Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #21 Skrevet 20. mars 2005 Er det virkelig noe å trakte etter, at en fremmed mann gir deg komplimenter? Jaja, da er en virkelig utsultet på oppmerksomhet, for jeg ville tatt det negativt. Men det er nå min mening Ja,ja Madam ****** det er vel ikke nødvendig med slike kommentarer, men det er jo veldig hyggelig når det skjer da, det syns jeg i hvertfall og jeg tror enhver kvinne liker å bli smigret. De norske menn jeg har opplevd gjør narr av kvinner, menn må liksom hevde seg litt over kvinnene for å føle seg som menn. Selv om det er bare litt små erting på bekostning av en kvinnes vesen, så er det sjovenisme syns jeg. Her syns jeg at selv om en av foreldrene er ganske bundet hjemmet frem til barna går på skolen, så får kvinner mye mer respekt fra menn. Hvis man ikke har opplevd en engelskmann så anbefaler jeg det på det sterkeste!!! Ja,ja... jeg skal likevel si at det finnes sikkert bra Norske menn også (bare at jeg har ikke møtt en...) Og det finnes sikkert dårlige engelske menn (de har jeg sett mange av (på TV)....) Men her er det i hvertfall lettere å finne en mann med respekt og manerer i forhold til Kvinner.
Gjest Trådstarter1 Skrevet 20. mars 2005 #22 Skrevet 20. mars 2005 Helt enig. Jeg dater en engelskmann for øyeblikket og det er en helt annen opplevelse! Jeg får supre komplimenter, han og alle andre engelske jeg kjenner er veldig oppmerksomme. Ikke bare det, men du blir oppsjekket på en helt annen måte enn hjemme. Noe annet jeg reagerer på er høflighet i UK i forhold til her hjemme. Du skal ikke være lenge borte fra utlandet før du innser at det slett ikke er rart at andre mennesker opplever Norge som et land med uhøflige innbyggere...Det er litt trist, selv om vi ikke mener å være uhøflige.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #23 Skrevet 20. mars 2005 Regner igrunnen med at ølbrillene er tykkere i Norge enn England....Vi her i landet kan ikke drikke.. HA HA...artig. Har du vært på en fotballkamp i England? Jeg har aldr sett så mange drita folk noen gang. Kom ikke her å si at engelskmenn kan drikke. Norske kvinner er forresten også veldig dårlig til å gi komplimenter, og ikke minst ta imot hvis persnoen heter Odd, karsten eller Per.
Mamma1 Skrevet 20. mars 2005 #24 Skrevet 20. mars 2005 Ja, jeg har vært på fotballkamp, men det er en ganske så spesiell begivenhet.. Skal vi sammenligne med afterski, eller kanskje julebord??? Sånn i det vanlige så hade en bedre drikkekultur enn oss nordmenn, det er ganske så velkjent.. (Gadd endelig å logge meg inn, det er jeg som er trådstarter)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #25 Skrevet 20. mars 2005 Ja, jeg har vært på fotballkamp, men det er en ganske så spesiell begivenhet.. Skal vi sammenligne med afterski, eller kanskje julebord??? Er ikke så mange engelskmenn på afterski, men vi kan jo sammenligne med sydenturer. Nordmenn er "pingler" i forhold til engelskmenn på ibiza. Er det forresten vanlig å drikke seg dritings på fotballkamper? Det er jo tross alt en familiebegivenhet. Ser kanskje 2-3 dritings på fotballkamp i Norge, i England mister man ganske fort tellinga.
Mamma1 Skrevet 20. mars 2005 #26 Skrevet 20. mars 2005 Kanskje det har noe med at det selges øl på kamer der?? Og at fotball er bittelittegrann større enn her hjemme? Tror ikke nordmenn skal snakke om drita engelskmenn på sydenturer... (På ibiza er også engelskmennene ganske så mange flere enn nordmenn..)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #27 Skrevet 20. mars 2005 Kanskje det har noe med at det selges øl på kamer der?? Og at fotball er bittelittegrann større enn her hjemme? Og det beviser at de "kan" drikke? Tror ikke nordmenn skal snakke om drita engelskmenn på sydenturer... (På ibiza er også engelskmennene ganske så mange flere enn nordmenn..) Tror heller ikke man skal snakke om at engelskmenn er så mye bedre og har bedre manerer.
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #28 Skrevet 20. mars 2005 De har jo bedre manerer..Har du vært i England?? Hva skjer dersom noen kommer borti deg på en butikk? Hva sier de dersom de må forbi deg? Riktig: Beklager og unnskyld. Det skjer nesten aldri i Norge. Sånn er det til og med med barna der borte, de er veldig høflige i forhold til de fleste barna i Norge. Det er bare sånn kulturen er.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #29 Skrevet 20. mars 2005 De har jo bedre manerer..Har du vært i England?? Hva skjer dersom noen kommer borti deg på en butikk? Hva sier de dersom de må forbi deg? Riktig: Beklager og unnskyld. Det skjer nesten aldri i Norge. Sånn er det til og med med barna der borte, de er veldig høflige i forhold til de fleste barna i Norge. Det er bare sånn kulturen er. Tenkte i forhold til ibiza, men der har du forsåvidt rett. Men det har forsåvidt med både norske kvinner og menn å gjøre, ikke bare norske menn.
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #30 Skrevet 20. mars 2005 HA HA...artig. Har du vært på en fotballkamp i England? Jeg har aldr sett så mange drita folk noen gang. Kom ikke her å si at engelskmenn kan drikke. Norske kvinner er forresten også veldig dårlig til å gi komplimenter, og ikke minst ta imot hvis persnoen heter Odd, karsten eller Per. Jeg må faktisk si meg enig med Rattleshake her. Her i England er det store problemer med fyll og fyllebråk. Men jeg syns ikke menn og kvinner i et forhold skal sammenlignes, kvinner fortjener mer komplementer enn menn fordi menn er kåtest Jeg er i hvertfall glad for all oppmerksomhet min engelskmann gir meg, og han drikker veldig skjelden
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #31 Skrevet 20. mars 2005 De har jo bedre manerer..Har du vært i England?? Hva skjer dersom noen kommer borti deg på en butikk? Hva sier de dersom de må forbi deg? Riktig: Beklager og unnskyld. Det skjer nesten aldri i Norge. Sånn er det til og med med barna der borte, de er veldig høflige i forhold til de fleste barna i Norge. Det er bare sånn kulturen er. Ja, her er manerer veldig viktig... er så glad når jeg hører min lille datter si: Excuse me, når hun skal forbi noen eller har noe å si, he,he... Men så er det en del skikkelig bitchy rude folk her også, det spørs helt om en person eier noe klasse her, folk kan bli ganske aggressive også hvis man er rude, så det er BEST man er høflig hvis man ikke vil ha bank Men jeg blir så skuffet når jeg møter nordmenn i utlandet, hvis de virker til å være forvirret har jeg alltid tilbudt en hjelpende hånd, men noe takk har jeg aldri fått. Hvis man er ute og går i London med barnevogn stopper folk ALLTID og hjelper jeg kommer aldri sent til tog fordi ingen hjalp meg opp trappa, for man kan regne med å få hjelp med trapper og dører OL. Faktisk... koselig at folk er så omtenksomme, men da forventes det at du også er omtenksom og forsøker å være minst mulig i veien for andre.
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #32 Skrevet 20. mars 2005 Ja, det er sant. Var i London for en tid siden og det er slitsomt å ha med seg barnevogn, mest fordi flere butikker er trange. Men det som kunne blitt et kjempeproblem ble ikke det: Nemlig å komme seg ned trapper o.l. Dette som til stadighet skjer i UK har skjedd meg en gang i Norge(Oslo), en mann bar bagasjen min fra trikken og til døra mi, og det var et stykke å gå..(Men han var ikke norsk, så det teller egentlig ikke... ) Men det er sant som du sier, det forventes at man er høflig tilbake, men det skulle bare mangle. De har store problemer med alkohol også i England, men det henger som du sier sammen med klasse og utdannelse. Bor du i Englnad forresten? Hvor da?
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #33 Skrevet 20. mars 2005 Ja, det er sant. Var i London for en tid siden og det er slitsomt å ha med seg barnevogn, mest fordi flere butikker er trange. Men det som kunne blitt et kjempeproblem ble ikke det: Nemlig å komme seg ned trapper o.l. Dette som til stadighet skjer i UK har skjedd meg en gang i Norge(Oslo), en mann bar bagasjen min fra trikken og til døra mi, og det var et stykke å gå..(Men han var ikke norsk, så det teller egentlig ikke... ) Men det er sant som du sier, det forventes at man er høflig tilbake, men det skulle bare mangle. De har store problemer med alkohol også i England, men det henger som du sier sammen med klasse og utdannelse. Bor du i Englnad forresten? Hvor da? Jepp jeg bor i Greater London, på et sted med mye alkoholproblemer og pøbelaktivitet hvor folk ikke eier klasse Men datteren min går på en bra skole her, så jeg vet ikke om vi kan flytte vekk fra dette klasseløse stedet, å finne en god skole kan være et problem her....
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #34 Skrevet 20. mars 2005 ok, glad jeg ikke bor i London, det hadde jeg ikke orket..Jeg bor i en "sosse"by i nord-england. Ganske fint. Trives utrolig godt her.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. mars 2005 #35 Skrevet 20. mars 2005 Dette som til stadighet skjer i UK har skjedd meg en gang i Norge(Oslo), en mann bar bagasjen min fra trikken og til døra mi, og det var et stykke å gå..(Men han var ikke norsk, så det teller egentlig ikke... ) Folk i Oslo er sære i så måte. Synes de skiller seg, generelt sett, veldig på det området her, i forhold til resten av landet.
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #36 Skrevet 20. mars 2005 Hvordan skiller de seg ut mener du?
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #37 Skrevet 20. mars 2005 ok, glad jeg ikke bor i London, det hadde jeg ikke orket..Jeg bor i en "sosse"by i nord-england. Ganske fint. Trives utrolig godt her. London er litt slitsom... Nord England er jo fint jeg har litt lyst til å bo i Peterborough, men volds statistikken der skremmer litt. Nottingham er enda verre, jeg liker Leichester men det er for langt fra London... Men lenger nord fra Leicester har jeg ikke vært.... Men der er det vel litt skog og trær igjen eller?? Jeg bodde i en liten sosseby i nærheten av Peterborough en gang, det var jo fint, men da måtte mannen min bruke 3 timer hver vei til å komme seg på jobb, så vi måtte flytte. Vel,vel... jeg håper vi kan flytte på landet engang vi også.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #38 Skrevet 20. mars 2005 Rattleshake....det er bare Svein som kunne ha funnet på å trekke frem de dratiske eksmplene Ibiza og engelske fotballkamper. Naturligvis drikker man mye på Ibiza! Det er party øya! Naturligvis er man ikke dannet og høflig på engeslk fotballkamp: det er rølpernes mekka! Men ellers i det britiske samfunnet, på gaten, blant folk, på jobben, foreldremøter, arbeidsmøter, skolemøter, bedriftsmøter, på butikken, i trafikken, osv.: man er langt mer høflig enn i det norske samfunn. Det er det ingen tvil om....jeg har bodd i over ti år i hvert av de to landene og vet hav jeg snakker om. Jeg skal ikke kreve å eie sannheten her av den grunn men mener jeg har et godt grunnlag for å uttale meg. (Sammenlikne Oslo befolkning med Londons og man finner helt ulike atferdsmønstre).
Gjest Landsbylegane Skrevet 20. mars 2005 #39 Skrevet 20. mars 2005 http://www.peakpracticeonline.co.uk/ Her kan Rattleshake få se eksempler på typisk høflige og ålreite britiske menn Jeg har ennå tilgode å møte slike i Norge.. :-x
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #40 Skrevet 20. mars 2005 London er litt slitsom... Nord England er jo fint jeg har litt lyst til å bo i Peterborough, men volds statistikken der skremmer litt. Nottingham er enda verre, jeg liker Leichester men det er for langt fra London... Men lenger nord fra Leicester har jeg ikke vært.... Men der er det vel litt skog og trær igjen eller?? Jeg bodde i en liten sosseby i nærheten av Peterborough en gang, det var jo fint, men da måtte mannen min bruke 3 timer hver vei til å komme seg på jobb, så vi måtte flytte. Vel,vel... jeg håper vi kan flytte på landet engang vi også. Jeg liker meg bedre i nord enn i sør, men det er sikkert bare fordi jeg bor her. York er en veldig fin by og en av de med lavest kriminalitet. Leeds er bare 26min unna med tog, kort veg til kysten. Men det er veldig dyrt her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå