Gå til innhold

Antall dødsulykker på veiene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til tross for at det er pøst på med milliarder i tiltak på veistandard, nye biler og bedre føreropplæring har dødstallene holdt seg på 100-200 i året i alle fall de siste 10 årene.

Hvorfor går ikke tallene ned?

Vel, tallene går på sett og vis ned, vi er på vei mot under 100 for første gang noensinne og det er fler biler på veien i dag enn for 10 år siden.

Anonymkode: 75e74...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, tallene går på sett og vis ned, vi er på vei mot under 100 for første gang noensinne og det er fler biler på veien i dag enn for 10 år siden.

Anonymkode: 75e74...c51

På sett og vis? Se på trenden, det går ned og det går ned FORT. Den posten du svarer på kommer bare med sprøyt. Det er en helt tydelig trend ned mot null. Vi ligger godt an for å nå målene (trendlinjen ligger under mållinjen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

På sett og vis? Se på trenden, det går ned og det går ned FORT. Den posten du svarer på kommer bare med sprøyt. Det er en helt tydelig trend ned mot null. Vi ligger godt an for å nå målene (trendlinjen ligger under mållinjen).

Jeg svarte før jeg leste statistikken utover i tråden, og i motsetning til TS holdt jeg meg for god til å komme med bastante utsagn. 🙂 

Anonymkode: 75e74...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2018 den 12.01, abrasiveRefraction skrev:

Høy fart var medvirkende i 36% til at dødsulykker skjedde. 25% av de døde i bil hadde ikke bilbelte. 22% av dødulykkene var mellom tunge kjøretøy og personbil.

Bilbelte og fart er holdningsproblemer som opplæring kan addressere. 

Trafikkulykker krever personskader som ikke er ubetydelig. Hvis det er ubetydelige eller ingen personskader kaller vi det for trafikkuhell. 

 

Okei lærte noe nytt, høres fornuftig ut med fart. Over 60 så har man vel gjerne flax om det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2018 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Dette er jo rent sprøyt. Førerkort er tilgjengelig for alle normalt oppegående mennesker og enda noen til. Og det er faktisk ikke slik at alle har noe ute i trafikken å gjøre. 

Anonymkode: 60fe3...78b

Nei alle har ikke noe å gjøre ut i trafikken, men det begynner å bli vel strengt. Kjenner flere som ikke får kjøre pg av helsemessige årsaker og kjenner andre som får kjøre men som alltid kjører fort. Noen blir aldri tatt, en kjører f eks alltid på den grensen så han ikke mister kortet. Det er sist nevnte som utgjør størst trussel på veien.

 

Tung transport har blitt fort spesielt interesserte med lidenskap pg av reguleringer og kostnad. Ergo må vi hente folk fra eu som har elendig opplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kunne spart ennå noen liv med å senke afgifterne på nye biler slik at flere har råd til sikker bil. 

Anonymkode: 9bd53...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, kikkana skrev:

Nei alle har ikke noe å gjøre ut i trafikken, men det begynner å bli vel strengt. Kjenner flere som ikke får kjøre pg av helsemessige årsaker og kjenner andre som får kjøre men som alltid kjører fort. Noen blir aldri tatt, en kjører f eks alltid på den grensen så han ikke mister kortet. Det er sist nevnte som utgjør størst trussel på veien.

 

Tung transport har blitt fort spesielt interesserte med lidenskap pg av reguleringer og kostnad. Ergo må vi hente folk fra eu som har elendig opplæring.

Om noen ikke får kjøre pga. helsemessige årsaker er det j... gode grunner til det. Det er et mye større problem at folk som skulle mistet førerkortet pga. helsemessige årsaker får lov til å fortsette å kjøre fordi fastlegen enten ikke fanger opp problemet eller tenker "næmmen stakkars, hvordan skal han klare seg uten lappen da?" 

Og jeg ser ikke helt relevansen i at noen klarer å drive balansegang så de ikke mister lappen selv om de bryter fartsgrensene jevnlig. Hva mener du vi skal gjøre med dette? Ta lappen fra folk på grunnlag av rykter og synsing? 

Som sagt tidligere: Vi er faktisk helt i verdenstoppen når det gjelder trafikksikkerhet. Jeg synes faktisk det er en veldig fin ting, og regelverket du klager på er en del av systemet som har fått oss dit. Og nei, det er ikke vanskelig å ta lappen her i landet. 

Anonymkode: 60fe3...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...