Gjest SumoBryter Skrevet 21. mars 2005 #61 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg har en del erfaring med utenlandske menn (Europeere og amerikanere) og må si at jeg etter hvert har lært å sette stor pris på norske menn! Takke meg til en mann som ser meg i øynene og behandler meg som et oppegående menneske som det er verdt å lytte til fremfor en som som hele tiden skal fremheve at vi er av forskjellig kjønn. Norske menn er da også flinke til å gi komplimenter! Presentasjonen står kanskje noe tilbake å ønske' date=' men innholdet er ofte ærlig og oppriktig ment og ikke en eller annen floskel.[/quote'] Jøss der har jeg i hvertfall helt annerledes erfaringer, for jeg opplever nettopp Norske menn slike at de ikke klarer å ta kvinner seriøst og må småtrakkasere heletiden.... Men kanskje Amerikanske menn er enda verre, britiske er ihvertfall bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 21. mars 2005 #62 Del Skrevet 21. mars 2005 Det er vel ikke en oppskrift på sånn. Jeg hadde heller foretrukket å slå av en prat med superlammet (selv om han er feil kjønn) enn å høre om en som har funnet opp sin egen religion. Men det er nå meg. Det kommer helt an på hvilken type du er, og hvilken type du er ute etter Awrighty! Møtes hos grønska og ta det derfra?? Altså, sumo. Du la kanksje ikke merke til det ørlille ironiflagget nederst i tråden? Personlig foretrekker jeg å være meg selv, slå av en spøk osv, og synes dette virker veldig bra. ONS er ikke min greie så hinting på sleazy måter om både det ene og det andre gir jeg f... i. Poenget mitt, som visstnok forsvant i grøten, er at de som mener norske menn er noen bedritne slabbegaster som kun tenker på seg selv burde kanskje ta en titt på noen av sine medsøstre. Men for all del, fortsett å sleng alle under en kam, for det hjelper visstnok når man er bitter på en eller annen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #63 Del Skrevet 21. mars 2005 Awrighty! Møtes hos grønska og ta det derfra?? Altså, sumo. Du la kanksje ikke merke til det ørlille ironiflagget nederst i tråden? Personlig foretrekker jeg å være meg selv, slå av en spøk osv, og synes dette virker veldig bra. ONS er ikke min greie så hinting på sleazy måter om både det ene og det andre gir jeg f... i. Poenget mitt, som visstnok forsvant i grøten, er at de som mener norske menn er noen bedritne slabbegaster som kun tenker på seg selv burde kanskje ta en titt på noen av sine medsøstre. Men for all del, fortsett å sleng alle under en kam, for det hjelper visstnok når man er bitter på en eller annen.. Vel,vel... jeg merka ikke ironiflagget du har rett. Jeg ække bitter faktisk veldig fornøyd, det er jo veldig fint at du ikke er en håpløs norsk mann jeg bare prøver å hjelpe men bedreviter, ja kanskje det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. mars 2005 #64 Del Skrevet 21. mars 2005 Oi. Røpet meg selv der, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. mars 2005 #65 Del Skrevet 21. mars 2005 Awrighty! Møtes hos grønska og ta det derfra?? :o Hva har jeg gått glipp av her? :klø: Jeg har reist mye, og blitt sjekket opp mye, og jeg foretrekker nordmenn. Kanskje fordi jeg vet hva jeg får, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. mars 2005 #66 Del Skrevet 21. mars 2005 Men du har rett i at det spørs på typen man leter etter, men det er jo fint for det er slik man finner en man virkelig liker heller enn en man ikke trives med. Kanskje du og superlammet??hvis dere er singel og av det motsatte kjønn? Jeg og Lammet skal visstnok møtes hos Grønnska :klø: ser det ut til, så vi får se hva som skjer. Hvem vet, kanskje Lammet får meg i tvil om hvilken legning jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. mars 2005 #67 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg og Lammet skal visstnok møtes hos Grønnska :klø: ser det ut til, så vi får se hva som skjer. Hvem vet, kanskje Lammet får meg i tvil om hvilken legning jeg har Høh, det tviler jeg på. Kan ta dere begge to, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. mars 2005 #68 Del Skrevet 21. mars 2005 Jøss der har jeg i hvertfall helt annerledes erfaringer, for jeg opplever nettopp Norske menn slike at de ikke klarer å ta kvinner seriøst og må småtrakkasere heletiden.... Men kanskje Amerikanske menn er enda verre, britiske er ihvertfall bedre! Bitre erfaringer med norske menn, skjønner jeg. Når forsvant du fra Norge? Etter ungdomsskolen? Eller prater du her om menn på på et bilverkssted du vasket gulvet hos? Men hyggelig at du har funnet en fin mann, engelsk eller ikke. Men ikke kom her og hevd at engelske menn er bedre enn norske, for da røper du bare din manglende erfaringer med begge av dem. Ta en prat med et tilfeldig utvalg av engelske og norske kvinner om deres menn. Tror du finner en større andel menn som ikke kommer hjem til kona før puben stenger i England en her hjemme. Både når det kommer til kvinner og menn er vi skandinaviere langt over engelskmennene hva uteseende angår. Ikke rart en normalt utseende norsk kvinne får komplimenter i England. Hun skiller seg selvfølgelig klart ut fra mengden av grå og kjedelige engelske kvinner. Det ukjente er alltid spennende, må dere vite. Selv får jeg aldri den samme oppmerksomheten på byen her hjemme som jeg får på byen i Milano. Og til dere som drømmer om landsbyleger: slike finnes nok her i landet og. Dere må bare ha noe tilsvarende å tilby dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 21. mars 2005 #69 Del Skrevet 21. mars 2005 Vel,vel... jeg merka ikke ironiflagget du har rett. Jeg ække bitter faktisk veldig fornøyd, det er jo veldig fint at du ikke er en håpløs norsk mann jeg bare prøver å hjelpe men bedreviter, ja kanskje det Hehe var igrunn ikke myntet på deg heller (bitterheten altså). Bedreviter? Ja absolutt! Jeg vil heller være bedreviter enn ignorant, håpløs og generaliserende. (Fortsatt ikke myntet på deg, sumo) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 21. mars 2005 #70 Del Skrevet 21. mars 2005 Utrolig vittig tråd, he he he Kjære mamma1 og Sumo Bryter: flott at dere er fornøyd med deres engelske menn... Kan jeg få lov til å være like fornøyd med min mann, selv om han lider under å være norsk? Helt til jeg leste denne tråden, så har jeg i min villfarelse syntes han var både høflig og snill, pluss behandlet meg både kjærlig og respektfullt, men nå skjønner jeg jo at jeg har tatt helt feil, siden han er så dum å være norsk, stakkars........ PS! Jeg har også bodd i England, og har engelske venner. De engelske jeg kjenner er veldig hyggelige, men det samme kan jeg også si om alle mine norske venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 21. mars 2005 #71 Del Skrevet 21. mars 2005 Dette jeg ville frem til var at det var kulturforskjeller. Og du som har bodd begge stedene må da kunne se dette? ellers så har du gått med skylapper. Og jeg sier ikke at engelske er bedre enn norske egentlig, men de er flinkere til å gi komplimenter. Jeg ser heller ikke at jeg på død og liv vil gifte meg med en engelskmann, det finnes haugevis av attraktive menn i Norge, sannsynligvis flere enn i England. Men det var dette med kulturforskjeller da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 21. mars 2005 #72 Del Skrevet 21. mars 2005 Dette jeg ville frem til var at det var kulturforskjeller. Og du som har bodd begge stedene må da kunne se dette? ellers så har du gått med skylapper. Og jeg sier ikke at engelske er bedre enn norske egentlig, men de er flinkere til å gi komplimenter. Jeg ser heller ikke at jeg på død og liv vil gifte meg med en engelskmann, det finnes haugevis av attraktive menn i Norge, sannsynligvis flere enn i England. Men det var dette med kulturforskjeller da.. Jada, jeg er helt enige med deg at Engelske generellt er veldig høflige, pluss at de har en super kø-kultur, men jeg nekter å gå med på at menna er så fantastisk mye bedre en norske menn. Min mann er da superflink å gi komplimenter, og han er norsk. Jeg er sikker på at ALLE forelskede kvinner synes at akkurat SIN mann er aller best, enten han er Italiener, Afrikaner, Engelskmenn eller whatever.......... Det jeg synes er vittig med tråden er hvordan man skjærer alle våre flotte norske gutter over en kam, og kaller dem uhøfflige og dårlige med komplimenter, noe jeg ikke kjenner igjen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #73 Del Skrevet 21. mars 2005 Det jeg synes er vittig med tråden er hvordan man skjærer alle våre flotte norske gutter over en kam' date=' og kaller dem uhøfflige og dårlige med komplimenter, noe jeg ikke kjenner igjen i det hele tatt.[/quote'] Man får som fortjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sumo ikke innlogga Skrevet 21. mars 2005 #74 Del Skrevet 21. mars 2005 Bitre erfaringer med norske menn, skjønner jeg. Når forsvant du fra Norge? Etter ungdomsskolen? Eller prater du her om menn på på et bilverkssted du vasket gulvet hos? Men hyggelig at du har funnet en fin mann, engelsk eller ikke. Men ikke kom her og hevd at engelske menn er bedre enn norske, for da røper du bare din manglende erfaringer med begge av dem. Ta en prat med et tilfeldig utvalg av engelske og norske kvinner om deres menn. Tror du finner en større andel menn som ikke kommer hjem til kona før puben stenger i England en her hjemme. Både når det kommer til kvinner og menn er vi skandinaviere langt over engelskmennene hva uteseende angår. Ikke rart en normalt utseende norsk kvinne får komplimenter i England. Hun skiller seg selvfølgelig klart ut fra mengden av grå og kjedelige engelske kvinner. Det ukjente er alltid spennende, må dere vite. Selv får jeg aldri den samme oppmerksomheten på byen her hjemme som jeg får på byen i Milano. Og til dere som drømmer om landsbyleger: slike finnes nok her i landet og. Dere må bare ha noe tilsvarende å tilby dem. Nå må dere slutte! Egentlig er det slik at jeg syns Norske menn er ganske flinke til å flørte og sjekkeopp, men de liker ikke å bli sjekket opp og utover oppsjekkingen er de bare ikke særlig flinke til å ta vare på sin kvinne. Jeg er ikke videre bitter på norske menn, jeg gier f... i Norske menn, for jeg har noe bedre her. Klem fra meg Sumo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 21. mars 2005 #75 Del Skrevet 21. mars 2005 Og videre.... Grunnen til at jeg ønsker å hjelpe er for at ikke flere norske kvinner må lide av å ha en uomtenksom mann, for jeg syns faktisk litt synd på dem alt må de bære selv og ordne selv uten hjelp, jeg har faktisk ikke så veeldig mye erfaring med norske menn selv, men jeg ser jo hvordan enkelte venninner behandles og sier jeg til det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. mars 2005 #76 Del Skrevet 21. mars 2005 Og videre.... Grunnen til at jeg ønsker å hjelpe er for at ikke flere norske kvinner må lide av å ha en uomtenksom mann' date=' for jeg syns faktisk litt synd på dem alt må de bære selv og ordne selv uten hjelp, jeg har faktisk ikke så veeldig mye erfaring med norske menn selv, men jeg ser jo hvordan enkelte venninner behandles og sier jeg til det....[/quote'] Men ærlig talt, tror du det er noe bedre for britiske kvinner? Har engelske menn et spesielt ry for å være gode ektemenn (den stereotypiske fremstillingen av en bleik øldrikkende mann med pubmage og stygg munn sier vel det motsatte)? Er mannen din bra bare fordi han er engelsk? Tviler egentlig på det. Tipper det er andre sider ved ham som tiltrekker deg. Jeg velger å håpe det, iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. mars 2005 #77 Del Skrevet 21. mars 2005 Og videre.... Grunnen til at jeg ønsker å hjelpe er for at ikke flere norske kvinner må lide av å ha en uomtenksom mann' date= for jeg syns faktisk litt synd på dem alt må de bære selv og ordne selv uten hjelp, jeg har faktisk ikke så veeldig mye erfaring med norske menn selv, men jeg ser jo hvordan enkelte venninner behandles og sier jeg til det.... Altså. En lider hvis en har kreft, osv, en lider ikke av en uomtenksom mann. Jeg lider ikke av å bære bæreposene mine selv, ganske enkelt fordi jeg fikser slike ting helt utmerket alene. Det høres ut som du forventer at en mann skal hjelpe til med ganske mye. Hvorfor? Vi er da ikke barn. Hvorfor ikke gjøre ting selv, uten å forvente at mannen skal komme løpende og avlaste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 21. mars 2005 #78 Del Skrevet 21. mars 2005 Og videre.... Grunnen til at jeg ønsker å hjelpe er for at ikke flere norske kvinner må lide av å ha en uomtenksom mann' date=' for jeg syns faktisk litt synd på dem alt må de bære selv og ordne selv uten hjelp, jeg har faktisk ikke så veeldig mye erfaring med norske menn selv, men jeg ser jo hvordan enkelte venninner behandles og sier jeg til det....[/quote'] Høres da utrolig hjelpesløse ut! Helt enig med deg, sumo. STAKKARS dem, med tanke på at de ikke klarer å fungere normalt her i samfunnet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 23. mars 2005 #79 Del Skrevet 23. mars 2005 Neida, norske menn er ikke så verst..Fikk litt troen tilbake i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christer Skrevet 26. mars 2005 #80 Del Skrevet 26. mars 2005 Litt utenfor temaet kanskje Rattleshake? Jeg reagerer bare på det at du får mange flere komplimenter i utlandet enn det man får her i Norge.. Det kan være helt tilfeldig at noen kommer bort til deg og ser at du er pen, sexy e.l. Det skjer aldri i Norge. Det må være i fra en kvinnes perspektiv. Har aldri opplevd at en kvinne/jente kommer bort til meg i utlandet og sier de tingene der (ikke det at jeg har vært så mye i utenfor Norge da.) En annen ting som er litt interessant er at hvis en mann i Norge gir en kvinnelig bekjent et kompliment på utseendet hennes så blir det kalt for sextrakasering hvis mottager ikke ønsker den slags bemerkning fra den personen. Der ser man hvilken pris et overivrig likestillingskultur har på et samfunn. I andre lang er det langt mer godkjent å gi kvinner komplimenter og i Italia er det faktisk helt ok å gi en vakker kvinne et lett dask på rumpen hvis man vil uttrykke sin beundring. Så at norske menn er forsiktige med komplimentene har faktisk norske kvinner en del av skylden for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå