Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Besluttet i sted å trekke meg ut av termingruppa jeg var medlem av på facebook etter at ett medlem i gruppa begynte å dele screenshots av kommentarer fra andre barsel/termingrupper. LUKKEDE grupper hvor ting skulle forbli i gruppa. I tillegg er det hvisnok en fake ikke-gravid administrator som har drevet å lagd en haug termingrupper uten at noen egentlig vet hvorfor..

Flere enn meg som ikke tørr poste i slike grupper mer? Selv om jeg ikke skriver noe jeg er redd for liker jeg ikke tanken på at noen medlemmer kan screenshotte kommentarer og dele videre bare forde de kan.. Ja det er jo en risiko overalt på nett men skulle tro voksne vordende mødre ikke drev på sånn! 

Anonymkode: c9678...7e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne personen du sikter til er ikke en vordende mor. Hun har startet mange termingrupper i forskjellige måneder. Jeg er medlem av en liten gruppe på under 30 stk og det føles tryggere. Jeg valgte også å melde meg ut av den store gruppen som hun dama hadde opprettet. 

Anonymkode: 14d05...975

• Liker 2
Skrevet

For ein sær ting å gjera. Eg har ikkje turt å bruka facebook heller. Har ikkje sagt at eg er gravid der heller... Er ganske privat av meg. Finnest det hemmelige grupper?

Anonymkode: bb413...6a7

• Liker 3
Skrevet

Meldte meg også ut av denne gruppa da jeg fikk munnkurv da jeg var uenig med hun. Ble heller medlem av en annen gruppe :)

Anonymkode: b686e...ffb

Skrevet

Hvor finner dere disse termingruppene? Hva søker dere på? Jeg har kun funnet én gruppe for desember '18, men der har jeg enda ikke blitt godkjent som medlem, og det er sikkert en 2-3 måneder siden jeg søkte..

Anonymkode: 3fc3b...004

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meldte meg også ut av denne gruppa da jeg fikk munnkurv da jeg var uenig med hun. Ble heller medlem av en annen gruppe :)

Jeg byttet gruppe først, men da en annen dame delte bilder fra kommentarfeltene i andre lukkede grupper melte jeg meg ut derifra også. Jeg synes det er minst like ekkelt som å opprette termingrupper uten å være gravid. 

Anonymkode: c9678...7e4

Skrevet

Javisst, man må stole på disse folka til en viss grad, men lurt med litt sunt nettvett! Sånn sett er det greit med kg da man kan være anonym, og man har ikke fullt navn med bilde under :)

Skrevet

Leste at flere grupper har «inntaksstopp» pga mye drama 🙄

Babyverden har egne (skjulte), men da må du ha vært medlem en viss tid og postet så og så mange ganger...

Jeg dropper termingruppene på face og satser heller på en koselig barselgruppe når den tid kommer.

Anonymkode: 3d5a4...af5

• Liker 1
Skrevet

Er også medlem av en termingruppe på Facebook med ca 1000 medlemmer.  Er forsåvidt god tone der inne og folk er høflige og ikke dømmende i stor grad. 

Selvom det er en lukket gruppe må jeg si jeg innimellom blir noe overrasket hva folk deler og spør om. De eller fleste er tross alt ukjente for hverandre og man aner ikke hvem som er bak kontoene og hvilke intensjoner de har. Eller så er Norge såpass lite at det er fort gjort at noen kjenner noen via via. 

Enda drøyere er det at de har opprette en felles snapkonto  ( kun 300 medlemmer der, men tross alt en del). Her opplever jeg at terskelen er enda lavere.  blir jeg overrasket hvor lite selvkritiske mange er:

Flere folk som deler minst 10 snaps hver dag(sv baby og eldre barn). Ei er fra samme sted som meg og jeg vet litt for mye om henne

Jeg hadde kjent igjen mange av babyene i den gruppa dersom jeg tilfeldigvis hadde truffet de, men ikke mora, da det stort sett er babyen det er bilde av.

Klager og legger ut ganske drøye ting om barnets far, svigerforeldre. I seg selv kanskje ikke så ille om dethadfe vært anonymt, men jeg kan enkelt søke opp dette medlemmet på Facebook og finne ut masse om hennes familie og hvem det er hun omtaler

Ei skulle spørre om innholdet i bleien var normal og postet et bildet av bleia og hele underlivet til barnet. Da ei forsiktig ymtet frampå at man kanskje burde være litt forsiktig med å dele sånn bilder, blei denne damen fornærmet og mente hun kunne stole på de som var i gruppa.

har tenkt det før og fått det bekreftet med det dere skriver om skjermdump og ikke-gravide som moderatorer, synes jeg det er skummelt folk ikke viser mer forsiktighet. Det er virkelig ikke bare dagens unge som må læres opp i nettvett!!!

Anonymkode: a7ad7...157

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner dere disse termingruppene? Hva søker dere på? Jeg har kun funnet én gruppe for desember '18, men der har jeg enda ikke blitt godkjent som medlem, og det er sikkert en 2-3 måneder siden jeg søkte..

Jeg ble med gjennom et innlegg på babyverden.  Hvilke mnd har du termin?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble med gjennom et innlegg på babyverden.  Hvilke mnd har du termin?

Som det står i innlegget mitt - desember 🙂

Skrevet

Ingenting skremmer meg mer enn Bilstolgruppa på facebook.

Hvis person 1 ikke har sikret barnet sitt i bilen på den måten person 2 sier så er ikke person 1 glad i barnet sitt! Og det hjelper ikke at Statens Vegvesen sier til person 1 at "joda, barnesetet kan være montert slik". Dette vet person 2 bedre enn Vegvesenet nemlig 😅😂

Og person 3 kan fortelle at hun pleier å gå bort til fremmede foreldre hun og fortelle dem at de sikrer barnet sitt helt feil! (Fordi hun selv gjør det på en annen måte)

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av «Termin november/desember 2018 (Norge)» og så meldte jeg meg inn i «Termingruppen November/Desember 2018» etter jeg hørte at administrator i «Termin November - Desember 2018 Norge» ikke var gravid og opprettet en haug med forskjellige termingrupper. 

Jeg er for så vidt også medlem av en lukket termingruppe på et forum, noe jeg anser som en tryggere plass å publisere ting enn Facebook. Jeg liker ikke å knytte fullt navn til det jeg skriver, selv om gruppen er ment å være lukket. 

Anonymkode: a8f98...462

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av «Termin november/desember 2018 (Norge)» og så meldte jeg meg inn i «Termingruppen November/Desember 2018» etter jeg hørte at administrator i «Termin November - Desember 2018 Norge» ikke var gravid og opprettet en haug med forskjellige termingrupper. 

Jeg er for så vidt også medlem av en lukket termingruppe på et forum, noe jeg anser som en tryggere plass å publisere ting enn Facebook. Jeg liker ikke å knytte fullt navn til det jeg skriver, selv om gruppen er ment å være lukket. 

Jeg er medlem i den førstnevnte, og slik jeg har forstått det har ikke denne ikke-gravide dama vært i denne gruppa? Var iallefall slik det ble lagt frem i et innlegg for å fortelle andre om å passe seg i andre grupper. 

Skrevet
6 timer siden, Sirinna skrev:

Jeg er medlem i den førstnevnte, og slik jeg har forstått det har ikke denne ikke-gravide dama vært i denne gruppa? Var iallefall slik det ble lagt frem i et innlegg for å fortelle andre om å passe seg i andre grupper. 

Den første er trygg, tror jeg. Det er gruppene med de mørkerosa sokkene som hovedbilde som er laget av samme person. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp så det i det jeg postet. Beklager det. 

Skrevet
8 hours ago, Sirinna said:

Den som heter Norge har hun vært admin i. (Norge) er trygg. Morsomt at vi er flere medlemmer der:)

Anonymkode: 16f68...f26

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som heter Norge har hun vært admin i. (Norge) er trygg. Morsomt at vi er flere medlemmer der:)

Skulle nesten ha opprettet en termingruppe her på kg også. Bare synd at man må skrive under nick i termingruppene, for jeg foretrekker å være helt anonym. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle nesten ha opprettet en termingruppe her på kg også. Bare synd at man må skrive under nick i termingruppene, for jeg foretrekker å være helt anonym. 

Helt enig. Jeg vil ikke koble graviditeten med brukeren min her

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg vil ikke koble graviditeten med brukeren min her

La en ny bruker. Det gjorde jeg. Hatt masse utbytte av vår termingruppe på KG. 

Anonymkode: 8a1c5...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...