Gå til innhold

Kan jeg ikke få leve lykkelig som alenemor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av maset om å finne meg en partner. Jeg er alenemor på femte året. Far har barna annenhver helg. Vi samarbeider godt og alt går veldig bra. Han har ingen ny dame nå, men har hatt et forhold (som barna ikke vet om). Jeg har vært alene siden skilsmissen. Det er utrolig deilig å være alene. Barna betyr alt for meg. Etter det kommer øvrig familie, venner og eksmannen og jobb. Jeg har nok i livet mitt og er lykkelig. Men det er et evig mas om å finne seg en ny mann. Hvorfor det? Barna og jeg har det best med å være alene.

 

Anonymkode: 79b12...b61

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg. Sålenge du og barna er lykkelige er det mer enn godt nok slik det er.

Anonymkode: 358b7...c16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fryktelig irriterende! Det og;" ja du skal vel få ( flere) barn med tiden? "

For nei det er ikke mulig å være lykkelig uten mann og 2-3 barn, da lyver man for seg selv. :ironi:

Anonymkode: 45380...6d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg lei av maset om å finne meg en partner. Jeg er alenemor på femte året. Far har barna annenhver helg. Vi samarbeider godt og alt går veldig bra. Han har ingen ny dame nå, men har hatt et forhold (som barna ikke vet om). Jeg har vært alene siden skilsmissen. Det er utrolig deilig å være alene. Barna betyr alt for meg. Etter det kommer øvrig familie, venner og eksmannen og jobb. Jeg har nok i livet mitt og er lykkelig. Men det er et evig mas om å finne seg en ny mann. Hvorfor det? Barna og jeg har det best med å være alene.

 

Anonymkode: 79b12...b61

Enig med deg! Enjoy! :)

Anonymkode: 38f7f...a57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener sikkert bare godt med det, at du fortjener å finne kjærligheten igjen. De fleste single ønsker jo en partner. En dag er jo barna store, og du er igjen alene. Syns dog det er rart om noen faktisk maser på deg om dette da. Du er et voksent menneske, og selvfølgelig trenger du ingen mann om du trives uten:)

Anonymkode: 292ac...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg lei av maset om å finne meg en partner. Jeg er alenemor på femte året. Far har barna annenhver helg. Vi samarbeider godt og alt går veldig bra. Han har ingen ny dame nå, men har hatt et forhold (som barna ikke vet om). Jeg har vært alene siden skilsmissen. Det er utrolig deilig å være alene. Barna betyr alt for meg. Etter det kommer øvrig familie, venner og eksmannen og jobb. Jeg har nok i livet mitt og er lykkelig. Men det er et evig mas om å finne seg en ny mann. Hvorfor det? Barna og jeg har det best med å være alene.

 

Anonymkode: 79b12...b61

I hear you, sister! Jeg hadde knapt fått pakket ut trusene mine i ny bolig før kollegene begynte gnålet om ny mann. Hva i alle verdens ville land og riker skal jeg med det da? Jeg har det faktisk veldig bra alene med barnet mitt, takk som byr!

Fastlegen ymtet også frempå, da parerte jeg med at 'det ser jeg ikke nytten av, nå når det finnes så mye fint i gummi' - det stoppet i alle fall ham. 

Jada, det kan være hyggelig å ha en partner, men for meg er det langt fra en nødvendighet for å trives - som det ser ut for å være for disse middelaldrende damene på jobben som knapt kan å fylle drivstoff selv 🤪

Anonymkode: 9c637...2bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Familie, venner, naboer, bekjente og kolleger maser ofte (maser er kanskje ikke helt riktig alltid men det er mer at de spør mye og ofte), og ikke bare om å finne en ny mann men få flere barn (har kun et barn). Jeg er egentlig fornøyd med å være singel men noen ganger når andre maser/spør så mye så blir det nesten til at jeg begynner på lure selv om jeg virkelig er lykkelig, siden så mange rundt om virker som om jeg bare venter på å finne noen sånn at jeg DA kan bli lykkelig. Blir faktisk ganske lei meg. Føler at de synes jeg er er rar og at de synes synd på meg, det er de verste. Vet at de bare mener godt men det kan bli litt mye noen ganger, spesielt når jeg møter nye bekjente som ofte spør det samme, om jeg tenker på å flere barn osv. De som kjenner meg vel spør ikke like mye lenger, men de samme spørsmålene kommer jo når man møter nye folk.

Anonymkode: 7ae04...80b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hear you, sister! Jeg hadde knapt fått pakket ut trusene mine i ny bolig før kollegene begynte gnålet om ny mann. Hva i alle verdens ville land og riker skal jeg med det da? Jeg har det faktisk veldig bra alene med barnet mitt, takk som byr!

Fastlegen ymtet også frempå, da parerte jeg med at 'det ser jeg ikke nytten av, nå når det finnes så mye fint i gummi' - det stoppet i alle fall ham. 

Jada, det kan være hyggelig å ha en partner, men for meg er det langt fra en nødvendighet for å trives - som det ser ut for å være for disse middelaldrende damene på jobben som knapt kan å fylle drivstoff selv 🤪

Anonymkode: 9c637...2bc

Har du så privat samtale med legen? Merkelig at legen skal bry seg med pasientens privatliv på den måten.

Anonymkode: f8cd8...e17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du så privat samtale med legen? Merkelig at legen skal bry seg med pasientens privatliv på den måten.

Anonymkode: f8cd8...e17

Tjah, sist jeg var der var tilfeldigvis på bursdagen min, da sendte han meg avgårde med 'de hjerteligste gratulasjoner og en henvisning til psyk pol' som han sa. I og med at jeg har tilbakevendende depresjon og angst, er det kanskje mer naturlig å snakke litt rundt hva som foregår i livet mitt.

Han er en svært dyktig lege som er en mester i å bygge relasjoner som gjør at pasientene føler seg godt ivaretatt og sett. Han kan både matche min kullsvarte humor og lirke vesla med adhd trill rundt til å samarbeide om de fleste undersøkelser. Mildt sagt et unikum.

Anonymkode: 9c637...2bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig slitsomt når man ikke lever helt som andre forventer. Jeg har verken mann eller barn, får stort sett ikke disse spørsmålene, men blikk i stedet. De jævla blikkene! 😳

Anonymkode: b2831...4b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og får innimellom spøsrmål "når skal du få barn". 
Jeg tror ingen mener noe vondt med det. Det er bare noe å snakke om. 

Anonymkode: 98714...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare en måte å vise interesse for andre mennesker. Vær glad de ikke spør når du skal bestige Mount Everest eller gjennomføre Norseman.

Anonymkode: f8cd8...e17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så stigmatiserende.

Å være singel er et valg for mange. Et valg om å ha fokus på annet enn en partner. Man mangler ikke nødvendigvis noe!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og. Man er visst ikke verdt noe om man ikke har noen å dele sengemidden med. La folk være slik de vil. 

Anonymkode: c60b8...1b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alenemor på 7 året, ikke interessert i fest og ny mann! Liker meg alene og med ungene 😊 vi koser oss sammen og når ungene er hos barnefaren nyter jeg fri fra jobb og slapper av hjemme, leser, ser serier, hobby og venner/familien min👍 har slutta stresse og styre med husarbeid og alt man "må" gjøre...🌞

Anonymkode: 41462...e2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er alenemor på 7 året, ikke interessert i fest og ny mann! Liker meg alene og med ungene 😊 vi koser oss sammen og når ungene er hos barnefaren nyter jeg fri fra jobb og slapper av hjemme, leser, ser serier, hobby og venner/familien min👍 har slutta stresse og styre med husarbeid og alt man "må" gjøre...🌞

Anonymkode: 41462...e2f

Men da har du lav sexdrift. For å gå uten sex i 7 år er ikke sunt for helsa. 

Anonymkode: 1ee87...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rotemor skrev:

Det er så stigmatiserende.

Å være singel er et valg for mange. Et valg om å ha fokus på annet enn en partner. Man mangler ikke nødvendigvis noe!

Og skulle man føle man manglet noe, så er det jo ikke slik at det løser seg bare du har heiagjeng på plass.

«Når skal du få deg mann?» som om du kan bestille en dugendes kandidat på eBay, liksom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hactar skrev:

Og skulle man føle man manglet noe, så er det jo ikke slik at det løser seg bare du har heiagjeng på plass.

«Når skal du få deg mann?» som om du kan bestille en dugendes kandidat på eBay, liksom. 

Nei, tvert imot. Det skal mye til for at det klaffer med noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da har du lav sexdrift. For å gå uten sex i 7 år er ikke sunt for helsa. 

Anonymkode: 1ee87...6a6

Man kan fortsatt ha sex med seg selv vet du. ;)

Anonymkode: 45380...6d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...