Gå til innhold

Biler på tomgang!

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 2.10.2018 den 20.52, Tiger1974 skrev:

Ja, jeg bor i et boligområde ca 1 km utenfor en by på østlandet.

Jeg tenker jo da særlig på biler som står med motoren i gang mens de snakker i mobilen i en busslomme eller venter på noen utenfor butikker og sånt. Det er sånn året rundt. Man fryser f.eks. ikke midt på sommeren😊

Skjønner godt at dette er irriterende. De eneste gangene jeg lar bilen stå på tomgang er for å tine ruter om vinteren før jeg skal ut å kjøre eller fordi jeg har glemt noe inne og bare skal løpe kjapt inn og ut. Ser ofte folk gå fra bilen på tomgang utenfor butikken f.eks. Skjønner ikke at de tør. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Neida, det er mye bedre, hvertfall når man har en stor motor med bra lyd 😉

Du som er interessert i bil synes nok at dette stas vettu!☺ Det er motsatt for de som hater bil. Jeg må spørre deg: Røyker du i bilen?

Skrevet
På 3.10.2018 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Du har 4 min til jobben og kjører bil dit?! Ikke rart folk blir tjukke..

Anonymkode: 3c342...9d3

Kort avstand er ikke alltid det samme som egnet "gangveg". Jeg gjorde det samme selv før, siden eneste mulige veg var livsfarlig til fots og nesten like dårlig egnet for syklister.  

Anonymkode: 081c3...0f9

Skrevet
9 timer siden, Tiger1974 skrev:

Du som er interessert i bil synes nok at dette stas vettu!☺ Det er motsatt for de som hater bil. Jeg må spørre deg: Røyker du i bilen?

Det har du helt rett i, er stas med ordentlig lyd 😉 hvis du hater biler så anbefaler jeg deg i å kjøpe et hus langt inni skogen i enden av veien, der er det ingen støy 🙂 

Nei, røyker absolutt ikke i bilen, lar heller ingen som sitter på få lov å røyke i bilen, men forrige bil derimot var det litt røyklukt i. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det har du helt rett i, er stas med ordentlig lyd 😉 hvis du hater biler så anbefaler jeg deg i å kjøpe et hus langt inni skogen i enden av veien, der er det ingen støy 🙂 

Nei, røyker absolutt ikke i bilen, lar heller ingen som sitter på få lov å røyke i bilen, men forrige bil derimot var det litt røyklukt i. 

Da hadde det nok irritert deg dersom jeg satt meg inn i bilen din og røykte😂😂

Så ikke vær så egoistisk. Noe irriterer meg og noe ville ha irritert deg.

Vær så snill og ikke kjør mer på tomgang, kamerat. Vis litt hensyn☺

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Tiger1974 skrev:

Da hadde det nok irritert deg dersom jeg satt meg inn i bilen din og røykte😂😂

Så ikke vær så egoistisk. Noe irriterer meg og noe ville ha irritert deg.

Vær så snill og ikke kjør mer på tomgang, kamerat. Vis litt hensyn☺

Ja, men de to tingene kan ikke sammenlignes. Er hærverk å ødelegge en bil, tomgangskjøring er kun litt irriterende for enkelte med ikke hærverk. Jeg kommer nok ikke til å slutte med tomgangskjøring før dieselen koster over 30 kr literen 😉

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå en ting, men du har tydeligvis helt feil biltype til ditt bruk.

En elbil hadde vært perfekt til den type kjøring du lister opp her. 4 minutter kjøretur klarer selv en trilling.

Anonymkode: bffd2...fc8

Tja, jeg kjører mye utenom jobb, som en 8 timers tur i dag :) Mil etter mil, bare for moro! Mellom 90-100 km/t på landeveien, og enda fortere på motorveien. De mindre el-bilene har ikke det jeg ser etter (sterk motor, akselrasjon [treiginger på veien], rekkevidde av type "50 mil - hvorfor ikke?") og Tesla er ikke helt etter budsjettet mitt 

Anonymkode: d7d4b...017

• Liker 1
Skrevet
På 6.10.2018 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg kjører mye utenom jobb, som en 8 timers tur i dag :) Mil etter mil, bare for moro! Mellom 90-100 km/t på landeveien, og enda fortere på motorveien. De mindre el-bilene har ikke det jeg ser etter (sterk motor, akselrasjon [treiginger på veien], rekkevidde av type "50 mil - hvorfor ikke?") og Tesla er ikke helt etter budsjettet mitt 

Hva slags bil har du? Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 17de6...6a2

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bil har du? Er du mann eller kvinne?

En rød en, og jeg er kvinne

• Liker 1
Skrevet
På 6.10.2018 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Da stiller det seg annerledes. Da hadde en Kona oppfylt mesteparten av punktene. Minuset er laang leveringstid (det gjelder de fleste nye med brukbar rekkevidde)

Anonymkode: bffd2...fc8

Skrevet
På 8.10.2018 den 18.04, AnonymBruker skrev:

En rød en, og jeg er kvinne

Men hva slags type? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva slags type? 

Opel 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...