Gå til innhold

Tips til frysepinner?❄

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fryser så mye om dagene og spesielt om morgenen. Noen som har noen gode tips til hva som kan hjelpe oss frysepinner?😁 å kle på seg er jo en selvfølge, men det kjennes på en måte ut som om kulden nærmest kommer innenfra hvis det gir mening 

Anonymkode: fb26f...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Være i bevegelse for å få opp blodsirkulasjonen, det hjelper særlig for hender og føtter, synes jeg. Kle seg godt er, som du sier, en selvfølge. Ull varmer godt. Ha innetemperaturen høy nok til at du slipper å fryse. Jeg synes det er praktisk talt umulig å få varmen igjen når jeg først er blitt kald, så jeg forsøker å holde varmen heller enn å få den tilbake.

Anonymkode: ac631...f20

• Liker 1
Skrevet

Ull på beina. Gjerne nattsokker i ull. 

Anonymkode: 4be8b...872

Skrevet

En tur innom legen?

Det du beskriver er jo ikke normalt, kan være lavt stoffskifte eller andre ting - som det faktisk er mulig å gjøre noe med :)

Er slik selv, pga sykdom. I tillegg til det som er nevnt, så starter jeg alltid morran under et elektrisk pledd med varm drikke - lue på hodet og pulsvarmere, skal tro jeg er fin! ;) Men trenger varme tilført utenfra, for å få kroppen i gang, så pleddet med varmetråder er et must. Denne vinteren skal jeg også ha en varmevest og såler med varme i, begge deler på batteri. Finnes mye kjekt :)

(er du heldig finner du til gode priser hos enklere liv, som selger ut div. sortiment nå)

Anonymkode: 4f2d0...997

Skrevet

Jeg er også en frysepinne.

Det som hjelper er å kle godt på seg. Fryser spesielt lett på føttene og beina så pleier å ha ull på og/eller flere lag med klær.

Hjemme så sitter jeg ofte med pledd, tøfler og en kopp te eller kakao. Passer på å ha temperaturen på et behagelig nivå. På badet er det spesielt viktig. Jeg kan ikke fordra kalde bad, spesielt om morgenen :)

Jeg merker også at jeg fryser hvis jeg ikke har spist på en stund eller i perioder hvor jeg ikke har spist nok. Det var en periode hvor matlysten var på bunn og da var jeg ofte kald, men kan være det ellers også. Så passer på å spise regelmessig.

Skrevet

Ull på beina og en ullgenser. I tillegg synes jeg jeg varmer med et tynt skjerf av den typen du har på deg inne.

Anonymkode: 51922...388

Skrevet

Hvis en har medisinsk behov, kan en få varmeprodukter som såler, vester Og hansker med batteri fra Hjelpemiddelsentralen

Anonymkode: c1c00...36a

Skrevet

Varmeteppe i senga! Alltid en god og varm seng å legge seg i. (Evt i sofaen også) 

Anonymkode: 5f011...be1

• Liker 1
Skrevet

Er selv frysepinne, antar det har noe med mitt lave blodtrykk. Men, jeg er totalt avhengig av en varmeflaske. Lar heller ikke beina være på et kaldt gulv, tar sokker på meg i senga.

Så lenge jeg klarer å holde beina varme, så kommer resten av kroppen. Men når kulden først har satt seg, da er den utrolig vanskelig å få ut!

Anonymkode: 4906f...880

Skrevet

Spis varm mat til alle måltider.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varmeteppe i senga! Alltid en god og varm seng å legge seg i. (Evt i sofaen også) 

Anonymkode: 5f011...be1

Da må man passe på at det er et av de dyrere teppene! Naboens hus brant ned pg varmeteppe. Hun var hjemme og hadde satt det på før hun skulle legge seg.

Skrevet

1. Legg på deg muskelmasse.

2. Hold deg i bevegelse. Har enda til gode å møte en frisk person som er kald etter 20 spensthopp/burpees.

3. Superundertøy.

Anonymkode: 92c17...9a3

• Liker 2
Skrevet

Bevegelse! Når du står opp, ta på deg ull, å så gjør du litt bevegelser slik som å ta på gulvet og så strekke deg opp for å «ta i taket», stjernehopp osv. 

For min del så er det beste jeg veit å kunne gå i en varm dusj og skrubbe meg med en god saltskrubb når jeg kommer inn etter å ha vært ute å blitt kald feks, det får igang sirkulasjonen. 

Anonymkode: a5bc6...c4f

Skrevet

Ullskjerf er et must, jeg forlater aldri hjemmet uten at jeg har med meg et ullskjerf. Jakken "må" en jo ta av seg i sosiale tilstelninger, men et skjerf kan du alltid ha rundt halsen. Ullsokker er også noe jeg MÅ ha på vinteren, også får jeg i meg en del varm drikke. 

Innetemperaturen hjemme hos meg er ganske høy, så jeg fryser aldri når jeg er hjemme, men det er når jeg skal på kafé, på besøk eller delta på arrangementer, etc. at jeg fryser, og som en her skriver, det er vanskelig å få varmen igjen når en har blitt kald. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En tur innom legen?

Det du beskriver er jo ikke normalt, kan være lavt stoffskifte eller andre ting - som det faktisk er mulig å gjøre noe med :)

Anonymkode: 4f2d0...997

Nå er ikke jeg trådstarter, men jeg har ingen sykdommer, utførte helsesjekk hos legen for en stund siden og jeg kunne ikke vært friskere. Er bare litt sensitiv for kulde ;) Trenger ikke å være syk for å være en frysepinne.  

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Legg på deg muskelmasse.

2. Hold deg i bevegelse. Har enda til gode å møte en frisk person som er kald etter 20 spensthopp/burpees.

3. Superundertøy.

Anonymkode: 92c17...9a3

Kan jo ikke akkurat begynne å utføre gymnastiske øvelser under forelesninger, møter eller i settinger hvor gymnastiske øvelser ikke er vanlig 😄 

Anonymkode: 7e836...837

• Liker 2
Skrevet

Om det er på morgenkvisten hjemme, så er saueskinnstøfler et absolutt must for meg! Ellers er oktober til april ullgensermåneder, og ulvangsokkene tar over plassen til bomullssokkene😊

Om det er utomhus du fryser, så er termos/termoskopp med buljong/te/varm saft/kakao en fantastisk ting! Og dunjakke, store ullskjerf og ullvotter er også selvsagt😍

Skrevet

Kan være lurt å sjekke stoffskifte ja.

Å holde seg varm på bena synes jeg hjelper for resten av kroppen. Også skjerf, slik at man ikke fryser i nakken og på skuldrene. 

Anonymkode: e7dad...bf3

Skrevet

Skru opp temperaturen innendørs

Anonymkode: 8e62a...14a

Skrevet

Kutt ned på drikking og røyking om du gjør det. Få gjerne i deg en varm frokost som gir deg langvarig energi. Ellers er det vel ullsokker og ullundertøy som gjelder. Om du ikke trener så vil trening fremme blodsirkulasjon. Er du veldig tynn er du også lite rustet mot kulde. Sist; sjekk stoffskiftet hos legen:)

Anonymkode: 164ad...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...