Gå til innhold

Dagens kopp med te


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Akkurat nå går det mye i tyrkisk te. Det er en relativt kraftig svart (Ceylon ?) te som helst bør tilberedes i kanne for å få frem smakene. 

Ellers har jeg sans for Kusmi Anastasia - svart te med bergamott og appelsinblomst - selv om den krever godt vann for å smake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Zeitgeist skrev:
 

Akkurat nå går det mye i tyrkisk te. Det er en relativt kraftig svart (Ceylon ?) te som helst bør tilberedes i kanne for å få frem smakene. 

Ellers har jeg sans for Kusmi Anastasia - svart te med bergamott og appelsinblomst - selv om den krever godt vann for å smake. 

Hva mener du med godt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
13 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Hva mener du med godt vann?

Her jeg bor er vannet veldig kalkholdig (Hardhetsgrad 2-3) - så mye at det ligger en tynn hinne med hvitt kalkstøv igjen i kasserollen når man koker opp vann. I tillegg er vannet filtrert og renset, noe som igjen påvirker smaken. Dertil kommer avsetninger i vannrørene. Vann fra springen smaker flatt og tamt. Alt dette gjør at enkelte te-sorter rett og slett smaker høgg. Og det blir litt dyrt å kjøpe flaskevann i lengden. 

Jeg brukte vannfilter tidligere, men da måtte vannet filtreres to ganger for å komme i nærheten av "friskt og godt kildevann", og det ble for omstendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke så mye te, men liker Earl Grey med sukker, derfor er det nesten litt "lørdagsgodt".

Ellers drikker jeg gjerne Three Ginger eller Lemon, Ginger & Manuka honey. De lindrer godt hvis man er litt sår i halsen eller snufsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i te.

I vår drakk jeg mye av Clipper Happy mondays med sitron, ingefær og pepper. Den er veldig god.

Liker også Pukka sin med kanel og lakris.

Søstrene grene har en god som heter Breathe med lakris, peppemynte og sitrongress. De har også noen i løsvekt som er ganske ok. Blant annet en med lakris.

På Flying tiger har de en i løsvekt som heter Cool mint eller noe sånt og den liker jeg også godt.

Ja, jeg liker lakris i te ser det ut som :)

Jeg har lyst til å prøve noe nytt, så da passet jo denne tråden godt.

Endret av Elaine Marley
Ett ord manglet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Stueloff skrev:
 

Jeg er veldig glad i Adagio Teas. Særlig disse som kommer i flotte metallbokser og smaker himmelsk!

fairytales.png.c758abf23044a1c946e0ed86274677fc.png1683174182_storytime.png.38fc37497ad2a02b344614c211dc647e.png1036573384_treehouse.png.1cf3405cd9bc0fc2d6a3dfc0f9324941.png

Oj, så morsomme :) Kjøper du dem på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tekopp. Får alltid en prøvepakning eller to når jeg bestiller fra Adagio Teas, og her om dagen fikk jeg, blant annet, denne som heter Candy Apple. En sort te med eplebiter, naturlig karamelleplesmak, og kanel. Den viste seg å være kjempegod! Tror jeg skal spare resten til jul, for den smakte litt "julete" :)

609822719_candyapple.thumb.jpg.2d97211c398fb3d9a6fa4c6d92df286e.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elaine Marley said:
 

Der var det masse spennende :) De har Dragon age te også! Så gøy.

Ja! De har mye spennende fandom-te :) Må holde meg for å ikke blakke meg når jeg handler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ingeting fra Lipton og ingenting som er veldig smaksatt, men liker kun rene teer uten smakstilsetning. Sencha Saamidori, Sencha Fukamushi (Japan), Red Jade (Taiwan), Pu'er (China) og skotsk frokostte-blanding (med melk, ikke sukker takk) er favorittene. 

Anonymkode: b8009...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hverdags-te er tetley eller typhoo uten noen smakstilsetninger annet enn et par suketter eller litt sukker. 

Jobbet i Skottland en stund og la merke til at alle skottene unngikk earl grey og andre typer te med smakstilsetninger, de tok bare disse anonyme hvite posene fra en krukke. Jeg prøvde og ble hektet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tiden er det veldig høst ute, så da blir det mye av mine to faste høstteer: "Chai-te" fra Hedebogård, kjøpt på Flying Tiger, og "Skomakerens krydder-te" fra Te- og Kaffehuset. I tillegg drikker jeg "Assam dagligte" fra Te- og Kaffehuset når jeg har lyst på en kraftig svart te med melk.

De siste dagene har det blitt mye svak te med masse honning, for det er den beste kuren mot vond hals.

Anonymkode: 517a0...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stueloff skrev:
 

Ja! De har mye spennende fandom-te :) Må holde meg for å ikke blakke meg når jeg handler der.

Hehe, det kan jeg tenke meg :) Må bare bestemme meg for hva jeg vil prøve nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får ikke sove fordi jeg er utrolig kvalm, så jeg søkte litt rundt på nett og så at te med ingefær kunne hjelpe. Så nå drikker jeg denne, grønn te med mango og ingefær fra London Tea Company, for å se om det kanskje blir bedre. Den er ikke dum på smak heller :)

magevondt.thumb.jpg.3a5423d8ae78fcbe498f7721ca6442be.jpg

Et lite tips til folk som drikker te i løsvekt, men ikke orker å brygge en hel kanne for bare en kopp eller to, eller ikke gidder bryet med teklype. Jeg fant disse veldig kjekke engangsposene som fungerer ypperlig. Bare ha ønsket te i posen og bruk den som en vanlig tepose. Det kan hende det er gammelt nytt for mange, men jeg hadde ikke sett slike før.

teposer.jpg.7122b58898364bc75a689aeba67b5fec.jpg

Endret av Stueloff
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te-tråd :hjerte:

Nå har jeg akkurat brukt opp en pose Fjellurt fra Røroste, som jeg fikk i gave for en stund siden. Løsvekt. Veldig frisk og fin, blant annet med grønnmynte, timian, peppermynte og ringblomst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Peonjenta said:
 

Noen som kan anbefale en te som lindrer "stinnhet" og oppblåsthet i magen?

Kanskje denne kan hjelpe?

4012824528352-30556-yogi-tea-stomach-ease-poser-okologisk-300dpi.thumb.jpg.abcad18d4d7594af02eb6718a455485f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...