AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #1 Del Skrevet 26. september 2018 Hei. Jeg nærmer meg slutten på min lange vei til førerkortet, og skal ta teorien i morgen. Jeg mener hardnakket å ha hørt fra både flere venner og kjørelæreren min at man tar bilde på trafikkstasjonen når man består teoriprøven. Men samboeren min som tok lappen for 7 år siden mener at man tar det etter oppkjøring. Prøvde å google, men fant ingenting. Er det noe nytt at man tar bilde etter bestått teoriprøve, eller er det bare jeg som surrer? På vegvesenet sine sider under "Teoriprøve" står det "Ved oppmøte må du vise gyldig legitimasjon og betale teoriprøven. Du må også ta bilde til førarkortet og betale for bildet når det er aktuelt." Men hva betyr "når det blir aktuelt"? Altså etter teoriprøven hvis man består - som jeg tror? Samboeren min mener at det ikke kan stemme, fordi mange tar teorien og fullfører aldri med oppkjøring, og det er jo forsåvidt et godt poeng, men jeg tror han tar feil? Noen som har tatt bilde til førerkortet nylig som vet sikkert? Dette er i Rogaland hvis det har noe å si. Anonymkode: 624cb...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #2 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg tok lappen for fire år siden og tok bilde rett etter jeg besto teoriprøven. Jeg tror du har rett og samboer tar feil. Anonymkode: 5bbbc...2b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #3 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg tok teorien for 6 år siden og da tok jeg bilde rett etterpå. De trenger ikke det bildet før etter at du har klart oppkjøring uansett så om du tar det etter teorien eller etter oppkjøring spiller ingen rolle Anonymkode: b6c99...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 26. september 2018 #4 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg tok også bilde i forbindelse med teoriprøven i fjor høst 😊 Mener å huske jeg tok bilde før prøven.😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #5 Del Skrevet 26. september 2018 Tok bilde etter jeg hadde bestått teoriprøven. Tok den i Mars i år. Anonymkode: 250e2...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 30. september 2018 #6 Del Skrevet 30. september 2018 Det er fotoboks (åh præ-hæ) på trafikkstasjonen. Jeg tok bilde i forbindelse med teoriprøven, fordi de sender inn resten av det som trengs til søknaden om førerkort da, (optikerattest, helseattest, andre attester du er påkrevd å levere inn) unntatt oppkjøringen (og evt obligatoriske ting som blir sendt inn direkte av trafikkskolen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Del Skrevet 30. september 2018 Hva hvis man stryker på teorien og skal ta den på nytt? Tar man nytt bilde da? Anonymkode: 4cc5e...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 30. september 2018 #8 Del Skrevet 30. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hvis man stryker på teorien og skal ta den på nytt? Tar man nytt bilde da? Anonymkode: 4cc5e...2c0 Ikke med mindre det går en viss tid (minst seks måneder?) før neste gang du tar teorien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #9 Del Skrevet 1. oktober 2018 16 timer siden, Minya skrev: Ikke med mindre det går en viss tid (minst seks måneder?) før neste gang du tar teorien. Takk, kjedelig å ikke være forberedt og se ut som et dass på bilde 😂 Anonymkode: 4cc5e...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #10 Del Skrevet 2. oktober 2018 Tok bilde etter teorien for 6 år siden. Anonymkode: df562...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #11 Del Skrevet 6. oktober 2018 På 26.9.2018 den 15.02, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg nærmer meg slutten på min lange vei til førerkortet, og skal ta teorien i morgen. Jeg mener hardnakket å ha hørt fra både flere venner og kjørelæreren min at man tar bilde på trafikkstasjonen når man består teoriprøven. Men samboeren min som tok lappen for 7 år siden mener at man tar det etter oppkjøring. Prøvde å google, men fant ingenting. Er det noe nytt at man tar bilde etter bestått teoriprøve, eller er det bare jeg som surrer? På vegvesenet sine sider under "Teoriprøve" står det "Ved oppmøte må du vise gyldig legitimasjon og betale teoriprøven. Du må også ta bilde til førarkortet og betale for bildet når det er aktuelt." Men hva betyr "når det blir aktuelt"? Altså etter teoriprøven hvis man består - som jeg tror? Samboeren min mener at det ikke kan stemme, fordi mange tar teorien og fullfører aldri med oppkjøring, og det er jo forsåvidt et godt poeng, men jeg tror han tar feil? Noen som har tatt bilde til førerkortet nylig som vet sikkert? Dette er i Rogaland hvis det har noe å si. Anonymkode: 624cb...315 Bilde tar de etter oppkjøring på trafikkstasjonen. Førerkortet får du i posten etter en liten uke. Du får ikke komme bilde selv, lenger. Anonymkode: 59fa6...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #12 Del Skrevet 8. oktober 2018 På 6.10.2018 den 3.41, AnonymBruker skrev: Bilde tar de etter oppkjøring på trafikkstasjonen. Førerkortet får du i posten etter en liten uke. Du får ikke komme bilde selv, lenger. Anonymkode: 59fa6...e70 TS her, jeg tok bildet før jeg tok teoriprøven. Tok det selv inni en fotoboks. Det er sikkert forskjellig praksis etter hva som er hensiktsmessig på hver trafikkstasjon. Anonymkode: 624cb...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Del Skrevet 3. desember 2018 Trafikkopplæringsforskriften 29-5 siste ledd. Man skal ta bilde før teoriprøven. Anonymkode: 886e9...f7b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #14 Del Skrevet 4. desember 2018 Jeg tok bildet før jeg gikk inn til teoriprøven. Det var for ca et år siden. Anonymkode: ee666...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #15 Del Skrevet 27. desember 2018 Dytt Anonymkode: dfe4a...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #16 Del Skrevet 27. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dytt Anonymkode: dfe4a...0f1 Dytt for hva da? Hva er det du mangler svar på? Anonymkode: a478c...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. desember 2018 #17 Del Skrevet 27. desember 2018 På 26.9.2018 den 15.16, AnonymBruker skrev: Jeg tok teorien for 6 år siden og da tok jeg bilde rett etterpå. De trenger ikke det bildet før etter at du har klart oppkjøring uansett så om du tar det etter teorien eller etter oppkjøring spiller ingen rolle Anonymkode: b6c99...83b Jeg mistenker de tar bildet med teorien nå for å forsikre seg om at samme person tar teorien som tar føreprøven. På 30.9.2018 den 18.31, Minya skrev: Det er fotoboks (åh præ-hæ) på trafikkstasjonen. Jeg tok bilde i forbindelse med teoriprøven, fordi de sender inn resten av det som trengs til søknaden om førerkort da, (optikerattest, helseattest, andre attester du er påkrevd å levere inn) unntatt oppkjøringen (og evt obligatoriske ting som blir sendt inn direkte av trafikkskolen). Dette bør du sende inn så tidlig som mulig før du starter opplæring. Det gjør man på Din Side på vegvesen.no. Noen ganger tar vandelattesten innihelvettes lang tid, så gjør det så tidlig som mulig. Ekstra opplysninger utover søknad om førekort og egenerklæring om helse fremviser du i skranken på trafikkstasjonen. På 30.9.2018 den 21.42, AnonymBruker skrev: Hva hvis man stryker på teorien og skal ta den på nytt? Tar man nytt bilde da? Anonymkode: 4cc5e...2c0 Nei, bildet varer i tre år mener jeg. Men du kan ta nytt bilde når du vil egentlig, og få nytt førekort. På 30.9.2018 den 22.06, Minya skrev: Ikke med mindre det går en viss tid (minst seks måneder?) før neste gang du tar teorien. 3 år. Du kan ta teorien seks måneder før du kan kjøre opp, men den varer i tre år før du må ta den på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå