Gå til innhold

Jeg tar med drops, kakao og te fra jobben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før var jeg en person som sløste altfor mye penger. Nå derimot tar jeg med drops, kakao og te hjem fra jobben (2 pakker her og der), fordi jeg lever på et kanskje litt vel stramt budsjett..

Har tyve pakker kakao/te hjemme, samt tre pakker av «reklamedrops» :) 

Er dette innafor, eller er jeg blitt en gnien jævel?:laugh:

PS: ingen vet selvfølgelig dette

Anonymkode: e3bc8...ea4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kalles å stjele og er like umoralsk om du har stramt budsjett eller ei. Det er oppsigelsesgrunn og en oppsigelse vil gi deg desto dårligere råd. Hvis det skulle skje har du i det minste te, kakao og reklamedrops å leve på.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før var jeg en person som sløste altfor mye penger. Nå derimot tar jeg med drops, kakao og te hjem fra jobben (2 pakker her og der), fordi jeg lever på et kanskje litt vel stramt budsjett..

Har tyve pakker kakao/te hjemme, samt tre pakker av «reklamedrops» :) 

Er dette innafor, eller er jeg blitt en gnien jævel?:laugh:

PS: ingen vet selvfølgelig dette

Gnien, nei, du er en tyv, du stjeler fra arbeidsgiver. Når du blir oppdaget blir du oppsagt. Er det verdt det? 

Anonymkode: de2c0...09f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager har du tatt med deg tyve pakker med kakao/te ???? Det høres jo nesten ut som en mani, og ikke noe du gjør for å dekke et reellt behov for teposer.... En eller annen dag blir du tatt, og det vil koste deg mye mer enn noen pakker med kakao og te. 

Det holdes nok regnskap på slikt som teposer og kakao og, så om ingen vet helt 100% sikkert enda, vil det jo etterhvert oppdages at forbruket av slikt ikke stemmer med realitetene. Så det at "ingen vet" tror jeg du skal revurdere. Dessuten er det rart hvor mange øyne som ser ting, uten at en selv legger merke til det....

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må da merke at hele esker med kakao og te blir borte? Nekter å tro at ikke noen har begynt å stusse på dette. 

Jeg hadde hvertfall synes det var dødspinlig å bli tatt i å stjele slike ting fra jobben. Og hvis en kollega hadde gjort det, så hadde jeg ikke tenkt at vedkommende var «gnien», men at vedkommende hadde et psykisk problem. Å stjele hele pakker for å hamstre opp hjemme et noe helt annet enn å ta med seg en ekstra tepose fra jobb altså. 

Anonymkode: ca276...297

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gnien? 😂 En del av arbeidsinnvandrerne holder på sånn som deg: de mener de får så dårlig lønn i forhold til nordmenn at det er helt greit å ta med seg ting de "finner" på jobb som kan være grei å ha hjemme. Jobber f.eks på hotell og tar med te, kaffi, bestikk, sengetøy, mat, kopper, tallerkner, håndklær osv, osv. Syns du de også bare er gnien?

Anonymkode: 3ac9d...9bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kollega av meg holdt på sånn. Hun tok store bunker med glutenfri knekkebrød, teposer, etc. med seg hjem fra kantina flere ganger i uka. Hun var ekstremt gnien og generelt sett et veldig kjipt menneske.

Anonymkode: 80002...9cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stjeler fra arbeidsgiveren din. Selv om dere har te, kakao osv tilgjengelig på pauserommet så betyr ikke det at det er fritt frem å ta Det med hjem. Håper du har en samvittighet og slutter med det. 

Anonymkode: b5e17...d13

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei på jobb som gjorde dette, alle snakket om det og visste om det og til slutt fant sjefen også ut av det. Hun mistet jobben til slutt. Det er faktisk å stjele fra arbeidsgiver og er oppsigelsesgrunn! Er det virkelig verdt jobben din å få noen gratis teposer og drops? 

Anonymkode: 1a83e...435

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her; dette er å stjele. Og merkelig å risikere jobben for te, om man har et stramt budsjett (og nåværende arbeidsgiver kan da heller ikke brukes som referanse på ny jobb, med mindre du vil ha sannheten frem for ny arbeidsgiver).

Og hva i alle dager skal du med 20 pakker te og kakao? Stjeler du for at det skal gå ut på dato og deretter kastes?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skriver «20 pakker» mener jeg egentlig 20 poser. Er jeg virkelig en tyv?☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når jeg skriver «20 pakker» mener jeg egentlig 20 poser. Er jeg virkelig en tyv?☹️

Ja, det er stjeling.

Anonymkode: 26244...149

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, du er en tyv. 
Kjøp nytt og legg tilbake. 
Disse tingene har jo jobben kjøpt inn til fellesen. 
Du tar fra de andre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stjeling og dårlig gjort mot arbeidsgiver. Noe av det første jeg ble lært her i livet var at jeg alltid skal være lojal mot de som betaler lønna mi.  Håper du blir tatt! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja! Syns du virkelig det er Ok å forsyne seg av disse tingene? Jeg tror en liten stemme forteller deg at dette er galt, ellers hadde du ikke opprettet en tråd om dette! 

Anonymkode: ec7d2...e94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din bruker av sine penger/midler på å gi dere ansatte en gode på jobben med te, kakao, o.l. Dette er noe de absolutt ikke må gjøre. Så ja, det er ufint å utnytte systemet ved å ta med deg noe du ikke har lov til - dette ville jeg sluttet med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette teposer og kakaoposer som dere får gratis på jobben for å nyte i lunsjpausen el.l.? Hvis det er slik, og du har latt være å nyte din te/ kakao på jobb (og drikker vann/ medbrakt i stedet, og sparer de til du kommer hjem, så blir det jo noe annet.

Anonymkode: 26244...149

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...