Gå til innhold

Pynter du til påske?


Ottine

Anbefalte innlegg

Gjorde det når vi er hjemme i påsken, men nå som vi reiser bort kommer bare den ene kaninen min frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen pytnedubedingser som er hjemmelagde fra da jeg selv var liten. I tillegg fikk jeg i år en pyntesak fra min nevø på to år. Den er faktisk riktig så fin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter litt med gule lys, påskeliljer eller andre gule blomster også har jeg to små søte gule kyllinger som jeg pleier å sette frem. Vurderer å kjøpe en duk også, men tror nok kanskje jeg ville velge en i limegrønt eller en annen vårfarge istedet, da jeg egentlig ikke er så veldig glad i gult og kun ville bruke den i påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg pynter ikke til påske av den enkle grunn at jeg ikke liker gult.

Og jeg pynter påske med orange og limegrønt.

Det er minst like mye påske hos meg som naboen med gult allikevel.

Man kan jo lage "sin egen versjon" av enhver høytid,påske må ikke kun være gult og jul betyr ikke nødvendigvis kun rødt spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg feirer ikke påske, men jeg tenkte å pynte litt i dag, siden vi skal feire ostara (som er i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter huset med gule duker, påskekyllinger og gule blomster. Jeg pleier også å ta inn store bjerkegrener en ukes tid før påske til spiring. Disse setter jeg i en krukke på bordet og pynter med pynteegg og små kyllinger som vi har laget av filt og fjær.

Og så har jeg vært en tur på Plantasjen og handlet påskeliljer, perleblomster og krokus som jeg har satt på utgangstrappen. Men huff, det er fremdeles kaldt om natten så jeg har tatt dem inn om kvelden.

Synes det gule og vårgrønne er en velkommen forandring i huset og gleder meg til våren... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg pynter med noen gule duker, gule lys, gule blomster og noen påskekyllinger. Pleide også å ha gåsunger som vi pyntet med malte egg, men har blitt lei av at kattene velter vasen, så vi dropper det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi er aldri hjemme i påsken,

derfor blir det ingen pynting hjemme.

Men hytta vår er full av påskepynt!!

Det er jo litt koselig, da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gule lys, servietter med gult i, noen helt enkle, gule duker, en skål med hjemmemalte egg og gule tulipaner. Dessuten tar jeg alltid inn noen kirsebærkvister til driving, men i år var jeg litt sent ute, så de springer nok ikke ut før senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gule stearinlys med påskemansjetter og et par kyllinger og en påskeduk, ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av påskekyllingene og de utblåste og marmorerte eggene som ungene har laget opp igjennom årene er hentet fram til heder og verdighet. Filthønene jeg fikk av naboen for et par år siden henger i kjøkkenvinduet - de er "drittstilige"... :ler:

Jeg har tulipaner på salongbordet og gul potterose på kjøkkenet. Gule påskelys her og der! Og ikke minst: Små, påskeliljer i potter über alles! I stue, på gjestetoalett og på trappa! :ler:

- Det må jo være påskestemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har ikke noe påskepynt hjemme, ikke ett eneste gult lys engang. Vi drar bestandig noen dager på hytta i påska, og alt av pynt er samlet der, både ting som jeg laget selv på barnehage og skole, pynt som jentene har laget og noe kjøpt. Så der er det påskepipper i hert vindu, i taklampa og på utedoen. Utfordingen hvert år er å få samlet sammen alt igjen og satt det unna til neste år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at nå som jeg har fått barn så må vi pynte til påske. Det første jeg tenkte på var påskegardinger. Etter å ha vært innom tre gardinforetninger uten hell (de hadde ikke engang gardiner med gult som dominerende farge) så forsøkte jeg stoffbutikker for å finne påskestoff. Også uten hell. Det endte med at jeg måtte sy selv ensfargede gule gardiner. Det ble faktisk ganske fint. Sper på med litt lys, servietter og påskeliljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier å ha et par gule lange lys.

Påske servietter

3-4 påske figurer

masse vår lyng,krokus,perle blomst og påskeliljer i potter og bed i hagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Påsken er starten på våren for oss. Kjøper inn noen nye planter. har stor urne med bjørkekvister med MASSE lekre egg på. den springer ut i løpet av påsken.

Kyllinger i keramikk på border med grønne lys, siden alt annet er gult.

hjemmebrodert duk på kjøkken med stort gult kubbelys.

Små gule kyllinger i plantene mine. påskeharer osv.

Så har jeg påskeservice og påskeservietter.

har en påskeeske og en juleeske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...