Gå til innhold

Har noen erfaringer med seroquel?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Den er super mot tankekjør og psykoser. Men man bør unngå å gå på den over lang tid for man kan få trøbbel med å sove uten og symptomene ellers kan bli verre når du har brukt dem lenge og sluttet. Har periodvis bruk av dem. 

Anonymkode: 6efbb...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker den som sovemedisin, nå mest periodevis. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 6df85...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på doser mellom 400 og 1000 mg daglig i 10 år, og for meg fungerer den veldig bra. Økt sultfølelse og døsighet på dagen den første tiden, og dagene etter doseøkning, men utenom det en perfekt medisin for meg :)

Anonymkode: b76e6...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sovet så godt som på seroquel (minstedosen) men har heller aldri gått så fort opp i vekt heller. Det var ganske vilt. Så jeg måtte slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel har gitt meg veldig økt livsglede og reddet livet mitt når jeg var langt nede. 

Gir meg mindre tankekjør, hjelper meg å få sove og rett og slett gjort meg roligere i hodet. Eneste minus er at jeg er sliten, men det kan like godt være pga langvarig depresjon og vil gå seg til etterhvert. 

Jeg har heller ikke gått noe opp i vekt. Var veldig bekymret for det i starten da jeg kjente på en større sultfølelse, men det gikk over. 

Jeg tar seroquel for bipolar 2 diagnose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på det pga. angst og uro som du også beskriver. Har ikke gått opp i vekt. hadde også noe økt matlyst de første ukene, men det gikk seg til for min del. Varierer dose etter hvor intenst det er i topplokket!

Anonymkode: 97c9b...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått på det på grunn av tankekjør, angst og depresjon. Høyeste dose 100 mg og ned til 25 mg. Har slutta nå, bla fordi jeg fikk hangover og «sein» i huet og sløva. 

Anonymkode: 6c97d...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke fordra seroquel. Tok 25 mg for søvn og tankekjør, men hadde skikkelig hangover og ble så tom i hodet at jeg hadde problemer med å holde en samtale gående. Tror den og ADHDen min kom dårlig overrens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødela fem år av mitt liv. Fikk tilbake sjelefreden da jeg sluttet. 

Anonymkode: 28640...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...