Gjest Lisa-Beth, ikke innlogget Skrevet 20. august 2002 #21 Del Skrevet 20. august 2002 10na, du ække sann... :blunke: Vil gjerne at du underbygger dine påstander om at jeg har rasistiske holdninger til mine egne landsmenn. Sukk.....så sort/hvitt alt må være for deg... Det er ikke enten/eller- men både/og....skjønner du. Nå har jeg sagt det jeg har å si i denne diskusjonen, selv om 10na muligens kaller meg feig. Jeg har IKKE gått tom for argumenter, men mine meninger kommer i hovedsak frem i de ulike tråder som omhandler flyktninger/asylsøkere de siste 2 dager. Og, Waco, jeg synes du står for mye bra! 10na, take care! Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veruca salt Skrevet 20. august 2002 #22 Del Skrevet 20. august 2002 har hørt om den som rømmer oslo p.g.a søringene, så det er mange grunner til at folk rører på seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. august 2002 #23 Del Skrevet 20. august 2002 Egentlig så er det ikke så rart... når man tenker seg om littegranne. Tina er nok ikke enestestående.... vi vet jo at i Norge ble jo omtrent "alle" jøder funnet under krigen.... Innrapportert og merket ble dem.... i andre land... hvor man var litt mer tolerante, så gjemte man dem i kjellere og loft.... Waco Og dere som sier dere er stolte over å være norske, ingenting gjør meg så flau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May-Anita Skrevet 20. august 2002 #24 Del Skrevet 20. august 2002 la oss bare innse det, invandrerne har stort sett bare være en eneste stor pest og plage. Jeg hadde et mer positivt syn på invandrere før men ikke nå lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth, ikke innlogget Skrevet 21. august 2002 #25 Del Skrevet 21. august 2002 Til Kevin.... :-? Jeg tror IKKE at alle mennesker uten utdanning er dumme. Jeg har truffet masse kloke mennesker, ikke minst gjennom mitt arbeid, som ikke har fullført ungdomsskolen, men allikevel innehar masse kunnskaper. Jeg tror IKKE at alle uten utdanning er rasister! Det jeg tror fullt og fast på, er at man blant befolkningen uten utdanning, finner flere med fremmedfiendtlige holdninger enn blant de med utdanning. Egentlig synes jeg ikke det er så forunderlig. Hvis man har studert burde man være en smule opplyst, ikke bare tro blindt på det tabloidpressen spyr ut. Ved å studere, vil man i større grad kunne se sammenhenger, man er vant til å stå over problemstillinger og finne løsninger og man får trening i refleksjon. Jeg tror at uansett hvilke fag man studerer, vil det å reflektere ha overføringsverdi til andre ting. Man tenker ikke verden i svart/hvitt, man vet at det er mer komplisert enn som så. Hvis jeg har støtt noen uten utdanning, ber jeg om unnskyldnin for det. I kampens hete, blir også jeg hissig, ihvertfall når jeg leser innlegg her på Kg, hvor man ønsker alle innvandrere i konsentrasjonsleire, da blir jeg usaklig tilbake. Jeg tror IKKE at 1/4 av Norges befolkning, som stemmer Frp er dumme, men jeg synes det er visse faktorer man bør ta til etterretning. Frp har "kvittet seg" med en del av de som frontet fremmedfiendtlighet sterkest, og ære være Carl I. Hagen for det. Jeg tror ikke på alle markedsundersøkelser, man må selvfølgelig være kritisk og sette sp.målstegn ved hvem som bestiller den og hva man ønsker ut av den. Nå har jeg forstått at du stemmer dette partiet, men er du uenig i at partiet historisk sett har favnet folk med rasistiske undertoner i sine uttalelser? Jeg vet ikke om MMI-undersøkelsen i sommer er helt korrekt, nå tilhører du den delen av partiet som har høy utdanning, men hadde det overrasket deg hvis undersøkelsen stemte? Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå