Gå til innhold

Uglitarianere: Hvilke dyr spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes ikke stygge dyr, bare stygge mennesker

Anonymkode: 4b171...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peonjenta skrev:
 

Herregud

Jeg har ikke hørt begrepet før, men kjenner igjen tankegangen og tipper begrepet er laget med mer enn et lite snev av ironi og sarkasme. Jeg tviler vel også på at det egentlig er noen som kaller seg uglitarianer i fullt alvor. Derimot finnes det jo skremmende mange som viser holdninger som "Hvordan kan du spise lamm, de er jo så søøøøøøøøøøteeee!!!??!?!!!!! Du er et iskallt og ont, ondt, ONDT menske!!!!!!!!" Disse folkene måler et dyrelivs verdi i hvor fluffy pels og store øyne dyret har. Derfor skal lam og selunger beskyttes, mens en gjennomsnittsgris sine lidelser ikke gjør særlig inntrykk. 

Anonymkode: 1c49d...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg må spørre deg om en ting. Er du alltid så slem og frekk mot folk, eller er det bare her på KG? Hatt en dårlig barndom kanskje? Også må du få ut all dritten din her. Se til helvete å ta deg sammen. Og slutt å vær så sur. Du er ikke KG-politiet, so shut the f up. 

Anonymkode: f08cc...29b

du virker ikke akkurat mindre bitter, for å si det slik. Ta deg sammen selv, gå i terapi, i stedet for å oppta alle tråder på kg om hvor slemme menn er med deg.

Anonymkode: a06c5...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hund spiser jeg feks chihuahua, men ikke cocker poo. Spiser kun hårløse katter. Det som er litt vanskelig med uglitarisme er jo at du ikke nødvendigvis har SETT dyret du kjøper, så er vanskelig å gjøre seg opp en mening. Feks er noen sauer veldig pene, mens andre er klassisk mat-stygge. 

Anonymkode: a0bc2...d22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:
 

Av hund spiser jeg feks chihuahua, men ikke cocker poo. Spiser kun hårløse katter. Det som er litt vanskelig med uglitarisme er jo at du ikke nødvendigvis har SETT dyret du kjøper, så er vanskelig å gjøre seg opp en mening. Feks er noen sauer veldig pene, mens andre er klassisk mat-stygge

Anonymkode: a0bc2...d22

Dette er så sant! Når det gjelder merking av matvarer, er det ingen det diskrimineres mer mot enn oss uglitarianere. Alle andre kan bare lese på pakken om matvaren er i tråd med deres livsstil, men aldri informeres det om sånt som er nødvendig å vite for en uglitarianer. Alle kjøttprodukter burde merkes med utseende-rating relativt til hvilket dyr det er snakk om: "Kjøttdeig av okse ikke over 3/10". På grunn av mangelfull innholdsinformasjon på kjøttprodukter er vi uglitarianere tvunget til å foreta grove generaliseringer over hele dyrearter, i stedet for å kunne avgjøre på individuelt grunnlag om et dyr er stygt nok til at vi kan spise det.

Anonymkode: 140d6...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...