tirben Skrevet 6. november 2022 #41 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg fikk operert øvre øyelokk i januar i år. Er veldig fornøyd. Når jeg nå leser andres erfaringer, må jeg ha vært heldig med kirurgen. Jeg fikk operasjonen dekket av det offentlige og var sykemeldt en uke etterpå. Det vondeste med det hele, var å få bedøvelse. Inngrepet kjente jeg ikke, og det var heller ikke vondt etterpå. Har fått et mye mer åpent blikk nå, og nå kan jeg bruke øyeskygge også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #42 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke hatt noe problemer etter operasjon Anonymkode: 89109...09a AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg skal fjerne fettposer under øynene, noen med erfaring der og eventuelle kiurger som er dyktige? Anonymkode: 5eb28...40d 1. Sjekk pris? De flinke er ofte de dyreres 2. Lang eller kort venteliste? De med godt rykte har ofte lang venteliste. 3. Bilder: De som er flinke har ofte mange før og etter bilder. 4. Forventninger!!! Viktig med forventningsavklaring!! Hva forventer du?? Hva kan kirurgen gi deg!! 5. Hvorfor vil du gjøre dette?? Er du på et bra eller dårlig sted i livet? Hvis du er på et dårlig sted, VENT!!! 6. Hva er værste tenkelig utfall!!! Alle inngrep har en risiko, det er viktig å huske på. Kirurger er mennesker og mennesker gjør feil. Lykke til ♥️ Anonymkode: dde9f...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #43 Del Skrevet 6. november 2022 tirben skrev (3 timer siden): Jeg fikk operert øvre øyelokk i januar i år. Er veldig fornøyd. Når jeg nå leser andres erfaringer, må jeg ha vært heldig med kirurgen. Jeg fikk operasjonen dekket av det offentlige og var sykemeldt en uke etterpå. Det vondeste med det hele, var å få bedøvelse. Inngrepet kjente jeg ikke, og det var heller ikke vondt etterpå. Har fått et mye mer åpent blikk nå, og nå kan jeg bruke øyeskygge også. De siste 4 årene har jeg snakket med sikkert 100 stk som har gjort dette inngrepet. De fleste som er fornøyde har gjort dette i det offentlige. Jeg føler meg ekstremt uheldig, jeg har masse utfordringer selv etter 4 år!! Veldig glad på dine vegne ♥️♥️♥️ Anonymkode: dde9f...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #44 Del Skrevet 6. november 2022 tirben skrev (4 timer siden): Jeg fikk operert øvre øyelokk i januar i år. Er veldig fornøyd. Når jeg nå leser andres erfaringer, må jeg ha vært heldig med kirurgen. Jeg fikk operasjonen dekket av det offentlige og var sykemeldt en uke etterpå. Det vondeste med det hele, var å få bedøvelse. Inngrepet kjente jeg ikke, og det var heller ikke vondt etterpå. Har fått et mye mer åpent blikk nå, og nå kan jeg bruke øyeskygge også. Legger ved to bilder. Her ser du eksempler på at kirurgen har tatt for mye hud, fett og muskelen er også fjernet. Det er jo fint når øynene smiler med munnen. Øynene virker mindre, brynene faller ned og noe av sjarmen forsvinner. Fett i ansiktet gjør at vi ser yngre ut. Etter min operasjon likner jeg mer på Kenny Rogers enn min egen familie og i tillegg ser jeg 15 år eldre ut🙈🙈🙈Det kan jeg leve med, men plagene dette har gitt meg. Sliter jeg med å akseptere!!! Anonymkode: dde9f...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 6. november 2022 #45 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Legger ved to bilder. Her ser du eksempler på at kirurgen har tatt for mye hud, fett og muskelen er også fjernet. Det er jo fint når øynene smiler med munnen. Øynene virker mindre, brynene faller ned og noe av sjarmen forsvinner. Fett i ansiktet gjør at vi ser yngre ut. Etter min operasjon likner jeg mer på Kenny Rogers enn min egen familie og i tillegg ser jeg 15 år eldre ut🙈🙈🙈Det kan jeg leve med, men plagene dette har gitt meg. Sliter jeg med å akseptere!!! Anonymkode: dde9f...814 Ser hva du mener! Mine øyne ble heldigvis ikke sånn. Veldig synd at du var så uheldig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 6. november 2022 #46 Del Skrevet 6. november 2022 jeg synes jeg fikk noe mindre øyne, mer litt mer dratt oppover ytterst på øyekrokene. sliter med ekstrem kløe og tørre øyne ofte. dette har ikke gitt seg. det er ca 2,5 år siden min operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #47 Del Skrevet 7. november 2022 Ænema skrev (10 timer siden): jeg synes jeg fikk noe mindre øyne, mer litt mer dratt oppover ytterst på øyekrokene. sliter med ekstrem kløe og tørre øyne ofte. dette har ikke gitt seg. det er ca 2,5 år siden min operasjon. Hei. så dumt, håper at det går seg til. Jeg hadde vært i en ulykke, jeg var veldig syk og slet konstant med klasehodepine. Også kalt selvmordshodepine. Du blir helt desperat.Jeg har dreve mye med ekstremsport og har slått meg mye. Jeg tenkte at hvis jeg tilførte meg selv en ny smerte, ville hjernen få nytt å fokusere på. Med deg utgangspunkt burde kirurgen ha sendt meg hjem. Dette erfarte jeg: 1. Kirurgen så meg ikke før operasjonen.Første gang jeg snakket med henne var 3 min før inngrepet. Da var jeg ganske sløv. Det var noe jeg følte at var galt» så jeg spurte om de var seriøse» 2.Kirurgen tegnet på meg 1 min før operasjonen. Resultatet av det er at arret på det ene øyet er veldig skjevt, hun har også klarte å lage en krøll innerst ved øyet. Kirurgen har laget arrene 5 mm - 1 cm for høyt, så de er veldig synlige på begge øyne. En annen konsekvens er at de fjernet 3cm på hvert øye. Jeg hadde ekstremt lite heng. Alt dette pga av for dårlige rutiner. 3. Ved fjerning av mye hud, får kunden/pasienten problemer med å lukke øynene. Jeg hadde klasehodepine og klatre ikke å lukke øynene på over ett år. Måtte dryppe øynene i nesten to år. Utseendemessig virker øynene mye mindre og brynene har falt 2 cm ned. 4. Kirurgen bruker en gammel metode på meg , hvor hun fjerner fett og en muskel. Fettet gjør at du ser yngre ut! Jeg ble veldig uthult og mistete mimikken pga at hun fjernet en muskel som ligger over øyet. Så jeg mistet litt av det ungdommelig utrykket mitt. 5. Da jeg var ferdig operert måtte jeg bli med dem på cafe. Fordi de skulle spise lunsj. De plasserte meg i en annen del av cafen. 6. Jeg skulle få en vurdering av en annen kirurg fordi jeg var så missfornøyd og hadde så mye plager. Det informerte jeg klinikken om. Så da jeg kom for å få en vurdering, skjønte jeg at de hadde snakket. Det la han heller ikke skjul på, de kjente hverandre godt. For en sykt råtten bransje. Jeg har snakket med 15 klinikker i innland og utland, alle sier det samme» det er tatt alt for mye hud og at jobben er veldig stygt gjort. Jeg får ingen ting muntlig. 7. Jeg sender klagen min NPE. Han som er saksbehandler hos NPE kjenner også kirurgen som opererte meg( jeg kjenner en som kjenner dem begge) Så da kommer jeg ingen vei her heller. Jeg hadde lagt med bilder fra før og etter. Bilde var tatt i okt, jeg ble operert i des. Hun som opererte meg skrev i sin vurdering at jeg hadde lagt med et bilde fra da jeg var ung og jobbet som modell. Bare piss!! Jeg var pen før operasjonen, men aldri vært modell. De kan si å gjøre akkurat hva de vil, det får ingen konsekvens. 8. Jeg lager 8 innlegg til legelisten. Den listen beskytter bare legene, så jeg får alle i retur. Så der får jeg heller ikke beskyttet andre kvinner/menn mot denne kirurgen. 9. Jeg får brev fra advokat til klinikken, de kommer med trusler og anklager meg for å ha ødelagte kundegrunnlaget deres. Jeg har snakket med 5 andre som har vært på samme klinikken. Som er missfornøyde , de har også blir møtt med arroganse og liten ydmykhet fra kirurgene. Hun har gitt meg masse plager også er hun frekk nok til å true meg. På hvilket grunnlag!!! Dårlige kirurger tråkker jo på flinke folk, flinke kollegaer. De ødelegger jo bare for sine medstudenter. Jeg har mistet helt troa, når avvik ikke brukes til å tilføre kunnskap. Da er det ikke mye håp, for å å lærer av sine feil( alle feiler ) Jeg er utdannet kokk og konditor, jeg er veldig flink og nøyaktig med kniv/skalpell. Jeg hadde antagelig gjort en mer presis jobb. Anonymkode: dde9f...814 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #48 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. så dumt, håper at det går seg til. Jeg hadde vært i en ulykke, jeg var veldig syk og slet konstant med klasehodepine. Også kalt selvmordshodepine. Du blir helt desperat.Jeg har dreve mye med ekstremsport og har slått meg mye. Jeg tenkte at hvis jeg tilførte meg selv en ny smerte, ville hjernen få nytt å fokusere på. Med deg utgangspunkt burde kirurgen ha sendt meg hjem. Dette erfarte jeg: 1. Kirurgen så meg ikke før operasjonen.Første gang jeg snakket med henne var 3 min før inngrepet. Da var jeg ganske sløv. Det var noe jeg følte at var galt» så jeg spurte om de var seriøse» 2.Kirurgen tegnet på meg 1 min før operasjonen. Resultatet av det er at arret på det ene øyet er veldig skjevt, hun har også klarte å lage en krøll innerst ved øyet. Kirurgen har laget arrene 5 mm - 1 cm for høyt, så de er veldig synlige på begge øyne. En annen konsekvens er at de fjernet 3cm på hvert øye. Jeg hadde ekstremt lite heng. Alt dette pga av for dårlige rutiner. 3. Ved fjerning av mye hud, får kunden/pasienten problemer med å lukke øynene. Jeg hadde klasehodepine og klatre ikke å lukke øynene på over ett år. Måtte dryppe øynene i nesten to år. Utseendemessig virker øynene mye mindre og brynene har falt 2 cm ned. 4. Kirurgen bruker en gammel metode på meg , hvor hun fjerner fett og en muskel. Fettet gjør at du ser yngre ut! Jeg ble veldig uthult og mistete mimikken pga at hun fjernet en muskel som ligger over øyet. Så jeg mistet litt av det ungdommelig utrykket mitt. 5. Da jeg var ferdig operert måtte jeg bli med dem på cafe. Fordi de skulle spise lunsj. De plasserte meg i en annen del av cafen. 6. Jeg skulle få en vurdering av en annen kirurg fordi jeg var så missfornøyd og hadde så mye plager. Det informerte jeg klinikken om. Så da jeg kom for å få en vurdering, skjønte jeg at de hadde snakket. Det la han heller ikke skjul på, de kjente hverandre godt. For en sykt råtten bransje. Jeg har snakket med 15 klinikker i innland og utland, alle sier det samme» det er tatt alt for mye hud og at jobben er veldig stygt gjort. Jeg får ingen ting muntlig. 7. Jeg sender klagen min NPE. Han som er saksbehandler hos NPE kjenner også kirurgen som opererte meg( jeg kjenner en som kjenner dem begge) Så da kommer jeg ingen vei her heller. Jeg hadde lagt med bilder fra før og etter. Bilde var tatt i okt, jeg ble operert i des. Hun som opererte meg skrev i sin vurdering at jeg hadde lagt med et bilde fra da jeg var ung og jobbet som modell. Bare piss!! Jeg var pen før operasjonen, men aldri vært modell. De kan si å gjøre akkurat hva de vil, det får ingen konsekvens. 8. Jeg lager 8 innlegg til legelisten. Den listen beskytter bare legene, så jeg får alle i retur. Så der får jeg heller ikke beskyttet andre kvinner/menn mot denne kirurgen. 9. Jeg får brev fra advokat til klinikken, de kommer med trusler og anklager meg for å ha ødelagte kundegrunnlaget deres. Jeg har snakket med 5 andre som har vært på samme klinikken. Som er missfornøyde , de har også blir møtt med arroganse og liten ydmykhet fra kirurgene. Hun har gitt meg masse plager også er hun frekk nok til å true meg. På hvilket grunnlag!!! Dårlige kirurger tråkker jo på flinke folk, flinke kollegaer. De ødelegger jo bare for sine medstudenter. Jeg har mistet helt troa, når avvik ikke brukes til å tilføre kunnskap. Da er det ikke mye håp, for å å lærer av sine feil( alle feiler ) Jeg er utdannet kokk og konditor, jeg er veldig flink og nøyaktig med kniv/skalpell. Jeg hadde antagelig gjort en mer presis jobb. Anonymkode: dde9f...814 Kan jeg spørre hvilken by disse legene jobber i ? Anonymkode: 5eb28...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #49 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hvilken by disse legene jobber i ? Anonymkode: 5eb28...40d Tenker du på klinikken og kirurgen som operert meg? Anonymkode: dde9f...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #50 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 22.32): Tenker du på klinikken og kirurgen som operert meg? Anonymkode: dde9f...814 Ja, uten å gå i detaljer. Anonymkode: 5eb28...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #51 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, uten å gå i detaljer. Anonymkode: 5eb28...40d Litt usikker på om de er noen andre steder enn i Oslo. Da jeg gjorde det, jobbet hun også på Lillehammer. Hun er ikke på Lillehammer lenger, kundene ble ikke fornøyde av samme årsak som meg. Så der fikk hun ikke lov å jobbe lenger. Jeg skjønner ikke at de sover om natten. Jeg hadde hatt så dårlig samvittighet, jeg hadde ikke klart å leve med det. Å få betalt for å frarøve mennesker selvfølelsen og gi de masse problemer, må jo bare gjøre forferdelig vondt. Anonymkode: dde9f...814 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 9. november 2022 #52 Del Skrevet 9. november 2022 Jeg har gjort det for ca 12 år siden. Fikk pepper fra venner og bekjente på forhånd. Jeg gjorde det for min egen del. Skulle jeg sminke meg, hadde 3 øyelokk å sminke. Så trøtt ut til enhver tid, uten å være trøtt. Etter operasjonen, følte meg som et nytt menneske. Disse vennene fikk seg en oppvåkning. De så forskjellen. Flere av dem har gjort dette etterpå. Men, jeg kunne se at jeg var våken, uten 3 lag øyelokk. Dette var helt riktig for meg. Det eneste skumle, kun lokalbedøvelse. Angrer ikke en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #53 Del Skrevet 9. november 2022 Helene skrev (3 timer siden): Jeg har gjort det for ca 12 år siden. Fikk pepper fra venner og bekjente på forhånd. Jeg gjorde det for min egen del. Skulle jeg sminke meg, hadde 3 øyelokk å sminke. Så trøtt ut til enhver tid, uten å være trøtt. Etter operasjonen, følte meg som et nytt menneske. Disse vennene fikk seg en oppvåkning. De så forskjellen. Flere av dem har gjort dette etterpå. Men, jeg kunne se at jeg var våken, uten 3 lag øyelokk. Dette var helt riktig for meg. Det eneste skumle, kun lokalbedøvelse. Angrer ikke en dag. Så glad på dine vegne!! For meg har det vært et mareritt! Jeg angrer hver da. Spesielt nå som det er høst og luften inne blir tørrere. Da blir huden veldig stram og tidvis sår. Anonymkode: dde9f...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #54 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 10.41): Hei. så dumt, håper at det går seg til. Jeg hadde vært i en ulykke, jeg var veldig syk og slet konstant med klasehodepine. Også kalt selvmordshodepine. Du blir helt desperat.Jeg har dreve mye med ekstremsport og har slått meg mye. Jeg tenkte at hvis jeg tilførte meg selv en ny smerte, ville hjernen få nytt å fokusere på. Med deg utgangspunkt burde kirurgen ha sendt meg hjem. Dette erfarte jeg: 1. Kirurgen så meg ikke før operasjonen.Første gang jeg snakket med henne var 3 min før inngrepet. Da var jeg ganske sløv. Det var noe jeg følte at var galt» så jeg spurte om de var seriøse» 2.Kirurgen tegnet på meg 1 min før operasjonen. Resultatet av det er at arret på det ene øyet er veldig skjevt, hun har også klarte å lage en krøll innerst ved øyet. Kirurgen har laget arrene 5 mm - 1 cm for høyt, så de er veldig synlige på begge øyne. En annen konsekvens er at de fjernet 3cm på hvert øye. Jeg hadde ekstremt lite heng. Alt dette pga av for dårlige rutiner. 3. Ved fjerning av mye hud, får kunden/pasienten problemer med å lukke øynene. Jeg hadde klasehodepine og klatre ikke å lukke øynene på over ett år. Måtte dryppe øynene i nesten to år. Utseendemessig virker øynene mye mindre og brynene har falt 2 cm ned. 4. Kirurgen bruker en gammel metode på meg , hvor hun fjerner fett og en muskel. Fettet gjør at du ser yngre ut! Jeg ble veldig uthult og mistete mimikken pga at hun fjernet en muskel som ligger over øyet. Så jeg mistet litt av det ungdommelig utrykket mitt. 5. Da jeg var ferdig operert måtte jeg bli med dem på cafe. Fordi de skulle spise lunsj. De plasserte meg i en annen del av cafen. 6. Jeg skulle få en vurdering av en annen kirurg fordi jeg var så missfornøyd og hadde så mye plager. Det informerte jeg klinikken om. Så da jeg kom for å få en vurdering, skjønte jeg at de hadde snakket. Det la han heller ikke skjul på, de kjente hverandre godt. For en sykt råtten bransje. Jeg har snakket med 15 klinikker i innland og utland, alle sier det samme» det er tatt alt for mye hud og at jobben er veldig stygt gjort. Jeg får ingen ting muntlig. 7. Jeg sender klagen min NPE. Han som er saksbehandler hos NPE kjenner også kirurgen som opererte meg( jeg kjenner en som kjenner dem begge) Så da kommer jeg ingen vei her heller. Jeg hadde lagt med bilder fra før og etter. Bilde var tatt i okt, jeg ble operert i des. Hun som opererte meg skrev i sin vurdering at jeg hadde lagt med et bilde fra da jeg var ung og jobbet som modell. Bare piss!! Jeg var pen før operasjonen, men aldri vært modell. De kan si å gjøre akkurat hva de vil, det får ingen konsekvens. 8. Jeg lager 8 innlegg til legelisten. Den listen beskytter bare legene, så jeg får alle i retur. Så der får jeg heller ikke beskyttet andre kvinner/menn mot denne kirurgen. 9. Jeg får brev fra advokat til klinikken, de kommer med trusler og anklager meg for å ha ødelagte kundegrunnlaget deres. Jeg har snakket med 5 andre som har vært på samme klinikken. Som er missfornøyde , de har også blir møtt med arroganse og liten ydmykhet fra kirurgene. Hun har gitt meg masse plager også er hun frekk nok til å true meg. På hvilket grunnlag!!! Dårlige kirurger tråkker jo på flinke folk, flinke kollegaer. De ødelegger jo bare for sine medstudenter. Jeg har mistet helt troa, når avvik ikke brukes til å tilføre kunnskap. Da er det ikke mye håp, for å å lærer av sine feil( alle feiler ) Jeg er utdannet kokk og konditor, jeg er veldig flink og nøyaktig med kniv/skalpell. Jeg hadde antagelig gjort en mer presis jobb. Anonymkode: dde9f...814 Forferdelig behandling du har vært gjennom i alle stegene her. Kontakt Forbrukerinspektørene eller noe Anonymkode: 10713...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #55 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Forferdelig behandling du har vært gjennom i alle stegene her. Kontakt Forbrukerinspektørene eller noe Anonymkode: 10713...280 «TV2 hjelper deg» ville gjerne ta saken. Jeg er ikke sterk nok til å gjøre det. Redd jeg hadde møtt alt for mange holdninger « du kan takke deg selv når du er så dum» Jeg sliter veldig med selvfølelsen. De som ser meg, lurer på hva jeg har gjort. Det første året hadde jeg ikke på lystet på badet og alle speil i resten av leilighet ble tatt ned. Jeg sluttet å gå i klesbutikker, jeg sluttet å ta heis, jeg trente alltid med caps og jeg gikk alltid med solbriller. Jeg klarte ikke å se meg i noen som helst speil, skammen ble for stor. Jeg klarte bare ikke å aksepterer det! Samtidig ønsker jeg så inderlig å beskytter mine medmennsker, med det ser ut til å neste være umulig. Alle mennesker gjør feil, leger også. Jeg skjønner bare ikke holdningen deres og verdiene. Hvis du har gjort en feil, så byrde det være naturlige å registere avviket og tilegne seg den kunnskapen som trengs for å ikke gjøre den feilen igjen. Disse feilen ødelegger jo livskvaliteten til folk. Jeg har blitt litt som et dyr, jeg vil jo helst bare gjemme meg bort. De burde jo skamme seg og ikke jeg. Jeg har blitt voldtatt, det er et overgrep som jeg har lært å leve med , fordi det ble utført mot min vilje. Dette her har jeg betalt noen for å gjøre, jeg har indirekte ødelagt meg selv. Tøff å tilgi meg selv for alle disse utfordringen. Det synes så godt, så jeg kan heller ikke rømme min veg eller skjule det. Anonymkode: dde9f...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. november 2022 #56 Del Skrevet 11. november 2022 Ser jeg svarte tidligere i tråden i 2018, samme året som jeg opererte øyenlokkene. Det arret på ene øyet som jeg nevner, er helt borte nå. Det var svakt 8-9 mnd etter operasjonen også, men nå er det altså helt usynlig. Jeg er veldig glad jeg gjorde det og fikk et fint resultat. Hyggelig kirurg. Tok det på Aleris, Majorstuen i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå