Gå til innhold

Kjæresten min har allergi redd før å måtte velge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møte ei kjempe jente som jeg når er sammen med vi vart sammen i juni, jeg har også 5 katter å 2 hester som ho er dessverre allergisk på, men no som vi har vært sammen en stund ser jeg at allergien hennes blir værre og ho har fått kjempe eksem, å ho lika ikji de selv men sier at dæ ikke er frå dyra mine, ho skal til legen no snart å ta nye prøver. Men jeg er redd for at de er det og at jeg må snart velge mellom dyra eller henne. Hva skal jeg gjøre? Tar imot alle tips med takk hilsen en bekymret kjæreste😔

Anonymkode: 790c0...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du velger dyrene. De er lojale og avhengig av deg.  

Hvis du velger kjæresten risikerer du å sitte der alene uten dyr og kjæreste etterhvert. 

Anonymkode: 8c137...cb2

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha valgt en kjæreste uten allergi.

For meg teller dyrene mest, spesielt om jeg hadde dem før kjæresten kom inn i bildet.

Anonymkode: 960b4...380

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møte ei kjempe jente som jeg når er sammen med vi vart sammen i juni, jeg har også 5 katter å 2 hester som ho er dessverre allergisk på, men no som vi har vært sammen en stund ser jeg at allergien hennes blir værre og ho har fått kjempe eksem, å ho lika ikji de selv men sier at dæ ikke er frå dyra mine, ho skal til legen no snart å ta nye prøver. Men jeg er redd for at de er det og at jeg må snart velge mellom dyra eller henne. Hva skal jeg gjøre? Tar imot alle tips med takk hilsen en bekymret kjæreste😔

Anonymkode: 790c0...5f2

Kjempejente? Hvor stor er hun, da?

Er hun kun allergisk når hun sitter på kjæledyrene dine?

Det du skal gjøre, i alle fall, er å kjenne på dette selv. Vil du ha henne som kjæreste, eller vil du ha dyra dine? Et alternativ er jo også at dere besøker hverandre der dyrene dine ikke er, borte fra hjemmet ditt. 

Husk at en som er allergisk mot dyr, men som bor med dyr, kan bli mye mer allergisk etter hvert som tiden går. Så det er ikke bra for henne å omgås dyrene dine om hun er allergisk mot dem, dessverre.

Anonymkode: 1b77b...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger dyrene. De er lojale og avhengig av deg.  

Hvis du velger kjæresten risikerer du å sitte der alene uten dyr og kjæreste etterhvert. 

Anonymkode: 8c137...cb2

Hadde da valgt kjæresten min over all verdens dyr, selv om jeg er veldig glad i dyr. 

Anonymkode: f2da8...2b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempejente? Hvor stor er hun, da?

Er hun kun allergisk når hun sitter på kjæledyrene dine?

Det du skal gjøre, i alle fall, er å kjenne på dette selv. Vil du ha henne som kjæreste, eller vil du ha dyra dine? Et alternativ er jo også at dere besøker hverandre der dyrene dine ikke er, borte fra hjemmet ditt. 

Husk at en som er allergisk mot dyr, men som bor med dyr, kan bli mye mer allergisk etter hvert som tiden går. Så det er ikke bra for henne å omgås dyrene dine om hun er allergisk mot dem, dessverre.

Anonymkode: 

Spoiler

 

 

Endret av Kristin54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde da valgt kjæresten min over all verdens dyr, selv om jeg er veldig glad i dyr. 

Anonymkode: f2da8...2b2

Ikke om dyrene var der først. Da ville jeg ikke gått inn i et forhold med en som ikke kan være med dyrene mine.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kristin54 skrev:

Mener ikke at ho er en kjempe mener bare at ho er utrolig snill å god. Tusen takk før svar

Allergitabletter skal ha god effekt og få bivirkninger. Ellers er det mulig å holde dyrene ute av soverommet, støvsuge ofte, bruke petal cleanse på kattene... Hestene ser jeg ikke som en utfordring, de er jo ikke i huset, du må evt skifte klær før du går inn i huset om du vil bo med henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Tenker det holder å kvitte seg med kattene. Hestene bor jo ikke i huset og det er mulig å ha stallklær på eget sted, isolert klespose etc. Det finnes også piller. Flere allergikere har hest, hund og katt. Det finnes også allergivennlige katter. Og hester for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tvist skrev:

Allergitabletter skal ha god effekt og få bivirkninger. Ellers er det mulig å holde dyrene ute av soverommet, støvsuge ofte, bruke petal cleanse på kattene... Hestene ser jeg ikke som en utfordring, de er jo ikke i huset, du må evt skifte klær før du går inn i huset om du vil bo med henne.

Sånn er det ikke for mange, er man allergisk mot katter, kan man ikke bo med de, samme hvor mye allergimedisin man tar. Jeg går på 4 dobbel dose allergimedisin, og hadde vel vært dø innen en time hjemme hos noen som har katt. 

Anonymkode: 40d47...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det ikke for mange, er man allergisk mot katter, kan man ikke bo med de, samme hvor mye allergimedisin man tar. Jeg går på 4 dobbel dose allergimedisin, og hadde vel vært dø innen en time hjemme hos noen som har katt. 

Anonymkode: 40d47...cff

Ja,for noen fungerer det andre ikke. Jeg kjenner en som har allergi og 4 katter. Men det er selvsagt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for at dere kan tilbringe tid hos henne TS? 

Hestene er jo ikke noe problem, der kan du jo dusje og skifte klær etter at du har vært. Værre med kattene som bor hjemme hos deg. Det kan jo hende man kan løse det ved at dere tilbringer tid hos henne  stede for hjemme hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke et valg. Du har valgt dyra dine, da er de dine i mange år. Man velger ikke bort dyr.

Men helt ærlig, når du en gang tenker tanken om å kaste dyr ut pga ny kjæreste, så burde du aldri hatt dyr.

Anonymkode: a7eb3...c1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger den viktigste personen i livet mitt over dyr, lett! 

Men det er jo ditt valg. Du elsker nok henne ikke dersom du velger kjæledyr over henne. :) 

Edit: Og selvfølgelig kaster jeg ikke ut dyra sånn plutselig. Ville jo valgt et godt og trygt hjem til de. Kjæresten kunne bodd hos en venn eller noe fram til dyrene har fått et hjem. Nå er jeg ikke like glad i dyr som mennesker, så for meg er det lett å ta dette valget. 

Endret av Fineapple
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke et valg. Du har valgt dyra dine, da er de dine i mange år. Man velger ikke bort dyr.

Men helt ærlig, når du en gang tenker tanken om å kaste dyr ut pga ny kjæreste, så burde du aldri hatt dyr.

Anonymkode: a7eb3...c1d

Og tenker man sånn burde man aldri få seg kjæreste 

Anonymkode: f2da8...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og tenker man sånn burde man aldri få seg kjæreste 

Anonymkode: f2da8...2b2

Jo, men finner en som går i livssituasjonen man har, jeg har hunder, ergo må jeg ha en kjæreste som tåler de. For kvitter meg ikke av med hundene. Like uaktuelt som å finne en kjæreste som hater unger, når man selv har barn.

Anonymkode: a7eb3...c1d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til min eks: Blir du allergisk mot hunden min, velger jeg hunden! Ble dumpa

Anonymkode: 9f7eb...725

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...