Gå til innhold

Kan huseier kreve at vi maler?


LiljeManuela

Anbefalte innlegg

I leiligheten vi per i dag leier har vi malt flere rom og huseieren synes det ble kjempe flott, utenom på 1 vegg som vi malte i en mørk grå farge. Kan han egentlig kreve at vi maler tilbake denne ene veggen?

Mannen min blir litt irritert på holdningen og vil da starte å male alt tilbake til de jævlige fargene det en gang var.... hehe. Hva er deres tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var avtalen da dere malte i første omgang?
Hvis dere spurte om å få male og det var ok, så ville jeg kanskje snakket med huseier om det. 
Om dere derimot bare har tatt kosten og satt i gang, så bør dere male tilbake om det kreves. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva som står i kontrakten, og hva som ble avtalt før dere malte. 

Anonymkode: 477ce...899

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan hun.

Anonymkode: d2593...311

Ikke hvis hun har godtatt at de maler veggen. Da måtte hun isåfall valgt malingen og betalt for den selv. 

Anonymkode: e7b62...8ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kaleidoskop skrev:

Hva var avtalen da dere malte i første omgang?
Hvis dere spurte om å få male og det var ok, så ville jeg kanskje snakket med huseier om det. 
Om dere derimot bare har tatt kosten og satt i gang, så bør dere male tilbake om det kreves. 


Vi spurte om tillatelse for å male og fikk ja. Synes bare det blir litt for teit at han kan "velge og vrake" hvilke farger han vil beholde når han ga oss tillatelse når vi flyttet inn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere fikk tillatelse til å male og selv velge farge som dere også selv har betalt, så er det ikke greit at huseier krever veggen malt om igjen. Farger er smak og behag. Da måtte han selv ha kommet i forkant med krav til farger. Det er min mening om dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av problemstillingene som burde ha klare regler på forhånd. Dere burde avgjort om det var ok at dere valgte farger. Om dere var enige om det, så kan han ikke komme i ettertid og endre mening

Anonymkode: c5998...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2018 at 8:39 AM, LiljeManuela said:


Vi spurte om tillatelse for å male og fikk ja. Synes bare det blir litt for teit at han kan "velge og vrake" hvilke farger han vil beholde når han ga oss tillatelse når vi flyttet inn

Da synes jeg det er urimelig av huseier å be dere male på nytt igjen. Han har jo gitt klarsignal. 

 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er en av problemstillingene som burde ha klare regler på forhånd. Dere burde avgjort om det var ok at dere valgte farger. Om dere var enige om det, så kan han ikke komme i ettertid og endre mening

Anonymkode: c5998...633

Lett å si det i etterkant. 
Ja mulig det burde vært avklart, men mange ting tenker man ikke på. 
Tror ikke jeg selv heller hadde tenkt at jeg måtte male tilbake når huseier har sagt ja til at jeg kan male i første omgang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis huseier sa ja til at dere fikk male og ikke kom med noen forbehold, så har han ingenting han skulle sagt :) Forhåpentligvis har dere det skriftlig.

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...