AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #21 Skrevet 7. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk 💜 de sa de ikke hadde utstyr for en sånn undersøkelse.. er jo rart.. Føler meg verre idag.. har helt syke smerter i korsryggen, klarer ikke få ut avføring engang.. paralgin hjelper minimalt 😭 Anonymkode: d9a8d...b58 Kan du bestille å få en hastetime hos fastlegen din i morgen? Om ikke mer så for å få bedre smertestillende? Med tanke på at du sliter med avføringen og smertene så kan det like gjerne være behov for en koloskopi, det kan være tarmene som det er noe galt med. Få legen til å få bestille en koloskopi, er ofte lang ventetid der. Anonymkode: 03889...34b 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 7. oktober 2018 #22 Skrevet 7. oktober 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg veeet, var dumt, fått «kjeft» på legevakta også.. verste er at min bestemor døde av kreft fordi hun ikke sjekket seg på årevis 😕 er bare at jeg har fryktet denne dagen siden jeg først hørte at det var noe man måtte gjøre.. har fortsatt vondt til tross for 2 paralgin forte, ikke legetime før fredag Anonymkode: d9a8d...b58 Så dumt at de ikke viste forståelse for at du valgte å ikke dra tidligere, fremfor å "kjefte". De burde ha forstått at gynekologisk undersøkelse er skremmende for mange. Jeg hadde hvertfall ikke dratt om noen kjeftet på meg. Da hadde jeg bare blitt utrygg. Håper det ordner seg for deg TS❤️ Håper dere finner årsaken, og at det ikke er alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #23 Skrevet 8. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du bestille å få en hastetime hos fastlegen din i morgen? Om ikke mer så for å få bedre smertestillende? Med tanke på at du sliter med avføringen og smertene så kan det like gjerne være behov for en koloskopi, det kan være tarmene som det er noe galt med. Få legen til å få bestille en koloskopi, er ofte lang ventetid der. Anonymkode: 03889...34b Skal gjøre det i morgen tidlig. Pleier å være vanskelig å få time på kort varsel fordi det er lang ventetid.. vet de alltid har ledig for hasteting, men de er vanskelige å få.. ja begynner å lure på om det er noe med tarmen, men jeg har i alle år vært veldig plaget med magen, men smertene er ikke like. Er litt krise om jeg må gå sånn lenge da jeg drar til Afrika i slutten av måneden Anonymkode: d9a8d...b58
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #24 Skrevet 8. oktober 2018 8 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Så dumt at de ikke viste forståelse for at du valgte å ikke dra tidligere, fremfor å "kjefte". De burde ha forstått at gynekologisk undersøkelse er skremmende for mange. Jeg hadde hvertfall ikke dratt om noen kjeftet på meg. Da hadde jeg bare blitt utrygg. Håper det ordner seg for deg TS❤️ Håper dere finner årsaken, og at det ikke er alvorlig. De mente det sikkert «hyggelig» hehe.. men føler de bare avdramatiserer alt og sier at det ikke er noen stor sak.. høres kanskje dramatisk ut, men jeg tror at det er noe av det verste man må gjennom.. i fjor måtte jeg ta av meg alt på overkroppen for å ta EKG og tenker fortsatt på dette, det var grusomt 😕 takk 💜 Anonymkode: d9a8d...b58
Annihilator Skrevet 8. oktober 2018 #25 Skrevet 8. oktober 2018 Hei. Har vært gjennom uttallige gynekologiske undersøkelser. Ville bare si at det som har hjulpet meg med denne nervøsiteten/evt angsten man får av å skulle kle av seg og være naken nedentil foran andre mennesker, er rett og slett at jeg tenker logisk; legene er mer glade for at vi kommer til dem enn at vi unnviker, og også det at de ser så mange mennesker slik at jeg er bare en i mengden. De tenker ikke over hvorfor du evt barberer deg/ hvorfor du ikke barberer deg, hvorfor du ser sånn eller sånn ut. Det er bare kropp og det er naturlig. Har også vært gjennom en del EKGer og det bryr jeg meg heller ikke om mer når det gjelder nakenhet. Etter første gang med GU blir du nok å syntes det er lettere. Syns også du bør ringe imorgen og få hastetime for det er ingen som kan fortelle deg at smertene du har skal du holde ut med i så og så mange dager. Smerte er individuelt. Ps: med tanke på at du sier du har mye vondt og ikke får ut avføring, du kan ikke være forstoppet? Dette kan jo være veldig ubehagelig og smertestillende stopper ikke det at tarmen er full av avføring. Uansett, jeg ville sagt alt det du beskriver til legen. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #26 Skrevet 8. oktober 2018 16 timer siden, Annihilator skrev: Hei. Har vært gjennom uttallige gynekologiske undersøkelser. Ville bare si at det som har hjulpet meg med denne nervøsiteten/evt angsten man får av å skulle kle av seg og være naken nedentil foran andre mennesker, er rett og slett at jeg tenker logisk; legene er mer glade for at vi kommer til dem enn at vi unnviker, og også det at de ser så mange mennesker slik at jeg er bare en i mengden. De tenker ikke over hvorfor du evt barberer deg/ hvorfor du ikke barberer deg, hvorfor du ser sånn eller sånn ut. Det er bare kropp og det er naturlig. Har også vært gjennom en del EKGer og det bryr jeg meg heller ikke om mer når det gjelder nakenhet. Etter første gang med GU blir du nok å syntes det er lettere. Syns også du bør ringe imorgen og få hastetime for det er ingen som kan fortelle deg at smertene du har skal du holde ut med i så og så mange dager. Smerte er individuelt. Ps: med tanke på at du sier du har mye vondt og ikke får ut avføring, du kan ikke være forstoppet? Dette kan jo være veldig ubehagelig og smertestillende stopper ikke det at tarmen er full av avføring. Uansett, jeg ville sagt alt det du beskriver til legen. Lykke til Takk for svar 💜 tenker ofte at leger ser dette hver dag og blir beroliget i noen sekunder, men så kommer disse bølgene med frykt over meg 😕 men jeg føler meg unaturlig fordi jeg er overvektig så føler ikke jeg er som «alle andre». Redd for å bli dømt. Tenker også over barbering 😅 akkurat nå orker jeg ikke.. Fått time hos legen i mårra. Legen sa at når man får hastetime så er det kun en rask kort time der man ser på et akutte problemet. Tolker dette som at legen vil stresse gjennom timen og «ha dårlig tid». Spurte også om jeg kunne få beroligende, men hun sa nei det er ikke nødvendig.. jeg føler det er det, men 😕 Fikk bæsjet en del i dag tidlig. Hver gang noe kommer ut blir det mye kramper. Vanligvis letter det jo på trykket/kramper når man får noe ut, men de siste dagene blir det bare verre og verre når det kommer ut.. tror jeg gjør situasjonen med avføring verre også fordi jeg unngår toalettet på grunn av de syke ryggsmertene.. er også bekymret for at jeg ikke vil klare å sitte/ligge i en sånn gynstol pga ryggen.. uff gleder meg til det er overstått 😭 Anonymkode: d9a8d...b58
Annihilator Skrevet 8. oktober 2018 #27 Skrevet 8. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 💜 tenker ofte at leger ser dette hver dag og blir beroliget i noen sekunder, men så kommer disse bølgene med frykt over meg 😕 men jeg føler meg unaturlig fordi jeg er overvektig så føler ikke jeg er som «alle andre». Redd for å bli dømt. Tenker også over barbering 😅 akkurat nå orker jeg ikke.. Fått time hos legen i mårra. Legen sa at når man får hastetime så er det kun en rask kort time der man ser på et akutte problemet. Tolker dette som at legen vil stresse gjennom timen og «ha dårlig tid». Spurte også om jeg kunne få beroligende, men hun sa nei det er ikke nødvendig.. jeg føler det er det, men 😕 Fikk bæsjet en del i dag tidlig. Hver gang noe kommer ut blir det mye kramper. Vanligvis letter det jo på trykket/kramper når man får noe ut, men de siste dagene blir det bare verre og verre når det kommer ut.. tror jeg gjør situasjonen med avføring verre også fordi jeg unngår toalettet på grunn av de syke ryggsmertene.. er også bekymret for at jeg ikke vil klare å sitte/ligge i en sånn gynstol pga ryggen.. uff gleder meg til det er overstått 😭 Anonymkode: d9a8d...b58 Jeg har stivt bekken og må rigge meg til som en annen tulling på GU men det er bare å si det også som det er så får du tiden på deg. De er jo laget for at vi skal ligge best mulig vi og, ikke bare for legens innsyn om jeg kan kalle det for det. 🤣 Men det er jo fint du fikk time imorgen da. Det kan jo også ligge en del angst i grunnen til ryggsmerter? at du strammer deg pga du gruer for toalettbesøk og også nå undersøkelse? Vet det ikke er noe som hjelper å høre sikkert, men om man blir bevisst egen angst så kan det hjelpe litt på at man slapper mer av om man klarer å holde hodet kaldt og adskille angstsmerter fra vanlige smerter ❤
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 8. oktober 2018 #28 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) På 8.10.2018 den 18.57, AnonymBruker skrev: Takk for svar 💜 tenker ofte at leger ser dette hver dag og blir beroliget i noen sekunder, men så kommer disse bølgene med frykt over meg 😕 men jeg føler meg unaturlig fordi jeg er overvektig så føler ikke jeg er som «alle andre». Redd for å bli dømt. Tenker også over barbering 😅 akkurat nå orker jeg ikke.. Fått time hos legen i mårra. Legen sa at når man får hastetime så er det kun en rask kort time der man ser på et akutte problemet. Tolker dette som at legen vil stresse gjennom timen og «ha dårlig tid». Spurte også om jeg kunne få beroligende, men hun sa nei det er ikke nødvendig.. jeg føler det er det, men 😕 Fikk bæsjet en del i dag tidlig. Hver gang noe kommer ut blir det mye kramper. Vanligvis letter det jo på trykket/kramper når man får noe ut, men de siste dagene blir det bare verre og verre når det kommer ut.. tror jeg gjør situasjonen med avføring verre også fordi jeg unngår toalettet på grunn av de syke ryggsmertene.. er også bekymret for at jeg ikke vil klare å sitte/ligge i en sånn gynstol pga ryggen.. uff gleder meg til det er overstått 😭 Anonymkode: d9a8d...b58 Så spesielt at du ikke får beroligende. Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #29 Skrevet 8. oktober 2018 5 timer siden, Annihilator skrev: Jeg har stivt bekken og må rigge meg til som en annen tulling på GU men det er bare å si det også som det er så får du tiden på deg. De er jo laget for at vi skal ligge best mulig vi og, ikke bare for legens innsyn om jeg kan kalle det for det. 🤣 Men det er jo fint du fikk time imorgen da. Det kan jo også ligge en del angst i grunnen til ryggsmerter? at du strammer deg pga du gruer for toalettbesøk og også nå undersøkelse? Vet det ikke er noe som hjelper å høre sikkert, men om man blir bevisst egen angst så kan det hjelpe litt på at man slapper mer av om man klarer å holde hodet kaldt og adskille angstsmerter fra vanlige smerter ❤ Hehe, ja tror det blir litt rigging for å sette seg til rette. Kommer meg så vidt opp av senga nå så.. bare likte ikke det med at legen sa at akutt timer er da man kun ser på en akutt problemstilling.. skjønte ikke hva hun mente. Vil ikke stresse igjennom dette.. tror ikke ryggen skyldes angst. Had vært vondt hele forrige uke, men «smalt» skikkelig nå nylig.. kan sitte i sofaen og plutselig hogger det til.. 😕 Anonymkode: d9a8d...b58
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #30 Skrevet 8. oktober 2018 34 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Så spesielt at du ikke får beroligende. Jeg kommer ikke til å ta en slik undersøkelse uten beroligende. Ja jeg syns det er dårlig.. vurderer å ta valium som jeg har liggende mot flyskrekk. Men syns ikke de har så bra effekt Anonymkode: d9a8d...b58
Annihilator Skrevet 9. oktober 2018 #31 Skrevet 9. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, ja tror det blir litt rigging for å sette seg til rette. Kommer meg så vidt opp av senga nå så.. bare likte ikke det med at legen sa at akutt timer er da man kun ser på en akutt problemstilling.. skjønte ikke hva hun mente. Vil ikke stresse igjennom dette.. tror ikke ryggen skyldes angst. Had vært vondt hele forrige uke, men «smalt» skikkelig nå nylig.. kan sitte i sofaen og plutselig hogger det til.. 😕 Anonymkode: d9a8d...b58 Jeg mente at angst kan forverre slike fysiske ting. Ble feil av meg å skrive det slik at jeg virket som jeg mente du enten hadde det ene eller det andre. Beklager. 😊 Jeg har fått spasmer i musklene rundt bekken og korsrygg pga angst som varte lenge, derfor jeg foreslo det men vi er jo ikke like. Det de mest sannsynlig mener er vel f eks at noen ringer og sier de tisser blod så må disse timene være ledig for slike ting. Dette er noe man får øyeblikkelig-time for da det kan indikere nyrebekkenbetennelse. ( bare et eksempel altså) De mener mest sannsynlig at det hørtes ut som du hadde plagdes med noe i flere mnd og kunne bestilt vanlig fastlegetime. Alt kommer an på hvordan man formulerer seg og hvordan den i andre enden forstår problemet. Ikke tenk så mye over hva legen sa og hvorfor. Det viktigste er at du har time i dag og får hjelp.😊
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #32 Skrevet 9. oktober 2018 Da var det over 🤗 var ganske grusomt, gråt hysterisk før undersøkelsen, følte meg ganske dum etterpå.. i tillegg så var det en mannlig legestudent der, men det sa jeg nei til.. hadde gjort alt enda verre. Virket som legestudenten ble sur.. alt var fort overstått, legen forklarte mens hun holdt på og var ikke vondt 👍🏻 Så da var celleprøve tatt ihvertfall. Alt så bra ut der nede. Legen sa vi måtte se det Ann, om det ikke ga seg blir det henvisning til gynekolog. Trodde kanskje det kunne være eggløsning som skapte smerter. Så egentlig ikke noe klokere på hva som er galt, men har ihvertfall fått tatt celleprøve Anonymkode: d9a8d...b58
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #33 Skrevet 9. oktober 2018 Ikke tenk på barbering ihvertfall. Jeg fikk kjeft nå sist fordi jeg barberer meg. Det var fy fy. Håret er der av en grunn - fikk jeg beskjed om 😅 Anonymkode: 6b9d9...25a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå