Gå til innhold

«Daten» min styrer så..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiller ingen rolle hva han mener og ikke mener, han er såpass bad news at du bør komme deg til helvete vekk. Hvem går med åpne øyne inn i et forhold til en som ruser seg? Og med så mange issues? Vil du ha et nytt forhold der du må gå i terapi i etterkant så kjør på. 

Anonymkode: e0194...06a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle hva han mener og ikke mener, han er såpass bad news at du bør komme deg til helvete vekk. Hvem går med åpne øyne inn i et forhold til en som ruser seg? Og med så mange issues? Vil du ha et nytt forhold der du må gå i terapi i etterkant så kjør på. 

Er det som er «fucka» midt oppi alt annet- jeg hadde aldri gått inn i noe forhold med han. Han er sånn som sletter og blokker meg, for så å ta kontakt igjen, og så sletter han meg en plass igjen, osv osv. Han styyyyyyrer så at jeg blir gal- og skjønner fint lite. Jeg har bare et veldig behov for å FORSTÅ andre mennesker, mennesker jeg har en relasjon til, og hvorfor de tar de handler slik de gjør. Jeg vet at denne mannen bryr seg om meg, men vet også at han er veldig skadet. Bare skjønner som sagt ikke hva han styrer så med, med den slettinga, så kontakt og så ingen kontakt, blokking og oppheving, og på’n igjen....

Anonymkode: a56a0...7c6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at denne mannen bryr seg om meg, 

Hvordan vet du det når handlingene hans sier noe helt annet...?

Anonymkode: d1e1a...bff

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det når handlingene hans sier noe helt annet...?

Fordi jeg har jo ikke fortalt dere alle handlingene hans og alt han har sagt i dette innlegget? Det har skjedd veeeeldig mye mer enn en kort sammenfattet tekst på 300 ord, siden juli mnd.... Jeg VET at han bryr seg om meg, jeg kjenner han. Men han bryr seg ikke NOK, derimot. Og han bryr seg mer om seg selv- enn noen andre. Men greia er også; jeg har en del erfaringer fra tidligere forhold, og jeg ser mange likheter. Og mye tyder på å være preget av rus og vond barndom. Ikke at det hjelper, men det gir meg meg svar. Samtidig som det gjør at jeg får sånn medfølelse og vil egentlig bare klemme han og holde rundt han! Vet han ikke har det bra med seg selv og livet sitt slik det er. Men han er bikket 35 år.. Er jo bare han som kan ta ansvar for sitt eget liv. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har jo ikke fortalt dere alle handlingene hans og alt han har sagt i dette innlegget? Det har skjedd veeeeldig mye mer enn en kort sammenfattet tekst på 300 ord, siden juli mnd.... Jeg VET at han bryr seg om meg, jeg kjenner han. Men han bryr seg ikke NOK, derimot. Og han bryr seg mer om seg selv- enn noen andre. Men greia er også; jeg har en del erfaringer fra tidligere forhold, og jeg ser mange likheter. Og mye tyder på å være preget av rus og vond barndom. Ikke at det hjelper, men det gir meg meg svar. Samtidig som det gjør at jeg får sånn medfølelse og vil egentlig bare klemme han og holde rundt han! Vet han ikke har det bra med seg selv og livet sitt slik det er. Men han er bikket 35 år.. Er jo bare han som kan ta ansvar for sitt eget liv. 

Om han bryr seg eller ei er jo uvesentlig når han åpenbart ikke bryr seg nok.

Du har mye å jobbe med, for du har en meget selvdestruktiv tankegang.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han bryr seg eller ei er jo uvesentlig når han åpenbart ikke bryr seg nok.

Du har mye å jobbe med, for du har en meget selvdestruktiv tankegang.

I know....... Har ei venninne som er psykolog- får høre det der. 

Skrevet

Hvorfor gidder du dette? For din egen del, vær så snill å ikke rot deg bort i en mann som har problemer med rus og som er "paranoid". Varsellampene burde blinke for fullt. Hvis du mangler spenning i livet, reis på safari, dra på Tusenfryd eller hopp i fallskjerm - tro meg, du vil ikke inn i et forhold med en mann som har så tydelige issues allerede i datingfasen. 

Redd deg selv.

Anonymkode: ca941...901

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går i terapi for dette altså. Eller, har gått - etter eksen min (personlighetsforstyrrelser, psykisk vold..) Tror jeg burde begynne å gå i terapi igjen (haha, nå måtte jeg le litt..) Jeg vet selv at jeg er på bærtur nå. Føler jeg trenger denne nye mannen i mitt liv, når han viser veldig dårlige tendenser, sender blandede signaler, trolig rusproblemer, issues etter barndom, tilknytningsproblemer, barnslig, selvopptatt, egoistisk. Enda er jeg såååå glad i han!! Wow. Jeg må jobbe med meg selv!

Kanskje du skulle ta dette med din terapeut heller enn å ta det her; for samme hva folk skriver i tråden motsier du dem, du beklager deg over oppførselen til (eks)daten samtidig som du forsvarer ham mot de som skriver i tråden, og du gjentar at du ikke skjønner hvorfor han typen gjør som han gjør.

Som sagt - snakk med terapeuten din, som både kjenner deg bedre enn vi har mulighet til, som har psykologisk innsikt og erfaring.

Anonymkode: 781ed...c17

• Liker 1
Skrevet

Du har akkurat samme tanke gang som ei venninne av meg, bare vært i destruktive forhold og nå har hun halvveis kommet seg ut av et flere år langt av og på opplegg. Han går fra å smiske og elske henne til å hate og beskylde henne for alt mulig rart i løpet av et minutt. Og ALT hun klarer å henge seg opp i er "hvorfor gjør han sånn, hva er det som gjør at han er sånn mot meg" etc, et unaturlig behov for å forstå. Man kan ikke forstå og sette seg inn i skada folk, det bør i såfall være en profesjonell som gjør, ikke en partner/ potensiell partner.

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Jeg skal ikke ta mer kontakt med han. Og jeg har allerede bestilt ny time til terapi. På tide med en skikkelig gjennomgang igjen........ Trodde jeg var kommet meg ut av dette mønsteret etter forrige helvete.. Men tydeligvis ikke.. 

• Liker 2
Skrevet

Og så vil jeg legge til en ting til, TS:

Hos terapeuten er det deg det handler om, og din egen hang til drama og turbulens i følelseslivet ditt, din avhengighet av ustabile menn som er med å skape dette, dine egne tilknytningsproblemer som jeg er brennsikker på at du har.

Noe hos deg selv driver deg til å være overopptatt av ustabile menn, menn som stresser deg konstant mens du "forstår deg ihjel" på dem. Flytt fokuset til deg selv og ditt eget liv, og bruk energien din der. For det er der du virkelig kan og bør jobbe. En god terapeut skal se dette og hjelpe deg.

Ønsker deg masse lykke til! :)

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så vil jeg legge til en ting til, TS:

Hos terapeuten er det deg det handler om, og din egen hang til drama og turbulens i følelseslivet ditt, din avhengighet av ustabile menn som er med å skape dette, dine egne tilknytningsproblemer som jeg er brennsikker på at du har.

Noe hos deg selv driver deg til å være overopptatt av ustabile menn, menn som stresser deg konstant mens du "forstår deg ihjel" på dem. Flytt fokuset til deg selv og ditt eget liv, og bruk energien din der. For det er der du virkelig kan og bør jobbe. En god terapeut skal se dette og hjelpe deg.

Ønsker deg masse lykke til! :)

❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...