Gå til innhold

Har noen erfaringer med seroquel?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med så liten dose er nok sulten og rastløsheten kanskje mest i hode ditt? Gått på 50 lenge, og det er fantastisk. Roer hode, fått normal døgnrytme og kontroll over sinne.

Anonymkode: 1c757...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 26.9.2018 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Med så liten dose er nok sulten og rastløsheten kanskje mest i hode ditt? Gått på 50 lenge, og det er fantastisk. Roer hode, fått normal døgnrytme og kontroll over sinne.

Anonymkode: 1c757...51d

Det kan godt være. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på det i flere år, fungerer bra, men jeg har lagt endel på meg disse årene. Har ingen andre plagsomme bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte først 300 mg, for så gå ned til 200. Nå bruker jeg 100+0.5 av rispedal. Mot psykose og indre uro. 

Jeg blir tung i kroppen av de, men dessverre ikke trøtt. En kamerat av meg blir stuptrøtt på de, å mer matlyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre blitt avhengig av Seroquel for å få sove, en liten dose da heldigvis, holder med 25-50mg. Jeg blir utrolig trøtt og døsig, nesten som om hele meg går i slow motion ca en time etterpå. I tillegg kjenner jeg på en økt appetitt. 

Anonymkode: 041bd...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jævligste dritet jeg har hatt i meg. 

Men vi er forskjellige. 

Anonymkode: 28640...18e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det en periode. Jeg sovna som en stein, men følte meg tung og treig i kroppen og hodet neste dag. Likte det ikke noe særlig.

Anonymkode: deec5...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det i ett år pga søvnvansker. Når jeg sluttet slet jeg plutselig med panikkangst i tillegg. Gikk heldigvis over etter to år. På serouel blei jeg så likegyldig at jeg til slutt måtte slutte på de. Jeg brydde meg ikke om noe eller noen til slutt. 

Anonymkode: e6df7...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en økning i uro av de på 25mg og på 50 fikk jeg rykninger i ansikt, mage, bein og armer såpass at det var smertefullt. Skumleste tablettene jeg noengang har tatt. 

Anonymkode: 56094...ce2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har veldig forskjellig virkning og bivirkning av det. Du må nesten prøve den for å se hvordan du responderer. Dosen er også veldig forskjellig fra person til person. Noen må ha mye, noen tåler nesten ikke noe. Så egentlig er det ingen annen måte å finne ut av hva som passer deg enn å prøve. Så får du vurdere om virkningen er så god at du tåler eventuelle bivirkninger. De kan du lese om i pakningsvedlegget.

For meg ble det en kort affære. Var trøtt og søvnig hele tiden, noe som passer dårlig med turnusjobbing. Dette var kun på liten dose. 

Anonymkode: 425a8...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 25-50 for søvn. Det fungerte ikke for søvn i det hele tatt på meg, men dempet tankekjør/angst siden jeg ble mer eller mindre grønnsak ett døgn av dem..Jeg får veldig mange ubehagelige fysiske bivirkninger av den medisinen og skyr den som pesten..men jeg vet om flere andre som har positiv erfaring, sover godt og lenge, og plages lite av bivirkning, men det med å bli sulten/legge på seg pga overspising går igjen..

Anonymkode: a625d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 450mg hver kveld for søvn. Får ikke sove uten. Har gått opp litt etter jeg begynte, det er eneste bivirkningen jeg har fått

Anonymkode: bde11...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker 100 mg for søvn og tankekjør, det fungerer bra for meg og jeg har heller ingen bivirkninger.

Anonymkode: 67c3f...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 25-50 for søvn. Merket ingen bivirkninger og jeg sovnet fortere.

Anonymkode: 40c25...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 24-50 mg for søvn, sovnet lettere da jeg ble ganske slått ut av de, men fikk dessverre veldig hangover og det ble fryktelig vanskelig å stå opp dagen etter. Fungerte derfor dårlig sammen med jobb. Fikk også lavt blodtrykk med blodtrykksfall og lavt hemoglobinnivå av de, merket ellers ingen bivirkninger eller annen effekt enn bedre søvn. 

Anonymkode: da026...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er dessverre blitt avhengig av Seroquel for å få sove, en liten dose da heldigvis, holder med 25-50mg. Jeg blir utrolig trøtt og døsig, nesten som om hele meg går i slow motion ca en time etterpå. I tillegg kjenner jeg på en økt appetitt. 

Anonymkode: 041bd...daf

Jeg trodde også at jeg var avhengig, men sluttet etter flere år og det gikk bra. Fantastisk deilig å slippe den jævla økte apetitten. Har gått ned 6kg hittil. 

Anonymkode: bd587...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på 300 mg depot i halvannet år og det er den beste medisinen jeg har brukt. Stabiliserer og hindrer tankekjør. Har ingen bivirkninger.

Anonymkode: 52fb5...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 25 kilo på få år. Hadde ingen effekt av disse overhode, bare en masse svært uheldige bivirkninger. Seroquel er dessverre blitt et "trend-medikament" som nå for tiden er alle legers go to-medisin. Det skrives ut til alt og alle. 

Anonymkode: fa3b6...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet på 25mg for søvn, er nå på 75mg. 
I starten var det mye nattesvette og mareritt, nå sover jeg fint! 
Aldri vært tung i hodet dagenderpå av den, eller andre dagenderpå bivirkninger. 
Nattesvette og mareritt kan også komme av antidepressiva jeg begynte på samtidig da. 
Mange får bivirkninger, spesielt i starten. Går det ikke over etter 2 uker, så kan man snakke med lege igjen og vurdere noe annet. 
Men på de fleste slike typer medisiner så kan symptomer forverres i starten, men for det meste er det forbigående. Nattesvette/mareritt hadde jeg i ett års tid, men heller det enn null søvn! Opplever man nattesvette så er det iallefall ett godt tips å kjøpe madrassbeskytter, slik at man sparer overmadrass/madrass. 

Anonymkode: 0d010...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...