Gå til innhold

Trenger noen som kan lære meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Som sagt jeg trenger noen som kan lære meg øvingskjøring. Jeg har barn på 9 mnd og mannen kan ikke lære meg da noen av oss må passe på barnet. 

Jeg leter etter noen eller «sted» billig (ikke så dyrt) kan lære meg. Noen som vet om et sånt sted? 

Anonymkode: 71935...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da bare å ta med baby i bilen? Regner med dere begynner på en parkeringsplass?

Anonymkode: 52046...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt lettere å svare hvis du hadde skrevet hvor i landet du holder til...

Anonymkode: 59fe8...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les litt mellom linjene...hun vil ikke, men kan nå si at hun har prøvd, "til og med på Kvinneguiden".

Anonymkode: 2c658...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

Les litt mellom linjene...hun vil ikke, men kan nå si at hun har prøvd, "til og med på Kvinneguiden".

Anonymkode: 2c658...7c3

Hæ?

Anonymkode: ae827...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2018 den 14.37, AnonymBruker skrev:
 

Hei. Som sagt jeg trenger noen som kan lære meg øvingskjøring. Jeg har barn på 9 mnd og mannen kan ikke lære meg da noen av oss må passe på barnet. 

Jeg leter etter noen eller «sted» billig (ikke så dyrt) kan lære meg. Noen som vet om et sånt sted? 

Anonymkode: 71935...c76

Det er ikke lov å ta seg betalt for øvelseskjøring. 

Anonymkode: 96ea3...1d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan dere ikke ta med barnet? Eller er dere som gubben min og familien hans; noen sitte bak i bilen med den håpefulle?

Anonymkode: 28a00...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha med barnet i bilen. Hvis det er uaktuelt kan du jo prøve å oppsøke disse usertifiserte "kjøreskolene" som ihvertfall fins i større byer. Bare å google. Men jeg vet ikke om det vil anbefales, har ikke prøvd det selv. Du må fremdeles ta obligatorisk opplæring ved sertifisert kjøreskole.

Anonymkode: 02feb...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ulovlig og ta betalt i natura ;)

Men og betale for øvelseskjøring i kroner og øre, det er ikke tillatt.

Anonymkode: 6d5f6...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2018 den 16.14, AnonymBruker skrev:
 

Det er ikke lov å ta seg betalt for øvelseskjøring. 

Anonymkode: 96ea3...1d2

Joda, bare du er en trafikklærer med godkjenning og gjør det i regi av en autorisert trafikkskole. Jeg gjør det hver dag jeg.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke ulovlig og ta betalt i natura ;)

Men og betale for øvelseskjøring i kroner og øre, det er ikke tillatt.

Anonymkode: 6d5f6...512

Mot vederlag står det. Ikke "mot penger". Om du blir betalt med eplekake, penger eller analsex har egentlig ingenting å si. Eneste er den siste, da begår du to lovbrudd, sexkjøp og ulovlig trafikkopplæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette opp en lapp i butikken om noen kan hjelpe deg mot at du dekker litt bensin og slitasje? Jeg kunne hjulpet deg.

Anonymkode: 52098...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ber hun om svart arbeid? Er ikke dette ulovlig i Norge? Bare KG kvinner klarer å dobbeltmoralisere dette.

Anonymkode: 3ef13...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, abrasiveRefraction skrev:
 

Joda, bare du er en trafikklærer med godkjenning og gjør det i regi av en autorisert trafikkskole. Jeg gjør det hver dag jeg.

Mot vederlag står det. Ikke "mot penger". Om du blir betalt med eplekake, penger eller analsex har egentlig ingenting å si. Eneste er den siste, da begår du to lovbrudd, sexkjøp og ulovlig trafikkopplæring. 

Men da kalles det vel ikke øvelseskjøring, vel? Trodde det var et skille mellom øvelseskjøring og trafikkopplæring. 

Anonymkode: 96ea3...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Men da kalles det vel ikke øvelseskjøring, vel? Trodde det var et skille mellom øvelseskjøring og trafikkopplæring. 

Anonymkode: 96ea3...1d2

Trafikkopplæring er et videre begrep. Mye av det jeg gjør er ikke øvningskjøring. Men øvningskjøring er jo en del av opplæringen. 

Se trafikkopplæringsforskriften §4-2 for eksempel. 

Vi har stort sett de samme reglene som ved privat øvningskjøring.

Øvningskjøring og øvelseskjøring blir vel det samme. Jeg hører at min språknerd ville brukt det første, som når han retter meg når jeg kaller det sjenkebevillgning (det er vel bevilling eller noe sånt teit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...