Gå til innhold

Biler på tomgang!


Tiger1974

Anbefalte innlegg

Noe som irriterer meg som gående er alle bilene - de er overalt.

Det er nå en ting - men kan dere i det minste slå av bilen når den ikke er i bruk??

Om natta når jeg skal sove stopper det biler i busslomma på den andre siden av veien. Bilene står da og surrer og går mens de prater i mobilen.

Når du kjører kona til butikken - kan du vennligst slå av motoren mens hun er inne og handler?

Man trenger vel ikke å gjors på å holde lydnivået mest mulig oppe?

Det er fryktelig irriterende med alle disse bilene på tomgang rundt omkring!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke minst utrolig lite miljøvennlig 

Anonymkode: de80b...2f3

Ja, det er sant!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er pga folk ikke vil fryse. Elbiler er ikke avhengig av å ha igang en dieselbrenner for å gi varme i kupeen.

Anonymkode: bffd2...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er beint ulovlig å la bilen gå mens den står parkert. Med det sagt så er det jo slik at på fjellet er p-plassene utenfor butikkene fylt opp med biler som går når vinteren er på det kaldeste.

Anonymkode: cf37d...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er pga folk ikke vil fryse. Elbiler er ikke avhengig av å ha igang en dieselbrenner for å gi varme i kupeen.

Anonymkode: bffd2...fc8

Dette er dessverre noe som pågår gjennom hele året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig rart det er forbudt med tomgangskjøring når dieselvarmer er tillatt, forbruket er omtrent det samme pr time. eller så kan en selvsagt si det er rart dieselvarmer er tillatt. Det finnes jo også noen elbiler med dieselvarmer. 

Anonymkode: 3e909...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig rart det er forbudt med tomgangskjøring når dieselvarmer er tillatt, forbruket er omtrent det samme pr time. eller så kan en selvsagt si det er rart dieselvarmer er tillatt. Det finnes jo også noen elbiler med dieselvarmer. 

Anonymkode: 3e909...b50

"Dieselvarmer" går vanligvis på parafin og har en mye renere forbrenning enn en dieselmotor.  Den støyer ikke, og slipper knapt ut NOx (selv om den skulle gå på vanlig diesel), og varmer opp mye mer effektivt enn å kjøre på tomgang.

Dessuten er vel mer vanlig enn dieselvarmer nå til dags?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er en eller annen form for hjerneskade, for det er jo nesten like mange som lar bilen stå å gå på tomgang midt på sommeren.

Anonymkode: 3c342...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer seg over alt og alle, det er verden vi bor i nå.

Hva så om det står en bil på tomgang når du går? Hadde du bodd i et borettslag og noen lot bilen stå på i 15min, da hadde jeg fortstått.

Men virkelig... Spesielt nå på vinteren, det er kaldt og ikke alle bilene har dieselvarmer.

Hvis du irriterer deg så mye over biler, hvorfor ikke flytte på landet? Gro gullerøtter og poter så du unngår buttiken og de fæle motorlydene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er en eller annen form for hjerneskade, for det er jo nesten like mange som lar bilen stå å gå på tomgang midt på sommeren.

Anonymkode: 3c342...9d3

Eh ja, om sommeren lar man bilen gå for å holde det kjølig inne i bilen. Om vinteren for å holde den varm. For oss som sliter med diverse, og i tillegg har barn og hund, så handler det om jevn temperatur. Jeg lar bilen stå og gå både sommer og vinter, og har ingen planer om å slutte med det. Verdt noen bøter også, om noen skulle funnet på å gi meg det.

Anonymkode: 1565f...759

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min starter/stopper som den selv finner det for godt. Dvs om den trenger strøm/varme går den gjerne, har den ikke bortover slår den av motor. 

Derfor mener jeg å ikke drive med unødig tomgangskjøring selv om det noen ganger kan se sånn ut.

Anonymkode: 229dd...c55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er pga folk ikke vil fryse. Elbiler er ikke avhengig av å ha igang en dieselbrenner for å gi varme i kupeen.

Anonymkode: bffd2...fc8

Man fryser ikke midt på sommer'n😊 De holder på sånn hele året. Snakker ikke bare om på høsten og vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er beint ulovlig å la bilen gå mens den står parkert. Med det sagt så er det jo slik at på fjellet er p-plassene utenfor butikkene fylt opp med biler som går når vinteren er på det kaldeste.

Anonymkode: cf37d...6b6

Det er forståelig på vinteren i ulike situasjoner for ikke å fryse😊 - men de holder motoren gående hele året - man fryser ikke om sommeren🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er en eller annen form for hjerneskade, for det er jo nesten like mange som lar bilen stå å gå på tomgang midt på sommeren.

Anonymkode: 3c342...9d3

Ja, det har du rett i😊 Jeg har flere ganger lurt på å gå bort til en bil som står og går på tomgang om han vennligst kan slå av bilen når den ikke er i bruk, men jeg har besinnet meg - han hadde sikkert bare sett dumt på meg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja, om sommeren lar man bilen gå for å holde det kjølig inne i bilen. Om vinteren for å holde den varm. For oss som sliter med diverse, og i tillegg har barn og hund, så handler det om jevn temperatur. Jeg lar bilen stå og gå både sommer og vinter, og har ingen planer om å slutte med det. Verdt noen bøter også, om noen skulle funnet på å gi meg det.

Anonymkode: 1565f...759

Jeg skal vel ikke belastes fordi du har valgt å ha hund??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bilen min starter/stopper som den selv finner det for godt. Dvs om den trenger strøm/varme går den gjerne, har den ikke bortover slår den av motor. 

Derfor mener jeg å ikke drive med unødig tomgangskjøring selv om det noen ganger kan se sånn ut.

Anonymkode: 229dd...c55

Jeg skal være ærlig.

Takk for at du ga meg ny kunnskap. Ja, det kan jo være litt teknologien dette. Beklager, jeg må trolig bære litt mer over med dette her da😊 mvh TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, prt90 skrev:

"Dieselvarmer" går vanligvis på parafin og har en mye renere forbrenning enn en dieselmotor.  Den støyer ikke, og slipper knapt ut NOx (selv om den skulle gå på vanlig diesel), og varmer opp mye mer effektivt enn å kjøre på tomgang.

Dessuten er vel mer vanlig enn dieselvarmer nå til dags?

Dieselvarmer går på diesel! Det du er inne på er byggtørke(kanskje). Selv batteribiler med dieselvarmer går på DIESEL! 

Parafin var noe man fikk kjøpt fra egen pumpe før, pumpen opp i en beholder det man ønsket og slapp det ned i kanna etterpå

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2018 den 13.07, Tiger1974 skrev:

Noe som irriterer meg som gående er alle bilene - de er overalt.

Det er nå en ting - men kan dere i det minste slå av bilen når den ikke er i bruk??

Om natta når jeg skal sove stopper det biler i busslomma på den andre siden av veien. Bilene står da og surrer og går mens de prater i mobilen.

Når du kjører kona til butikken - kan du vennligst slå av motoren mens hun er inne og handler?

Man trenger vel ikke å gjors på å holde lydnivået mest mulig oppe?

Det er fryktelig irriterende med alle disse bilene på tomgang rundt omkring!

En jeg holdt på med hadde kjørt inn på bensinstasjonen og sovnet tvert etter 3 dagers kjøring non stop. Lastebilen hadde da stått på tomgang i 11 timer når jeg fant han 😆

Anonymkode: d91e8...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...