Gå til innhold

Kan man føle at noen tenker på en?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger kan jeg plutselig tenke på en person og sekunder senere så ringer denne personen. Dette har jeg hørt om flere som har opplevd. Men jeg har i det siste hatt en helt annen type opplevelse også. Jeg kan være helt oppslukt i noe jeg driver med og så plutselig dukker en eks opp i hodet mitt og jeg får en helt overveldende følelse av savn og kjenner det også fysisk ved at det gjør vondt i magen. Følelsen sitter i lenge. Dette er ikke en person jeg tenker på så ofte lenger, men den siste uka har dette skjedd flere ganger. Kan det være at det er han som tenker på meg og at jeg føler det han føler? Har noen opplevd noe lignende før? 

Anonymkode: a94cd...f69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er helt tilfeldig. 

Jeg har også opplevd å bli oppringt av noen jeg tenker eller nylig har tenkt på, men det er ikke så rart igrunnen. Ofte er det en årsak til at man ringer hverandre. At man noen ganger ringer hverandre på tidspunkter hvor den andre tenker på en eller akkurat har tenkt på en er tilfeldig. Tenk hvor mange du faktisk tenker på i løpet av en dag, en uke eller en måned, og tenk hvor mange av dem som IKKE har ringt deg. Vi mennesker er fæle til å finne sammenhenger der ingen sammenheng finnes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ja det med å tenke på noen som plutselig ringer deg ser jeg også at kan være tilfeldig for noen, men jeg får samtidig en fornemmelse om at nå burde jeg kontakte denne personen, da gjerne rett før de ringer. Noen ganger ringer de ikke heller, men jeg tar kontakt først, og da får jeg som regel til svar at nå hadde de nettopp tenkt til å ringe meg eller at de tenkte på meg. Dette skjer veldig ofte med en venninne av meg og det føles nesten ut som vi har et telepatisk bånd eller noe sånt. 

Og ja jeg tenker på mange i løpet av en dag, men jeg får jo ikke alltid den sterke fornemmelsen hver gang jeg tenker på noen. Kanskje man har et sterkt bånd til visse personer som ikke er fysisk, men i form av energi?  

Og det andre jeg opplevde var så sterkt og kom helt ut av det blå. Det er som sagt ikke en person jeg tenker noe særlig på lenger og det er det som gjør det så merkelig. 

Anonymkode: a94cd...f69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ullvott skrev:

Nei, det er helt tilfeldig. 

Jeg har også opplevd å bli oppringt av noen jeg tenker eller nylig har tenkt på, men det er ikke så rart igrunnen. Ofte er det en årsak til at man ringer hverandre. At man noen ganger ringer hverandre på tidspunkter hvor den andre tenker på en eller akkurat har tenkt på en er tilfeldig. Tenk hvor mange du faktisk tenker på i løpet av en dag, en uke eller en måned, og tenk hvor mange av dem som IKKE har ringt deg. Vi mennesker er fæle til å finne sammenhenger der ingen sammenheng finnes. 

Godt mulig det er tilfeldig, godt mulig det ikke er det. Klin umulig å vite. 

Anonymkode: a35d6...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror mange kan føle det. Jeg kan drømme om noen jeg ikke har sett på evigheter, og ganske snart tar de kontakt. Da tenker jeg at jeg drømte om dem fordi de tenkte på meg. 

Anonymkode: 32168...560

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig spesielt, så og si umulig, at vi har «sånne sanser» men jeg har tenkt tanken selv... 🙈 Ofte jeg har tenkt, om samboer er ute på reise etc, at nå må jeg ringe. Også ringer han to sekunder etter. Samme med andre, nære. 

Det finnes en sånn øvelse, husker ikke hva den heter... Var på TV. Du skal sitte sammen med en, holde hverandre i hendene, lukke øynene. Så skal ene tenke på ett tall, og nærmest rope det inne i seg, og se det for seg. Så skal ddn andre prøve å finne frem til tallet. «Telepatisere» det, liksom. Jeg og søsteren min prøvde det da vi var en del yngre, og jammen fikk vi rett skummelt ofte. Så man kan jo undre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/27/2018 at 7:20 PM, AnonymBruker said:

Godt mulig det er tilfeldig, godt mulig det ikke er det. Klin umulig å vite. 

Anonymkode: a35d6...65b

Det er lett å sette opp tester som viser om slikt skjer oftere enn det burde gjøre, og i grundige tester gjør det aldri det. Du husker de gangene der noen ringte etter at du tenkte på dem, og du husker at du tenkte på dem fordi de ringte. Alle gangene der du har tenkt på noen, men de ikke har ringt, glemmer du.

Anonymkode: 3e73c...777

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke kjenne hver eneste gang noens tanker bare streifer meg, nei - men jeg kan kjenne hvis noen tenker intenst på meg med sterke følelser, på godt eller vondt. Når det gjelder nærstående personer, så kan både de og jeg oppleve denne "jeg tenkte akkurat sånn på deg" når den ene av oss ringer til den andre.

Blant naturfolk er en slik forbindelse ansett som et faktum og helt normalt, det er bare vitenskapelige metoder og apparater som ennå ikke er helt " der". Slik jeg ser det, er det bare ett av mange andre fenomen i den fantastiske og gåtefulle virkeligheten.

Anonymkode: 25e99...7d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at hvis man klør i nesa så er det noen som tenker på deg. 

Anonymkode: 8e44f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Blant naturfolk er en slik forbindelse ansett som et faktum og helt normalt, det er bare vitenskapelige metoder og apparater som ennå ikke er helt " der". Slik jeg ser det, er det bare ett av mange andre fenomen i den fantastiske og gåtefulle virkeligheten.

Det er det som er logikken bak all overtro.

Anonymkode: 3e73c...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Hvorfor er det bare det som er vitenskapelig bevis som er "sant"? Det kan jo godt være sammenhenger her som man bare ikke har bevist. Man har for eksempel ikke bevist vitenskapelig hva en tanke er, men den "er" jo allikevel. Når så mange mennesker føler at de kan ha en connection eller oppleve slike sammenhenger så tenker jeg det er noe i det. Andre som er veldig rasjonelt orientert vil si at det er sykdom eller tilfeldig osv. Synes det er interessant.

Anonymkode: 94b63...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg merker når enkelte personer tenker på meg eller snakker om meg bak min rygg.

Anonymkode: 8297c...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...