? Anonymkode: b922e...c93 Ukreativt og forvirrende når to i samme husstand heter nøyaktig det samme. Er mer rett syns jeg å kalle opp etter generasjonen før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet tirsdag kl 07:41 #32 Del Skrevet tirsdag kl 07:41 Det er vel ikke så uvanlig, men veldig upraktisk. Vi har et vennepar hvor far og barn har samme fornavn. Hver gang mor omtaler «Andreas» må vi tolke ut fra sammenhengen om hun mener sin mann eller sjuåringen. Utrolig corny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:55 #33 Del Skrevet tirsdag kl 07:55 Er jo forholdsvis vanlig, spesielt før, men synes det virker ekstremt selvgodt å kalle opp barnet etter seg selv. 😳 Du nå være skikkelig høy på deg selv liksom, om du har et behov for å kalle barnet det samme som deg.. Jeg kjenner tre som har kalt opp barna etter seg selv, og jeg har faktisk mistet litt respekten for de alle tre.. Oppkalling etter besteforeldre og andre har jeg ikke noe problem med, selv om jeg synes foreldre bør velge navn akkurat etter hva de liker og ikke føle noe press på å kalle opp. Men å kalle opp etter seg selv? Tragisk🤦 Anonymkode: 6ba1e...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:04 #34 Del Skrevet tirsdag kl 09:04 Du må ha levd under en stein om du aldri har hørt om folk som er oppkalt etter foreldre (gjerne i flere generasjoner bakover). At det er ufattelig sært, av flere tusen navn å ta av, å velge samme navn som foreldre er en annen sak. Men uvanlig er det ikke, og det vet du faktisk veldig godt selv om du ikke er ufattelig dum. Anonymkode: 30f4c...4ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:17 #35 Del Skrevet tirsdag kl 10:17 Jokke89 skrev (11 timer siden): Min far har to navn. Det ene er det samme som farfar sitt. Han har ett fornavn som ikke er likt. Det er etter onkelen hans som døde året før han ble født, men er merkelig nok ikke det samme navnet. Så mange måter å kalle opp på. Er noen slekter her og der det sikkert er minst 5 generasjon hvor eldste sønn heter det samme. Eminem heter jo f.eks egentlig Marshal Bruce Mathers III. Så han er tredje generasjon med det navnet. Faren hans er jr. Seks år gammel tråd, bare så du vet det… Anonymkode: 59fe1...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå