Illuminatum Skrevet 2. oktober 2018 #21 Skrevet 2. oktober 2018 11 timer siden, prt90 skrev: "Dieselvarmer" går vanligvis på parafin og har en mye renere forbrenning enn en dieselmotor. Den støyer ikke, og slipper knapt ut NOx (selv om den skulle gå på vanlig diesel), og varmer opp mye mer effektivt enn å kjøre på tomgang. Dessuten er vel mer vanlig enn dieselvarmer nå til dags? Pussig i grunne. Har aldri fylt parafin på bilen, men allikevel fungerer varmeren. Kanskje den sniker seg til litt diesel fra tanken allikevel? Må innrømme at jeg aldri har hørt om en dieselvarmer som går på parafin, men kan sikkert ikke så mye. 3
Tiger1974 Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter #22 Skrevet 2. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En jeg holdt på med hadde kjørt inn på bensinstasjonen og sovnet tvert etter 3 dagers kjøring non stop. Lastebilen hadde da stått på tomgang i 11 timer når jeg fant han 😆 Anonymkode: d91e8...344 Stakkars fyr - er vel strengt ulovlig å jobbe så lenge i strekk.. 1
catman Skrevet 2. oktober 2018 #23 Skrevet 2. oktober 2018 5 timer siden, Illuminatum skrev: Pussig i grunne. Har aldri fylt parafin på bilen, men allikevel fungerer varmeren. Kanskje den sniker seg til litt diesel fra tanken allikevel? Må innrømme at jeg aldri har hørt om en dieselvarmer som går på parafin, men kan sikkert ikke så mye. Du har tydeligvis en del å lære, ja. Engelske biler er helt avhengige av en viss komponentbasert opprøyking: ...og jeg tipper mange her på KG sliter med å huske på én av de viktigste væskene for byfolk: 3
prt90 Skrevet 2. oktober 2018 #24 Skrevet 2. oktober 2018 11 timer siden, tdm900 skrev: Dieselvarmer går på diesel! Det du er inne på er byggtørke(kanskje). Selv batteribiler med dieselvarmer går på DIESEL! Parafin var noe man fikk kjøpt fra egen pumpe før, pumpen opp i en beholder det man ønsket og slapp det ned i kanna etterpå Min dieselvarmer går på parafin. Kjøper det på 5-liters kanner på bensinstasjonen. Hvis jeg gir den diesel soter den ned og blir ødelagt. Det går vel med ca en halv kanne i året.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #25 Skrevet 2. oktober 2018 5 timer siden, Tiger1974 skrev: Stakkars fyr - er vel strengt ulovlig å jobbe så lenge i strekk.. Ja, absolutt, men han liker det og har Adhd så han klarer å holde på på den måten sier han. Anonymkode: d91e8...344
tdm900 Skrevet 2. oktober 2018 #26 Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, prt90 skrev: Min dieselvarmer går på parafin. Kjøper det på 5-liters kanner på bensinstasjonen. Hvis jeg gir den diesel soter den ned og blir ødelagt. Det går vel med ca en halv kanne i året. Da holder du deg til DIN varmer, det gjelder faktisk kun den i så fall! Alt anna går på den som finnes på tanken! Det kan også være bensin! 2
WCKD Skrevet 2. oktober 2018 #27 Skrevet 2. oktober 2018 På 30.9.2018 den 13.07, Tiger1974 skrev: Noe som irriterer meg som gående er alle bilene - de er overalt. Det er nå en ting - men kan dere i det minste slå av bilen når den ikke er i bruk?? Om natta når jeg skal sove stopper det biler i busslomma på den andre siden av veien. Bilene står da og surrer og går mens de prater i mobilen. Når du kjører kona til butikken - kan du vennligst slå av motoren mens hun er inne og handler? Man trenger vel ikke å gjors på å holde lydnivået mest mulig oppe? Det er fryktelig irriterende med alle disse bilene på tomgang rundt omkring! Hvor i all verden er det du bor? Høres ut som et bygdeproblem.
Tiger1974 Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter #28 Skrevet 2. oktober 2018 26 minutter siden, WCKD skrev: Hvor i all verden er det du bor? Høres ut som et bygdeproblem. Ja, jeg bor i et boligområde ca 1 km utenfor en by på østlandet. Jeg tenker jo da særlig på biler som står med motoren i gang mens de snakker i mobilen i en busslomme eller venter på noen utenfor butikker og sånt. Det er sånn året rundt. Man fryser f.eks. ikke midt på sommeren😊
Illuminatum Skrevet 2. oktober 2018 #29 Skrevet 2. oktober 2018 3 timer siden, prt90 skrev: Min dieselvarmer går på parafin. Kjøper det på 5-liters kanner på bensinstasjonen. Hvis jeg gir den diesel soter den ned og blir ødelagt. Det går vel med ca en halv kanne i året. Orginalmontert i bilen?
male32 Skrevet 2. oktober 2018 #30 Skrevet 2. oktober 2018 Irriterer meg også veldig. Selv er jeg veldig flink å skru av motoren når jeg stopper. Det er fordi jeg bryr meg om miljøet. Leste i avisa at kommunen driver å teller syklister. De som teller står med motoren i gang. Dette irriterer meg noe så grenseløst. Ikke spesielt miljøvennlig tiltak det der. De oppfordrer folk å sykle, så står de selv med motoren på tomgang og forurenser, men de teller de som sykler. 1
Tiger1974 Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter #31 Skrevet 2. oktober 2018 10 minutter siden, male32 skrev: Irriterer meg også veldig. Selv er jeg veldig flink å skru av motoren når jeg stopper. Det er fordi jeg bryr meg om miljøet. Leste i avisa at kommunen driver å teller syklister. De som teller står med motoren i gang. Dette irriterer meg noe så grenseløst. Ikke spesielt miljøvennlig tiltak det der. De oppfordrer folk å sykle, så står de selv med motoren på tomgang og forurenser, men de teller de som sykler. Helt vannvittig - snakk om dobbeltmoral 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #32 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg lar ofte bilen gå på tomgang om vinteren fordi kort kjøring sliter på batteriet. Jeg begynte i jobben min på vårparten og tror en del kunder kommer til å få problemer med bilene på vinteren. Stoppe motor -> kjøre 10 m -> stoppe motor -> kjøre 30 m -> stoppe motor -> kjøre 50 m -> stoppe motor -> kjøre 10 m. Jeg vet ikke om det er så mye mer miljøvennlig, for jeg tror batterier er vanskelige å gjenvinne og det krever drivstoff å få i gang motoren (for all del, er ingen ekspert) Hender også jeg tar en liten runde med bilen før jeg parkerer på jobb, fordi det tar meg ca. 4 minutter å kjøre dit, så bilen rekker ikke å bli varm. Miljøsvin? Visst faen. Bilen min er forøvrig diesel Anonymkode: d7d4b...017 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #33 Skrevet 3. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hender også jeg tar en liten runde med bilen før jeg parkerer på jobb, fordi det tar meg ca. 4 minutter å kjøre dit, så bilen rekker ikke å bli varm. Miljøsvin? Visst faen. Bilen min er forøvrig diesel Anonymkode: d7d4b...017 Du har 4 min til jobben og kjører bil dit?! Ikke rart folk blir tjukke.. Anonymkode: 3c342...9d3 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #34 Skrevet 4. oktober 2018 På 3.10.2018 den 8.57, AnonymBruker skrev: Du har 4 min til jobben og kjører bil dit?! Ikke rart folk blir tjukke.. Anonymkode: 3c342...9d3 4 min med bil, over 30 hvis jeg skal gå, som forøvrig er en lite trivelig opplevelse nå som høsten kommer med regn og kulde. Dessuten veier jeg 60 kilo Anonymkode: d7d4b...017 3
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. oktober 2018 #35 Skrevet 5. oktober 2018 Skrur av motoren når jeg selv føler for det og lar den gå på tomgang når jeg selv vil 1
Tiger1974 Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #36 Skrevet 5. oktober 2018 26 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Skrur av motoren når jeg selv føler for det og lar den gå på tomgang når jeg selv vil Du burde absolutt ta litt hensyn til andre og slutte å være så egoistisk. Fryktelig irriterende med biler på tomgang. Du hadde spart miljøet og blitt litt mer likt av folk. Bare plagsomt med den tomgangskjøringa! 3
BMW 5-serie 535D Skrevet 5. oktober 2018 #37 Skrevet 5. oktober 2018 2 timer siden, Tiger1974 skrev: Du burde absolutt ta litt hensyn til andre og slutte å være så egoistisk. Fryktelig irriterende med biler på tomgang. Du hadde spart miljøet og blitt litt mer likt av folk. Bare plagsomt med den tomgangskjøringa! Jeg er en type som driter i miljøet, miljøet har gått helt til hjernen på enkelte... Hvorfor skal lille norge være miljøvennlige når millionbyer gir faen? Er likt av mange jeg, så om en særing til hadde likt meg pga miljøvennlig bryr meg midt i en plass. Jo mer folk irriterer seg over det jo mer kommer jeg til å fortsette, og ikke bare tomgang men også rusing av motoren!
Tiger1974 Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #38 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev: Jeg er en type som driter i miljøet, miljøet har gått helt til hjernen på enkelte... Hvorfor skal lille norge være miljøvennlige når millionbyer gir faen? Er likt av mange jeg, så om en særing til hadde likt meg pga miljøvennlig bryr meg midt i en plass. Jo mer folk irriterer seg over det jo mer kommer jeg til å fortsette, og ikke bare tomgang men også rusing av motoren! Please do not - rusing av motoren er enda verre☺!!#
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #39 Skrevet 6. oktober 2018 På 2.10.2018 den 21.51, AnonymBruker skrev: Jeg lar ofte bilen gå på tomgang om vinteren fordi kort kjøring sliter på batteriet. Jeg begynte i jobben min på vårparten og tror en del kunder kommer til å få problemer med bilene på vinteren. Stoppe motor -> kjøre 10 m -> stoppe motor -> kjøre 30 m -> stoppe motor -> kjøre 50 m -> stoppe motor -> kjøre 10 m. Jeg vet ikke om det er så mye mer miljøvennlig, for jeg tror batterier er vanskelige å gjenvinne og det krever drivstoff å få i gang motoren (for all del, er ingen ekspert) Hender også jeg tar en liten runde med bilen før jeg parkerer på jobb, fordi det tar meg ca. 4 minutter å kjøre dit, så bilen rekker ikke å bli varm. Miljøsvin? Visst faen. Bilen min er forøvrig diesel Anonymkode: d7d4b...017 Det er nå en ting, men du har tydeligvis helt feil biltype til ditt bruk. En elbil hadde vært perfekt til den type kjøring du lister opp her. 4 minutter kjøretur klarer selv en trilling. Anonymkode: bffd2...fc8
BMW 5-serie 535D Skrevet 6. oktober 2018 #40 Skrevet 6. oktober 2018 9 timer siden, Tiger1974 skrev: Please do not - rusing av motoren er enda verre☺!!# Neida, det er mye bedre, hvertfall når man har en stor motor med bra lyd 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå