Gå til innhold

Gran canaria eller Egypt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke glem å ta med at Egypt og turist-byen Sharm el S er to forskjellige verdener. Hurgada er typisk Egypt og ikke som Sharm på noen områder.

I Sharm har jeg vært 5-6 ganger. Der kommer ingen inn i byen om man ikke jobber der. Ingen. Bare for turister. Sånn sett er det paradis på jord. Varmt året rundt. 

Grand canaria utenfor Afrika var likt som i for eksempel Hellas. Vi velger Grand´ka fordi vi har bitte små barn. Og vi velger oss ogsåTyrkia. Jo mer man reiser jo mer opplever man, og setter pris på hva de forskjellige stedene har å tilby.

I Sharm har jeg kjørt 4-hjulingen i rekke og rad inn i ørkenen, drukket te med beduinene, og kjørt tilbake i stjerne og måneskinn. Og vi tok taxi en halvtimes tid til Alf Leila wa Leila. Hesteshow, og middag etterpå med danseunderholdning. FOR en aften!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 26.9.2018 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Kan velge all inklusive for 3000 kr mer.. men liker jo best å spise ute.. har ekstremt sensitiv mage så kanskje det ikke er det smarteste 

Anonymkode: 5d861...675

Kjøp Streptoquin på apoteket om du får turistdiaré. Det redder meg i alle land(får kun tak i det i Egypt). Venninnen min kjøpte akkurat flere pk til meg nå 😄

billig å spise ute... Jeg likte Egypt svært godt og folk var ikke innpåslitne syntes jeg... Da hadde jeg veldig langt og platinablondt .. Null stress. Det er turister overalt... Granca er kjedelig, men veeldig mye herlig mat der :) 

Egypt er også utrolig billig!

Skrevet
17 minutter siden, Absurdah skrev:

Kjøp Streptoquin på apoteket om du får turistdiaré. Det redder meg i alle land(får kun tak i det i Egypt). Venninnen min kjøpte akkurat flere pk til meg nå 😄

billig å spise ute... Jeg likte Egypt svært godt og folk var ikke innpåslitne syntes jeg... Da hadde jeg veldig langt og platinablondt .. Null stress. Det er turister overalt... Granca er kjedelig, men veeldig mye herlig mat der :) 

Egypt er også utrolig billig!

Tror jeg skal gjøre det. Ble matforgifta 2 ganger i Thailand og sånt ødelegger ferien 😕 har bestilt turen til Egypt nå, var bare 2000 kr ekstra for rom med havutsikt og all inclusive, så valgte det 😊 vet du om det er trygt å ta en sånn dagstur til Kairo for å se pyramidene? 

Skrevet
On 9/26/2018 at 3:18 AM, Nappetass1 said:

Granca er et kjedelig, shabby høl mens Egypt har særdeles lite vennlig lokalbefolkning, man føler seg rett og slett ikke velkommen. Var jeg dere ville jeg nok reist et annet sted!

Helt enig, pest og kolera

Skrevet
On 9/26/2018 at 12:25 AM, AnonymBruker said:

Hadde tenkt oss til hellas, men samboer fikk ikke fri fra jobb før slutten av oktober/begynnelsen av november

Hvorfor ikke Kapp Verde? Åpner for billige charterturer dit nå,med direktefly. 28 gr i lufta og 24 gr i vannet året rundt. Reiser dit i januar

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg skal gjøre det. Ble matforgifta 2 ganger i Thailand og sånt ødelegger ferien 😕 har bestilt turen til Egypt nå, var bare 2000 kr ekstra for rom med havutsikt og all inclusive, så valgte det 😊 vet du om det er trygt å ta en sånn dagstur til Kairo for å se pyramidene? 

Det tror jeg så absolutt. Ikne vært der på 3 år. MEN, innenfor pyramideområdet så blir dere plaget i hjel om dere skal kjøre hest/kameler, folk som tar bilder og krever penger etc. Mannen min er arabisk og vi pleier å få gå i fred i disse landene, men ved pyramidene ble vi «lurt» trillrundt.. men er ikke store summene heldigvis. Pass bare på å gå sammen :) det er kjempe interessant og utrolig rart og ha vært der... Skikkelig fint... Du burde gå ned i den ene (graven tror jeg det var, husker ikke helt). Det er lys der, men lite oksygen. Spennende. Vi kom også ikke inn i pyramidene, da det var for varmt. 45 g ute i skyggen og nærmest ingen luft inni.. såd er var synd :( 

Vi kjørte med bil t/r Alexandria til Hurghada, og det var en fin opplevelse. Opplevde ikke Kairo, men kjørte igjennom. Største byen jeg noen gang har sett og den mest skitne..

ha en riktig god tur :)

Skrevet
17 timer siden, Mkigjen skrev:

Hvorfor ikke Kapp Verde? Åpner for billige charterturer dit nå,med direktefly. 28 gr i lufta og 24 gr i vannet året rundt. Reiser dit i januar

Hviket selskap her disse turene ?   Og er det skikkelig infrastruktur for turisme der ?  Rullestensstrand eller sand ?  Jeg mener det er forskjell på typ Playa de Ingles og "En stille fiskerlandsby med bare lokalbefolkning " 

Anonymkode: 79566...384

Skrevet (endret)

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hviket selskap her disse turene

Ving og Apollo flyr fra Norge,jepp infrastruktur for turisme, sandstrand. Liv velger man litt selv, men typisk er landsbyer med bra resatauranter og live musikk.Les mer her:https://www.ving.no/kapp-verde.

Endret av Mkigjen
Skrevet
8 timer siden, Mkigjen skrev:

KAPHILT1047_2_30.jpg?v=8

Stive priser, bør være bra.............. VELDIG  bra .

Anonymkode: 79566...384

Skrevet
21 timer siden, Mkigjen skrev:

Ving og Apollo flyr fra Norge,jepp infrastruktur for turisme, sandstrand. Liv velger man litt selv, men typisk er landsbyer med bra resatauranter og live musikk.Les mer her:https://www.ving.no/kapp-verde.

Tui flyr også dit. Men har du vært der siden du anbefaler dette så sterkt. Vi har vært der flere ganger og det er ikke som du beskriver. Det er ekstrem fattigdom og man kan ikke oppholde seg utenom hotellenes områder uten å være i stor risiko. Man må identifisere seg for å komme ut og inn av hotellområdene. Strendene er fantastiske, men selv om temperaturen er høy, så opplever folk at de fryser veldig. Dette pga meget sterk vind hele tiden, spesielt om kveldene er det veldig mange som fryser fordi de har pakket klær etter hva temperaturen tilsier. Kapp-verde er flott, men ikke noe for alle.

Anonymkode: 6e085...215

Skrevet

De kvinnene jeg kjenner som har vært i Egypt, har blitt trakassert både av selgere og vanlige menn med engang de har forlatt hotellområdet. Det er ekstremt mye seksuell trakassering i Egypt, de er viden kjent for det.  Blant annet har over 80 prosent av egyptiske kvinner blitt seksuelt trakassert i det offentlige rom,mens over 90 prosent av kvinnelige turister har opplevd det. Jeg hadde absolutt ikke reist til Egypt, jeg vil føle meg trygg når jeg er på ferie, men folk er forskjellige, hvis du mener at du vil takle det fint, er det jo bare å reise :) .

Anonymkode: 2f039...f7d

• Liker 1
Skrevet

Reis til Egypt. Herrefred. Jeg har leilighet der, og er der så ofte jeg kan. Rart jeg lever, om man skal høre på KG🤣

Anonymkode: 842dc...55f

• Liker 1
Skrevet

Ville valgt å reise til Aqaba, Jordan. Ofte et glemt turiststed i regionen. Helt trygt, stille og rolig, men samtidig mer enn nok å gjøre. Temperaturen i nov er også flott. Granca kan du få gratis av meg, kjenner jeg får chaterfeber langt inn i ryggraden bare jeg tenker på det.  Egypt er ok, men som flere nevner, hotellene er flotte men stedene er direkte stygge.

Anonymkode: 31c36...123

Skrevet
På 12.10.2018 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Ville valgt å reise til Aqaba, Jordan. Ofte et glemt turiststed i regionen. Helt trygt, stille og rolig, men samtidig mer enn nok å gjøre. Temperaturen i nov er også flott. Granca kan du få gratis av meg, kjenner jeg får chaterfeber langt inn i ryggraden bare jeg tenker på det.  Egypt er ok, men som flere nevner, hotellene er flotte men stedene er direkte stygge.

Anonymkode: 31c36...123

Syntes ikke Aqaba er så mye å skrive igjennom med.. Mye fattigdom, ganske dyrt(ift andre arabiske land jeg har vært i), mye sleipe folk, lite å finne på med mindre man drar til Petra eller Israel som koster skjorta 😂 Syntes Aqaba kan sammenlignes med flere steder i Egypt jeg da haha. Ikke vakkert overhodet!

Skrevet

Var i Hurghada for 10 år siden, før terror var noe man tenkte særlig på.

Vi koste oss glugg ihjel på hotellet, men trivdes ikke ute i byen. Hadde med barn og holdt dem godt i hånda, for å si det sånn. Men hotellet var fantastisk, og vi hadde en FLOTT ferie!

Gran Canaria har jeg aldri vært på, ingen av Kanariøyene faktisk... Men jeg har sittet og sett på Kapp Verde flere ganger.... Aner ikke noe om det, men skulle jeg reist om vinteren nå hadde det blitt sterkt vurdert tror jeg!

Skrevet

I går var det 26,3 grader i vannet i Alanya, så det kommer fremdeles til å være badetemperatur i begynnelsen av november. 

Anonymkode: 56954...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...