Gå til innhold

Puero del carmen.. lanzarote

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Jeg skal til Lanzarote 10 mai.

Noen som kan fortelle meg litt om denne lokasjonen, hva man bør gjøre / ikke gjøre , hva man bør få med seg, shopping, restauranter.. m. m? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata

jeg var der for noen år siden, men er elendig med navn:( men for all del, gled deg! Jeg hadde det helt utrolig flott der nede, fineste ferien jeg har hatt noensinne! Og bare masse hyggelige mennesker!!

Og lasagnen der nede smakte NYDELIG!

Jeg skal dit en dag igjen, er nødt! jeg savner det stedet ekstremt, belag deg på å ikke ville reise hjem igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akkurat kommet hjem

Hei

Akkurat kommet hjem fra Lanzarote.

Hvilken aldersgruppe er du i? Hvor på Puerto del Carmen skal du bo? og hva liker du å gjøre når du er på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

23 er jeg, er ikke noe sånn dra på-ferie- og- feste-meg-ihjel menneske

hotellet heter Las Marinas .

Soling, shoppe, god mat. og fine opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bygd opp for turister og det er are masse folk. dyrt.

ellers er Lansarote fint, men oppbrukt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bodde visstnok en eller annen kjent kunstner på Lanzarote. Han bygde sitt hjem i gamle vulkangrotter, som nå er åpnet opp for turister. Ville ha prøvd det, hvis du ønsker å oppleve noe utenom soling og shopping.

Dessuten er det stor dykkeaktivitet i puerto del carmen.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Bygd opp for turister og det er are masse folk. dyrt.  

ellers er  Lansarote fint, men oppbrukt for min del.

Nå er vel de fleste av kanariøyene bygd opp for turister ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Var der i sommer. Pinnochio restaurant har god mat og hyggelige servitører. Det var vel ikke så voldsomt mye å gjøre der egentlig. Jeg var i nasjonalparken, Timanfaya, det er en busstur gjennom det vulkanske landskapet, etterfulgt av mat. I tillegg var vi med på 3 små vulkanske "forsøk". Helt greit. Ellers er det fint å snorkle og dykke der. Samboeren min og jeg lå mest på stranda eller snorklet. Masse nattklubber/barer der.

Kunstneren heter Cesar Manriques, og kan sikkert være verdt en titt. Det går turer til hjemmet hans.

Du kan jo også ta en titt på f.eks Star Tour sin side, der står det litt om Puerto del Carmen og turer Star Tour arrangerer. De fleste turene kan du bestille fra en mengde andre turoperatører der også. Du får et tjuetalls brosjyrer så fort du beveger deg mot strandgata der.

Still gjerne spørsmål om andre ting du lurer på, så skal jeg se om jeg kan svare :)

Kom på litt flere ting:

Jameos del Agua kan kanskje være verdt å få med seg. Det er en vulkangrotte som Cesar Manrique bygget om til nattklubb.

Gode forhold for vindsurfing på øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...