Mkigjen Skrevet 1. oktober 2018 #21 Skrevet 1. oktober 2018 1 hour ago, Wonders said: Vet ikke om mamma hadde genet, ble ikke snakk om det. Svært få av de som har brystkreft har det genet som det er snakk om her. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #22 Skrevet 2. oktober 2018 13 timer siden, Wonders skrev: . Trodde det var far som arvet fra mor, dersom han fikk datter. Så siden farmor, pappas mamma hadde det, så kan jeg få det? Det er jeg usikker på. Både min mormor og mor har hatt brystkreft, og jeg har fått beskjed fra legene at sjansen for å få brystkreft er større enn sjansen for ikke å få det. (Den ene legen sa: "for å sette det på spissen, spørsmålet er ikke om du får brystkreft, men når".) Krefttypen er østrogenavhengig, og legene er sikre på at dette er en arvelig form for brystkreft siden to nære slektninger på kvinnesiden hadde den samme typen, men om det er den samme typen brystkreft de gentester for er jeg usikker på. Det kan være at genet følger fars side, og at dette er en annen type. Anonymkode: e1c38...308
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #23 Skrevet 2. oktober 2018 Ja, jeg støtter rosa sløyfe hvert år. I fjor begynte de i tillegg med blå sløyfe for november, for prostatakreft-rammede. Håper det etter hvert vil få like mye oppmerksomhet 🙂 Anonymkode: a12ff...dac
Kontorotta Skrevet 2. oktober 2018 #24 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg pleier ikke kjøpe sløyfer, men har gitt bidrag til saken via vips eller andre direkte aksjoner. Når det gjelder testing, så har jeg to søskenbarn og ei tante på fars siden som har dødd av brystkreft. Og da jeg fant en kul i brystet for tre år siden, (som viste seg å være brystbetennelse, 7 år etter amming) så har jeg tatt årlige mammografi og ultralyd undersøkelser av brystene. Dette etter råd fra en spesialist på brystkreft. Har også fulgt programmet med tanke på celleprøver og skal nå fjerne livmora grunnet celleforandringer som ikke forsvant ved konisering.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #25 Skrevet 10. oktober 2018 Nei, jeg kommer ikke til å støtte den aktivt. Anonymkode: 9b8ab...e54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå