Gå til innhold

Kjæresten min har allergi redd før å måtte velge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er allergisk mot dyr, tar allergimedisin men nyser tilnærmet konstant, er tett iallefall 90% av tiden, har eksem og nesa kløør. Likevel kommer jeg aldri til å kvitte meg med hunden min pga det, fordi jeg VALGTE å trekke dyret inn i mitt liv. Jeg VALGTE å ta ansvar for dyret og sørge for at det får et godt og rikt liv. Ingen har tvunget deg i denne situasjonen, og du får søren meg ta ansvar for disse uskyldige dyrene. 

Endret av Anwa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HerrBæsjerumpehull
2 hours ago, Kristin54 said:

Mener ikke at ho er en kjempe mener bare at ho er utrolig snill å god. Tusen takk før svar

Mange som er det, og som i tillegg ikke har allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt dyrene. Jeg Selger ikke minne dyr for å kunne bli sammen med en med allergi. 

Anonymkode: c8a37...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt å møte kjæresten et annet sted enn hjemme hos meg og dyrene mine. Hvis du møter nydusjet og med klær som aldri har vært borte i dyrene burde det ikke by på noe problemer.
Dyrene er familie, jeg hadde slitt med å kvitte meg med dem. Men hvis jeg hadde elsket mannen min, noe jeg gjør så går han foran selvfølgelig. Men hadde gjort alt jeg kunne for å finne en løsning.
Men så lenge dere bare er kjærester så er det fult mulig å møtes hos henne og beholde dyrene, jeg hadde gått for det.

Anonymkode: f2416...04d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig for dere! Å drive med dyr er en livsstil og en stor del av deg. En kjæreste er jo en annen og stor del av livet. Hva med å prøve uten dyr med kjæresten din, og selv om det blir tøft mtp både praktisk og psykisk, så kan en prøve. Men forstår om du ikke makter det.

Og så tenker jeg at selv om kjærlighet er egoistisk ofte, så ofrer vi ganske mye for den vi elsker. Kanskje kjæresten din tar valget for deg? At hun ikke vil ta fra deg en så stor del av en selv? 

Godt du tenker på det, men husk at dere ikke vet enda! Lykke til, og håper det ordner seg.

Anonymkode: 42b68...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Anwa skrev (På 27.9.2018 den 10.21):

Jeg er allergisk mot dyr, tar allergimedisin men nyser tilnærmet konstant, er tett iallefall 90% av tiden, har eksem og nesa kløør. Likevel kommer jeg aldri til å kvitte meg med hunden min pga det, fordi jeg VALGTE å trekke dyret inn i mitt liv. Jeg VALGTE å ta ansvar for dyret og sørge for at det får et godt og rikt liv. Ingen har tvunget deg i denne situasjonen, og du får søren meg ta ansvar for disse uskyldige dyrene. 

Vil bare advare deg. Jeg hadde samme tankegangen med hunden min, men symptomene mine ble gradvis verre over flere år. Fikk til slutt påvist kronisk betennelse i luftveiene som følge av å ha blitt utsatt for et allergen jeg er allergisk mot over lang tid. Flere leger advarte meg, men siden jeg taklet å være tett i nesa og klø tenkte jeg ikke noe mer over det. Jeg må nå gå på kortison mange ganger daglig resten av livet, og fikk bekreftet av flere lungespesialister at betennelsen oppstod grunnet å konstant bli utsatt for allergien. Jeg skulle ønske jeg ga bort hunden min med en gang jeg ble allergisk, i stedet for å måtte kvitte meg med den da hun var gammel. 

Anonymkode: 77700...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...