Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Norske menn er lite flinke til å varte opp en dame, gi komplimenter osv. Hvorfor er dette? Bare i forhold til UK så er nordmenn elendige til dette...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Unnskyld meg, men tror du kjenner veldig få menn fra UK når du kan si noe slikt. :ler:

menn i UK er interessert i to ting, fotball og øl :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja ha?! Og Madam Felle kjenner ennå flere menn fra Uk? :roll:

Jeg er enig med trådstarter i at norske menn er elendige på å få kvinner til å føle seg som kvinner.

Kan det ha noe med at de selv ikke er menn nok?

Norske menn er jo kjent for å være noen pyser av dimensjoner, så det er ikke rart at de ikke klarer å behandle kvinner riktig...de likner vel på mye på kvinner selv da.

Skrevet

:ler:

Rimlig artig at det blir reagert på hva Felle skriver (som forøverig er generaliserende) men ikke på hva "gjest" skriver (som er like generaliserende).

Husk "gjester". Selv om en mann behandler dere slik betyr ikke det at alle norske menn er slik. Det er sikkert ikke lett å forstå, dere vil det sikkert ikke, men det er nå sånn realiteten er. :wink: Jeg kan bare si som så at der er døra til virkeligheten, dere er hjertelige velkomne.

Gjest Anonymous
Skrevet
Norske menn er lite flinke til å varte opp en dame, gi komplimenter osv. Hvorfor er dette? Bare i forhold til UK så er nordmenn elendige til dette...

Jeg tror muligens du glemmer en vesentlig del ved dette.

Dersom du reiser til et annet land, og blir vartet opp av dens landsmenn, så må du heller ikke glemme at for dens landsmenn så er heller ikke du fra deres land.

Dere er altså begge 'fremmede' fremfor et 'fremmed' land.

Med andre ord ser jeg heller ikke bort ifra at norske menn er svært flinke til å varte opp svenske piker som setter sine ben i norge heller. Og jeg ser videre ikke bort ifra at svenske piker, tilbake på plass i sitt hjemland villig forteller hvor mye mer oppvartning norske menn gir de, enn svenske.

Personlig tror jeg ingen av delene, men det kan være greit å se det fra forskjellige sider :-)

Gjest TomKrus
Skrevet

Dette tror jeg har noe med de små tissene våre å gjøre.

Gjest Embla s
Skrevet

Dette tror jeg har noe med de små tissene våre å gjøre.

Nei, jeg vil heller si omvendt! Norske menn har så store tisser i forhold til engelske. Derfor trenger de ikke anstrenge seg så mye :wink:

Skrevet
Norske menn er lite flinke til å varte opp en dame

Hehe, det slo meg at mange sier det samme om norske damer :ler:

Gjest Ottar-fantast
Skrevet

Men det ligger vel ikke til kvinnersvesen og natur at de skal varte opp mennene?

Det er da mannen som skal varte opp og skjemme bort kvinnen, ikke motsatt! :o

Gjest Madam Felle
Skrevet
Ja ha?! Og Madam Felle kjenner ennå flere menn fra Uk?  :roll:  

Jeg er enig med trådstarter i at norske menn er elendige på å få kvinner til å føle seg som kvinner.  

Kan det ha noe med at de selv ikke er menn nok?  

Norske menn er jo kjent for å være noen pyser av dimensjoner, så det er ikke rart at de ikke klarer å behandle kvinner riktig...de likner vel på mye på kvinner selv da.

Jeg kjenner ganske mange, og har sett en del i baren jeg jobbet i en sommer i Tyrkia. Tro meg, menn fra UK sitter hele dagen og kvelden på pub og drikker øl, mens damene er på stranden med barna, og gjør andre ting på kvelden.

Har flere venninner som er gifte med menn fra UK, og flere av de forventer at kvinnen skal være hjemme for å lage mat, vaske klær ol, mens mannen jobber og går på pub på kvelden.

Har også flere kamerater fra UK, og de er på samme måte. Derfor kan ejg uttale meg om akkurat den biten.

Beklager men jeg tror ikke de mennene er mer romantiske anlagte enn menn fra Norge. :ler:

Om menn fra Norge er romatisk eller ikke det er en annen diskusjon. Men så kan en lure på hva dere legger i ordet romantisk? For min del ville det blitt utrolig kjipt å leve sammen med en mann som skulle prøve å være noe han IKKE er. Jeg tror enkelte kvinner forventer det de leser i romantikk ol, og når mannen ikke klarer å leve opp til dette blir kvinnene skuffet, såret ol.

Tror nok de fleste kvinner har lest for mye romantiskk, og har litt problemer med å leve i den virkelige verden. For i den virkelige verden, har man ikke like mye tid og overskudd til slike ting. Nå sier jeg ikke at man aldri skal ha tid til det, men jeg tror enkelte kvinner lever i en drømmeverden. Men meg om det :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Men det ligger vel ikke til kvinnersvesen og natur at de skal varte opp mennene?  

Det er da mannen som skal varte opp og skjemme bort kvinnen, ikke motsatt!  :o

Jo, det er jo sånn, men mennene prøver seg jo på å klage på oss, for å få oppmerksomheten bort fra pliktene sine :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Unnskyld meg, men tror du kjenner veldig få menn fra UK når du kan si noe slikt. :ler:

Kjenner en del...Bor der.

Og nå tenker jeg ikke på faste forhold og romantikk, men på å gi en du treffer tilfeldig et kompliment. Det hender meg aldri i Norge, om det ikke er "Fan så fin du er, skal vi knulle?"

Gjest trådstarter1
Skrevet

Kjenner en del...Bor der.

Og nå tenker jeg ikke på faste forhold og romantikk, men på å gi en du treffer tilfeldig et kompliment. Det hender meg aldri i Norge, om det ikke er "Fan så fin du er, skal vi knulle?"

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

I forhold til damer fra syden og Latin-Amerika er norske kvinner jævlig dårlig til å holde seg hjemme, holde seg unna lønnet arbeid og varte opp mannen med ferdig middag når han kommer hjem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt utenfor temaet kanskje Rattleshake?

Jeg reagerer bare på det at du får mange flere komplimenter i utlandet enn det man får her i Norge.. Det kan være helt tilfeldig at noen kommer bort til deg og ser at du er pen, sexy e.l. Det skjer aldri i Norge.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg reagerer bare på det at du får mange flere komplimenter i utlandet enn det man får her i Norge.. Det kan være helt tilfeldig at noen kommer bort til deg og ser at du er pen, sexy e.l. Det skjer aldri i Norge.

Regner med at du er trådstarter. Hvis du får mange flere fra de fra UK, kan det jo ha noe med ølbriller å gjøre?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Er det virkelig noe å trakte etter, at en fremmed mann gir deg komplimenter? Jaja, da er en virkelig utsultet på oppmerksomhet, for jeg ville tatt det negativt. Men det er nå min mening

Gjest Anonymous
Skrevet

Med en eneste gang vi norske kvinner reiser utenlands (Sverige, Danmark, England, Italia, Spania, Portugal, USA, Australia, Frankrike, Sør-Afrika, overalt...) blir vi tilsnakket på gaten, vi får komplimenter og vi kommer naturlig i dialog med menn. Jeg har aldri opplevd i utlandet at menn har vært ufine med meg.

I Norge derimot går menn rett på sak, er klomsete og er så fulle og gjennomskinnelig desperate at det bare blir dumt.

Derfor er jeg enig med trådstarteren.

Gjest trådstarter1
Skrevet

Regner igrunnen med at ølbrillene er tykkere i Norge enn England....Vi her i landet kan ikke drikke..

Hele problemet ligger vel kanskje i den norske kulturen..Vi er ganske ufine i Norge.

Hvorfor i al verden vi du ta det negativt at noen kommer bort til deg på gata og sier" Jeg må bare fortelle deg at du er utrolig fin, pen, sexy, fine ben osv" Da tror jeg det er deg det er noe galt med, man blir aldri fornærmet over komplimenter vel?

Gjest SumoBryter
Skrevet
Norske menn er lite flinke til å varte opp en dame' date=' gi komplimenter osv. Hvorfor er dette? Bare i forhold til UK så er nordmenn elendige til dette...[/quote']

Bare så dere vet så startet ikke jeg denne tråden!

Men jeg er nok helt enig :ler:

Har en engelsk en selv :tunge1:

Og super lykkelig med han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...