AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #21 Del Skrevet 24. september 2018 Hvordan hjelper det på budsjettet ditt at du har tre poser dropsliggende hjemme? Og hvor mye bruker du på kakao i måneden, slik at det er verdt skammen å stjele det? En pakke vanlig kakaopulver koster ca 27 kroner i butikk. En sånn med posjonspakninger (jhvorfor skal du bruke det hvis du lever på et sånt stramt budsjett) koster 26,50 for ti pakker, altså har du stjålet for 53,- kroner der. Er det 53,- kroner du klarer å spare til noe annet veldig nødvendig? Det er ikke innafor. Hvis alle arbeidstakere gjorde dette, blir det fort slutt på gratis kaffe, te og kakao. Ta heller å kos deg med kakaoen din i pausene på jobb, slik dette velferdstiltaket er ment, og dropp de 20 koppene hjemme. Anonymkode: c05e8...7e2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 24. september 2018 #22 Del Skrevet 24. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg skriver «20 pakker» mener jeg egentlig 20 poser. Er jeg virkelig en tyv?☹️ Anonymkode: e3bc8...ea4 Det har ingenting å si hva eller hvor mye du stjeler, ja du er en tyv, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 24. september 2018 #23 Del Skrevet 24. september 2018 Vil legge til at dette er en tillitserklæring fra arbeidsgiver, og de gjør tydeligvis en feil ved å stole på deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvie Skrevet 24. september 2018 #24 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg skriver «20 pakker» mener jeg egentlig 20 poser. Er jeg virkelig en tyv?☹️ Anonymkode: e3bc8...ea4 Du er kanskje en tyv, men jeg ville sovet godt hvis jeg var deg hvis 20 poser te og tre drops er det eneste du har tatt. Forøvrig bør du slutte med det. Endret 24. september 2018 av Salvie 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 24. september 2018 #25 Del Skrevet 24. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Når jeg skriver «20 pakker» mener jeg egentlig 20 poser. Er jeg virkelig en tyv?☹️ Anonymkode: e3bc8...ea4 Hvor mener du selv grensen går for når det er tyveri eller ikke? 25 poser? 100 poser? Du sier selv også at ingen vet om det, hadde du gjort det med god samvittighet så hadde det ikke vært noe problem at folk viste det. Tenk deg om, hvorfor skjuler du dette for kolleger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #26 Del Skrevet 24. september 2018 Om mulig hadde jeg gjerne stjålet fra jobb om jeg fikk dårlig betalt og ble behandlet dårlig, samt hadde dårlig økonomi. Men ser ikke hvor langt du kommer med et par poser te og kakao. Anonymkode: 3cd1e...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #27 Del Skrevet 24. september 2018 For noen sure svar du får. Jeg tror dette er veldig vanlig. Jeg stjeler litt fra jobben titt og ofte, skriver ut ting, tar en penn her og der. Litt svinn må man regne med Anonymkode: 436d5...cb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. september 2018 #28 Del Skrevet 24. september 2018 Tviler veldig på at det er te og drops som velter månedsbudsjettet... Når det gjelder hvorvidt du er en tyv eller ikke kommer det an på ordningen på jobben. Hvis te, kakao o.l er noe arbeidsgiver betaler for at de ansatte kan forsyne seg med på jobb, er det faktisk å stjele hvis du tar det med hjem. Men på en del arbeidsplasser er dette ting som de ansatte betaler for via fast trekk i lønn. På min arbeidsplass har vi kjøkken med mat og drikke for de ansatte, og vi blir trukket en fast sum i måneden for dette. Så det som befinner seg der er jo vårt, ikke arbeidsgivers. Men alle betaler jo like mye, så det blir jo urettferdig dersom noen forsyner seg veldig mye mer enn de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #29 Del Skrevet 24. september 2018 Oppdaget at en av mine ansatte hadde gjort det samme i flere år. Tatt med kaffeposer, papir, penner, verktøy osv. hjem. Han fikk sparken. Det er tyveri, intet mer og intet mindre. Anonymkode: 2ab10...b04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 24. september 2018 #30 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Om du må leve så sparsommelig som du sier, klarer du deg fint uten te og kakao, drikk vann fra springen. Drops går det faktisk også fint an å leve uten. Hadde du vært så fattig at du måtte stjele dopapir og såpestykker for å holde deg ren kunne jeg hatt en viss sympati, selv om du hadde vært en tyv da også. Endret 24. september 2018 av Amawhatsnot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #31 Del Skrevet 24. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg skriver «20 pakker» mener jeg egentlig 20 poser. Er jeg virkelig en tyv?☹️ Anonymkode: e3bc8...ea4 Om du stjeler en pakke, et viskelær, en kulepenn eller en hel pc, så er forholdet det samme, dete r stjeling fra arbeidsgiver. Tyveri fra en arbeidsplass er oppsigelsesgrunn uten diskusjon. Er du så uvitende eller gjør du deg uvitende for å provosere frem svar? Anonymkode: de2c0...09f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #32 Del Skrevet 24. september 2018 Enten man stjeler dyre eller billige ting er det tyveri. Spør deg selv om du synes det er verdt det å gjøre seg til forbryter, og å risikere jobben sin for noe så banalt som noen kopper kakao og te og noen drops! Folk med «rett arbeidsgiver» har fått sparken for å ha tatt med seg et par kulepenner hjem. Anonymkode: 7b666...504 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 24. september 2018 #33 Del Skrevet 24. september 2018 Tjuvradd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilla89 Skrevet 24. september 2018 #34 Del Skrevet 24. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg skriver «20 pakker» mener jeg egentlig 20 poser. Er jeg virkelig en tyv?☹️ Anonymkode: e3bc8...ea4 Jeg syntes 20 pakker var helt hinsides, om du kun har tatt en pose ukentlig de siste 20 ukene så vil jeg ikke kalle deg store tyven (noen drikker en kopp på jobb, noen fire, andre ikke noe), så en pose fra eller til i uka merkes nok ikke. Men riktig er det uansett ikke. Jeg drikker av og til te og sjokolade hjemme, dette kjøper jeg i butikken. Kunne ikke falt meg inn å ta med te fra jobb, selv om det for min del gjelder maks to poser i uken. Jobben min tilbyr kaffe, te og sjokolade gratis til de ansatte, som en gode for de som er på kontoret. Om alle skulle tatt med nok hjem for å dekke eget forbruk og ha et lite lager som du har så blir det faktisk penger ut av det, og det er misbruk av en ordning arbeidsplassen din har innført for trivsel PÅ jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stepbystep Skrevet 24. september 2018 #35 Del Skrevet 24. september 2018 Jeg tenker at så lenge du må holde det skjult fra arbeidsgiveren din eller kollegaene dine, så er det galt. Hadde du ikke følt at du gjorde noe galt, så hadde du vært åpent om det, og hadde ikke hatt behov for å skrive om det på kg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 24. september 2018 #36 Del Skrevet 24. september 2018 Dette er ugreit. Det er tyveri. På jobb får vi kaffe, kakao, te, frukt- og grønt og Rett-i-koppen. En kollega pleide å ta med seg esker med Rett-i-koppen hjem. Det førte til slutt til at tilbudet forsvant, siden det gikk tomt veldig raskt. Skikkelig kjipt å ødelegge for andre og stjele fra sin arbeidsgiver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 24. september 2018 #37 Del Skrevet 24. september 2018 For å vinkle det på en annen måte TS siden du ikke vil innse alvoret. Du inviterer en venninne over på kaffe/te. Du merker at det forsvinner mer enn dere faktisk drikker hver gang hun er her, altså må hun ha tatt med seg hjem i tillegg. Hadde du synest dette var ok? Det tviler jeg på. Det er ikke alltid det er verdien som betyr noe, men ubehaget og sviket når enn du stoler på stjeler fra deg er jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #38 Del Skrevet 24. september 2018 Ta det med tilbake litt og litt. Problem solved. Anonymkode: e7a66...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #39 Del Skrevet 24. september 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Enten man stjeler dyre eller billige ting er det tyveri. Spør deg selv om du synes det er verdt det å gjøre seg til forbryter, og å risikere jobben sin for noe så banalt som noen kopper kakao og te og noen drops! Folk med «rett arbeidsgiver» har fått sparken for å ha tatt med seg et par kulepenner hjem. Anonymkode: 7b666...504 Sier litt om sjefene som gjør folk arbeidsløse pga to kulepenner også. Skjønner at det kan oppleves som et tillitsbrudd at to kulepenner forsvant hvis man er et petimeter, men allikevel... Anonymkode: e7a66...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #40 Del Skrevet 24. september 2018 Er dette salgsvarer du tar ts? Det er jo en slags egoisme. Det koster for arbeidsgiveren å ta det inn. og er denne teen og kakaoen så god? eller er det slik billigdritt som du ikke ville kjøpt ellers? virker som du har en slags mani, og ikke dekker et behov. Er det kikk? Jeg "stjal" fra jobben eg og 😛 men ALDRI salgsvarer, la heller aldri unna ting som skulle selges. Hadde kollegaer som stjal brus og diverse. Jeg tok mat som skulle kastes, panteflasker da. Anonymkode: d13e7...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå