Gå til innhold

Hvordan ta mot til seg og be ham ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er betatt av en snill og hyggelig mann. Han er en del eldre enn meg og veldig sjenert. Så her er det jeg som må ta første steget virker det som. Men jeg er så feig at jeg tør ikke be ham ut! Hvordan bli modigere? Og har dere noen tips til å be ham ut på en måte som han ikke får hetta av? 

Anonymkode: b2794...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hei, jeg syntes du er så fin og interessant, du har fascinert meg og jeg vil så gjerne bli bedre kjent med deg om du er singel? :) vil du bli med å ta en matbit en dag?" 

Anonymkode: 3d216...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.

Hvis du tenker med deg selv at det ikke er en big deal, så blir det lettere for deg.

Du kan spør hvilke planer han har på en bestemt dag. Hvis han er opptatt på det tidspunktet, dropper du å be han ut. Venter til en annen gang. 

Ikke følg opp med: men hva skal du neste dag da (virker desperat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hei, jeg syntes du er så fin og interessant, du har fascinert meg og jeg vil så gjerne bli bedre kjent med deg om du er singel? :) vil du bli med å ta en matbit en dag?" 

Anonymkode: 3d216...d5d

Eller: vil du ta en kaffe denne uka? 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får hetta av date, så ikke be ham ut på date. Be ham med på noe som ikke har preg av date, og ikke kall det date, der dere kan bli bedre kjent. En aktivitet, en tur, en felles interesse. Kanskje sammen med andre først, hvis du tror det kan bli mange pinlige pauser med bare dere to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Horten Market skrev:

Han får hetta av date, så ikke be ham ut på date. Be ham med på noe som ikke har preg av date, og ikke kall det date, der dere kan bli bedre kjent. En aktivitet, en tur, en felles interesse. Kanskje sammen med andre først, hvis du tror det kan bli mange pinlige pauser med bare dere to.

Jah for det er jo kjempe seriøst.  "En date som ikke er date" Snakk om å skape en klein setting og relasjon! 

Anonymkode: 3d216...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er betatt av en snill og hyggelig mann. Han er en del eldre enn meg og veldig sjenert. Så her er det jeg som må ta første steget virker det som. Men jeg er så feig at jeg tør ikke be ham ut! Hvordan bli modigere? Og har dere noen tips til å be ham ut på en måte som han ikke får hetta av? 

Anonymkode: b2794...acb

Ingen er SÅ sjenert. Dersom han likte deg, hadde du merket det. Ikke be ham ut. La han komme til deg.

Anonymkode: f8c74...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kunne veldig gjerne tenke meg å bli bedre kjent med deg. Blir du med på ..... ...kl og sted?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte godt å foreslå en fjelltur eller noe å gjøre, dersom jeg ville bli mer kjent med en. Lettere tone å gå sånn og prate om alt og ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte noe alla det forslaget over her: "Jeg liker deg, har lyst til å bli bedre kjent, har du lyst til å finne på noe en dag?" Formulert med egne ord. Fikk et kontant nei. :P Men!! Da vet du i hvert fall ståa. Det er så kjedelig å gå rundt å lure og gruble. Hvis man har lyst på en kjæreste så er det jo bare en gitt tid man vil vente på å få vite. Det der med å vente på at han skal ta det første steget, kan jo ta et år da eller? I mellomtiden er man fastlåst for man vil jo ikke date noen andre enn den man har en crush på. Hopp i det TS, det er ikke verre enn et nei. Kjipt med en gang, men for min del har det gått veldig fint. Vi er like gode venner egentlig. Vi bare later begge to som om det ikke skjedde. :) Hvis du er skikkelig forelska vil det sikkert være vondt en stund, men selv da er det jo godt med et svar. Gjør det casual, så er det lett å late som ikke noe etterpå. Ikke vær desperat eller fortelle hvor betatt du er av ham med mindre han sier/viser at han liker deg veldig godt. Lykke til!  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom han likte deg, hadde du merket det. Ikke be ham ut. La han komme til deg.

Hva om han tenker det samme? Skal de gå og vente på hverandre? Hvorfor er det så farlig at dama tar initiativ? Jeg hadde blitt overlykkelig om den yngre dama som jeg liker, men som trolig ikke liker meg, hadde tatt initiativ. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
9 minutter siden, McMary skrev:

Jeg brukte noe alla det forslaget over her: "Jeg liker deg, har lyst til å bli bedre kjent, har du lyst til å finne på noe en dag?" Formulert med egne ord. Fikk et kontant nei. :P Men!! Da vet du i hvert fall ståa. Det er så kjedelig å gå rundt å lure og gruble. Hvis man har lyst på en kjæreste så er det jo bare en gitt tid man vil vente på å få vite. Det der med å vente på at han skal ta det første steget, kan jo ta et år da eller? I mellomtiden er man fastlåst for man vil jo ikke date noen andre enn den man har en crush på. Hopp i det TS, det er ikke verre enn et nei. Kjipt med en gang, men for min del har det gått veldig fint. Vi er like gode venner egentlig. Vi bare later begge to som om det ikke skjedde. :) Hvis du er skikkelig forelska vil det sikkert være vondt en stund, men selv da er det jo godt med et svar. Gjør det casual, så er det lett å late som ikke noe etterpå. Ikke vær desperat eller fortelle hvor betatt du er av ham med mindre han sier/viser at han liker deg veldig godt. Lykke til!  

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei, jeg syntes du er så fin og interessant, du har fascinert meg og jeg vil så gjerne bli bedre kjent med deg om du er singel? :) vil du bli med å ta en matbit en dag?" 

Anonymkode: 3d216...d5d

Beklager å måtte si det, men det er de forslagene her som er kleine. Dette er oppskriften på hvordan man ikke får seg kjæreste, for det blir for bardust og noe vedkommende må ta stilling til kjapt. 

Jeg synes forslaget til Horten Market var best, man får tid til å bli kjent. I dag skal alt være så direkte og raskt unnagjort, men kjærligheten tar tid å utvikle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at dere snakker sammen. Har dere felles interesser? Trening, turer? Eller få samtalen over på en film du har lyst til å se, konsert ett eller annet? Så spør du om han kan tenke seg å gjøre noe av dette med deg, så tar du det derfra. Eventuelt så skal du møte venner for en matbit eller en øl en dag? Kunne han tenkt seg å være med?

Anonymkode: b50d3...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kristina Schwartz skrev:

 

Beklager å måtte si det, men det er de forslagene her som er kleine. Dette er oppskriften på hvordan man ikke får seg kjæreste, for det blir for bardust og noe vedkommende må ta stilling til kjapt. 

Jeg synes forslaget til Horten Market var best, man får tid til å bli kjent. I dag skal alt være så direkte og raskt unnagjort, men kjærligheten tar tid å utvikle. 

Jeg skjønner ikke det? Det virket som han var tiltrukket av meg, og hvis han da blir skremt av en date er han for feig for min del. Jeg vil ha en mann som er i kontakt med følelsene sine og ikke er redd for dem. Jeg spurte jo bare om vi skulle finne på noe for å bli bedre kjent, det lå ikke noe lovnad om sterkere følelser og forhold i det for min del. Samtidig signaliserte jeg at jeg så på han som mer enn en venn. At det var et håp om at det kunne bli noe om det klaffer. Herregud, folk dater jo i hytt og pine, man må da kunne gå en tur i skogen med noen man allerede kjenner godt?! Kjærlighet tar lang tid å utvikle, men enda lengre om man ikke er sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
25 minutter siden, McMary skrev:

Jeg skjønner ikke det? Det virket som han var tiltrukket av meg, og hvis han da blir skremt av en date er han for feig for min del. Jeg vil ha en mann som er i kontakt med følelsene sine og ikke er redd for dem. Jeg spurte jo bare om vi skulle finne på noe for å bli bedre kjent, det lå ikke noe lovnad om sterkere følelser og forhold i det for min del. Samtidig signaliserte jeg at jeg så på han som mer enn en venn. At det var et håp om at det kunne bli noe om det klaffer. Herregud, folk dater jo i hytt og pine, man må da kunne gå en tur i skogen med noen man allerede kjenner godt?! Kjærlighet tar lang tid å utvikle, men enda lengre om man ikke er sammen!

Ok. Kanskje du gjorde alt riktig, da. Men du fikk et nei, til tross for at han virket tiltrukket av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Ok. Kanskje du gjorde alt riktig, da. Men du fikk et nei, til tross for at han virket tiltrukket av deg.

Jeg gjorde det som føltes riktig for MEG i hvert fall. Han viser fortsatt at han liker meg veldig godt, så enten er det bare vennskaplig-liker med en flørt, eller så har han issues med følelser. I så fall får han jo bare finne ut av det selv da, hvis han ikke vil ha meg med på laget. Jeg synes jeg var forsiktig nok; lot vennskapet eskalere forsiktig over flere måneder før jeg tok dette steget. Jeg vil ikke ha en mann som er ennå mer tander enn meg. Jeg får jo hetta av menn som gir komplimenter for tidlig og tar på meg før de kjenner meg og slikt, så jeg har absolutt ikke vært pågående. 

Hehe, og beklager at jeg liksom lar min frustrasjon gå utover deg. :) Det kommer når jeg begynner å skrive kjenner jeg. Har det best når jeg ikke tenker på det.

Endret av McMary
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
3 hours ago, Kristina Schwartz said:

 

Beklager å måtte si det, men det er de forslagene her som er kleine. Dette er oppskriften på hvordan man ikke får seg kjæreste, for det blir for bardust og noe vedkommende må ta stilling til kjapt. 

Jeg synes forslaget til Horten Market var best, man får tid til å bli kjent. I dag skal alt være så direkte og raskt unnagjort, men kjærligheten tar tid å utvikle. 

Jeg er enig i at man vil skremme vekk flere med å være direkte på denne måten, og at det nok er lurere å bare spørre om man skal finne på noe, men jeg må si at hvis en dame ikke klarer å gå på en "date" i den alderen jeg er i fordi hun blir stresset av settingen, så vil jeg anse henne som mindre moden. For meg er det null stress å gå ut med noen hvor hensikten er å finne ut av om det er potensiale for at det kan bli noe mer, og bare det. Man blir mindre redd for å være åpen om egne intensjonene jo eldre man blir. Dette fordi det ikke er farlig å være åpen, og i mange tilfeller er det ganske klargjørende. Hvis man er mer utydelige med intensjonene man har, risikerer man å finne på noe med noen bare er ute etter vennskap. Det er ikke bare oppsider med å ikke være "utydelig". 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
2 minutter siden, Minesveiper skrev:

men jeg må si at hvis en dame ikke klarer å gå på en "date" i den alderen jeg er i fordi hun blir stresset av settingen

Men her er det en dame som skal be ut en mann. Jeg har ikke tenkt å gå ut med deg, er etablert fra før. Se HI:

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er betatt av en snill og hyggelig mann. Han er en del eldre enn meg og veldig sjenert. Så her er det jeg som må ta første steget virker det som. Men jeg er så feig at jeg tør ikke be ham ut! Hvordan bli modigere? Og har dere noen tips til å be ham ut på en måte som han ikke får hetta av? 

Anonymkode: b2794...acb

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 minutt siden, Kristina Schwartz said:

Men her er det en dame som skal be ut en mann. Jeg har ikke tenkt å gå ut med deg, er etablert fra før. Se HI:

Nei :P Du skal ikke gå ut med meg, men du argumenterer for en framgangsmåte hvor man ikke tydeliggjør intensjonene man har. Dvs, man spør bare noen om å finne på noe slik at den andre ikke må ta stilling til noe kjapt. Jeg er med på at unge menn tidlig i tyveårene sikkert har en større tendens til å få hetta av at en dame er klar på sine intensjoner, og at hun vil gå på date. Eldre menn blir nok neppe like skremt, og får ikke hetta av at en dame er tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
2 minutter siden, Minesveiper skrev:

Nei :P Du skal ikke gå ut med meg, men du argumenterer for en framgangsmåte hvor man ikke tydeliggjør intensjonene man har. Dvs, man spør bare noen om å finne på noe slik at den andre ikke må ta stilling til noe kjapt. Jeg er med på at unge menn tidlig i tyveårene sikkert har en større tendens til å få hetta av at en dame er klar på sine intensjoner, og at hun vil gå på date. Eldre menn blir nok neppe like skremt, og får ikke hetta av at en dame er tydelig.

Ok. Skjønner at du mener selv du er veldig moden her, og insinuerer at de som ikke går for din metode er umodne. Men i HI står det at Han... "er sjenert" og TS er "så feig ... tør ikke be ham ut"...vil ikke få hetta:

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er betatt av en snill og hyggelig mann. Han er en del eldre enn meg og veldig sjenert. Så her er det jeg som må ta første steget virker det som. Men jeg er så feig at jeg tør ikke be ham ut! Hvordan bli modigere? Og har dere noen tips til å be ham ut på en måte som han ikke får hetta av? 

Anonymkode: b2794...acb

Tok hensyn til det, jeg. Men dette ble veldig innviklet og jeg har ikke tid til dette, så takker for meg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...