Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at det er kaos i følelsene dine, men prøv å ikke kall folk for snobbete tapere når du spør om hjelp, så kanskje noen faktisk blir interessert i å hjelpe. Jeg forstår deg og hadde tenkt til å komme med noen råd, men ikke når jeg risikerer å få dritt slengt etter meg.

Anonymkode: 01b86...007

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får ikke gjeld av at staten betaler barnebidrag hvis du er under lønnsgrensen? Går du over lønnsgrensen så må du begynne å betale igjen, men du må ikke betale tilbake alt som er gitt tidligere.

Anonymkode: b4259...c33

Når man tjener 300 000 i året og slutter for å unndra å betale bidraget så vil bidraget skjønnsfastsettes til 300 000 som blir løpende gjeld.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Tror mobilen din autokorrekted "heslig", nå virker det jo som du liker barn.

TS, du kan jo bare ta henne til retten og ta fra henne ungen. Så kan hun betale deg barnebidrag.

Dessverre får man ikke foreslå ulovlige ting her, så mer kreative måter å slippe blir vanskelig.

 

Nei, jeg mente herlig. for øvrig så skal jeg få et par unger til nå bare på trass, for å irritere deg.

Anonymkode: 8ada4...069

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst da mann! Ta ansvar for egen sæd.

1. Ikke ha sex med fremmende. Ikke ha sex med noen som er utenkelig blir mor til dine biologiske barn.

2. Barn er en bivirkinint av sex. Sex er fra biologien sin side for å produsere barn. Er det å bli far utenkelig, da er du ikke klar for å ha sex.  Ronk, bruk kondom, eller sprut andre steder. De har testet ut og funnet ur at forsats ikke har sædceller i seg

3. Dont stick your dick in crazy.

 Du valgte å stole på ei tilnærmet fremmende. Hvilken forkunnskaper hadde du om henne som fjorde at du var helt sikker på at ordene ikke var løgn? Det kan også godt hende hun sa sannheten. P piller kan svikte. Hun kan ha vært fyllesjuk og hangover og glemt en pille eller kasta opp. Egget kan ha kommet opptil en uke etterpå, men sine celler levde ennå og befruktningen skjedde.

4. Å være far er frivilling. Du slipper, siden ditt eget kjøtt og blod ikke intresserer deg. Men du må betale for en handling du var med på frivillig. Du hadde frivillig sex. Slik er det. Ødelegger du en lyktestolpe med et uhell, må du betale avdrag for det også. Du må ta ansvar for handlingen. Slik er det med barn også.

5. ONS din tar ansvar for livet som ble lager med et uhell. Ikke hat henne for det

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ta kontakt med advokat for å få oversikt over dine juridiske forpliktelser, rettigheter og muligheter.

-Krev farskapstest når barnet er født, UANSETT om moren sier at det bare kan være deg osv. Ta en test UANSETT. Man vet aldri, særlig ikke når det ikke var et forpliktet forhold. Dette handler om å være smart, og er ikke frekt eller stygt gjort uansett hva andre måtte mene.

-Ta kontakt med advokaten igjen når du vet sikkert om du er faren, så tar dere det derfra. Du må bl.a ta stilling til hvilken kontakt du vil ha med barnet osv. Husk at en far har mange rettigheter, flere nå enn før. Du har bl.a rett til 50% foreldreansvar og mye samvær, noe som igjen betyr mindre eller ingen bidrag hvis du ønsker mye kontakt med barnet ditt. 

-Ha uansett en Ok tone med mor frem til alt dette, for å være litt smart. For at ikke hun setter igang masse "baluba" og forbereder en "krig" mot deg.

-Tenk deg nøye om og snakk med familien din før du brenner broer eller gjør noe du kan angre på i fremtiden. Kanskje familien din vil ha et forhold til barnet? Sett deg også inn i barnets sted, hvordan ville du ha følt det hvis du var det barnet og vokste opp i den situasjonen du ser for deg? Se for deg ulike scenarioer.

-Bruk kondom heretter, med mindre du er åpen for å bli far (igjen?). Du kan kun stole 100% på deg selv, ikke på andre eller andres prevensjon 😉

 

Ps. Jeg er dame, for de som måtte være uenig og tro jeg er en kvinnehater eller no 😛

Anonymkode: 57d27...a3b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo langt fra sikkert at ungen er din? Du må få tatt en farskapstest. Egoistisk av henne å si ifra så sent, nå er hun nesten 6 måneder på vei. Hun har jo visst dette lenge, du burde fått mer enn 3 måneder på å fordøye dette. 

Skjønner og godt at du er frustrert, men lurer på? Brukte du ikke kondom på ett one night stand? Det burde du jo så klart både for å forhindre eventuell smitte mellom dere, men og for å forhindre graviditet. Ppiller er ikke 100%sikre, og mange jenter glemmer lett en pille, eller en pille får redusert virkning pga. oppkast/diare.

Mvh.

Anonymkode: 0b3a4...5de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

-Ta kontakt med advokat for å få oversikt over dine juridiske forpliktelser, rettigheter og muligheter.

-Krev farskapstest når barnet er født, UANSETT om moren sier at det bare kan være deg osv. Ta en test UANSETT. Man vet aldri, særlig ikke når det ikke var et forpliktet forhold. Dette handler om å være smart, og er ikke frekt eller stygt gjort uansett hva andre måtte mene.

-Ta kontakt med advokaten igjen når du vet sikkert om du er faren, så tar dere det derfra. Du må bl.a ta stilling til hvilken kontakt du vil ha med barnet osv. Husk at en far har mange rettigheter, flere nå enn før. Du har bl.a rett til 50% foreldreansvar og mye samvær, noe som igjen betyr mindre eller ingen bidrag hvis du ønsker mye kontakt med barnet ditt. 

-Ha uansett en Ok tone med mor frem til alt dette, for å være litt smart. For at ikke hun setter igang masse "baluba" og forbereder en "krig" mot deg.

-Tenk deg nøye om og snakk med familien din før du brenner broer eller gjør noe du kan angre på i fremtiden. Kanskje familien din vil ha et forhold til barnet? Sett deg også inn i barnets sted, hvordan ville du ha følt det hvis du var det barnet og vokste opp i den situasjonen du ser for deg? Se for deg ulike scenarioer.

-Bruk kondom heretter, med mindre du er åpen for å bli far (igjen?). Du kan kun stole 100% på deg selv, ikke på andre eller andres prevensjon 😉

 

Ps. Jeg er dame, for de som måtte være uenig og tro jeg er en kvinnehater eller no 😛

Anonymkode: 57d27...a3b

Hvorfor advokat? Det er jo bare tull. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Egoistisk av henne å si ifra så sent, nå er hun nesten 6 måneder på vei

TELL ME ABOUT IT!!!!! Det var noe av det første jeg brølte til henne da hun ringte - ET HALVT ÅR (MAI)!!!!!!!!

Hun sa noe om at hun ikke visste at hun var gravid i starten, noe piss som det der, og at hun var redd for å si det for at foreldrene skulle finne det ut, eller noe sånt dritt.... JA, HVA MED MINE FORELDRE!!!!! HVA FAEN TROR DU DE TENKER????!!!!! Min far kommer til å BANKE MEG OPP hvis jeg forteller ham det............ HELVETE!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 52281...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Anonymkode: 52281...848

Sorry ass, men du har helt selv valgt å pule en du ikke vil ha barn med. Dette kalles ikke uflaks, men dårlige valg. 

Anonymkode: a7258...802

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TELL ME ABOUT IT!!!!! Det var noe av det første jeg brølte til henne da hun ringte - ET HALVT ÅR (MAI)!!!!!!!!

Hun sa noe om at hun ikke visste at hun var gravid i starten, noe piss som det der, og at hun var redd for å si det for at foreldrene skulle finne det ut, eller noe sånt dritt.... JA, HVA MED MINE FORELDRE!!!!! HVA FAEN TROR DU DE TENKER????!!!!! Min far kommer til å BANKE MEG OPP hvis jeg forteller ham det............ HELVETE!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 52281...848

Folk prøver å skrive normalt til deg, kan du være så vennlig å skrive normalt tilbake?

Oppfør deg som en voksen mann, skriv skikkelig, prat normalt til henne og foreldrene dine, og ro deg litt ned.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste prevansjonsmiddelet som er 100% sikkert, er å ikke ha sex. 

Velger du å ha sex, velger du også å risikere at sexen fører til det sex er til for: graviditet. 

Det er godt mulig hun faktisk gikk på pillen. Den er ikke helt sikker. 

Det er uansvarlig av dere begge to å ha ons uten kondom. 

Anonymkode: 674f1...6da

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gammel nok til sex, så er du gammel nok til farskap. Du og flere andre lærer dette på den harde måten.

La oss repetere pensum fra 7.klasse så det ikke skjer deg flere ganger:

- P-piller er ikke sikker prevensjon. Du bør likevel bruke kondom.

- Du har økonomisk ansvar for barn du avler, uansett hvor godt du kjenner moren.

- Ubeskyttet sex med fremmede er en dårlig idé, du kan få mange heslige kjønnsykdommer som ikke kan kureres. Noen av dem gir vorter og ekle sår på penis. For ikke å snakke om HIV. Bruk kondom med nye bekjentskaper inntil begge har fått testet seg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Brukte du ikke kondom og kom inni dama så er det sånn.

Anonymkode: 2d97e...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at hun er ei møkkakjerring, men det er dessverre mange av dem. Forstår at hennes hemmeliggjøring av dette gir deg store problemer og en enorm fortvilelse. MEN å lure systemet er nok ingen smart løsning her. Da ødelegger du bare for deg selv.

Husk at jo mindre du tjener, jo mindre må du betale. Så selv om at du har liten inntekt nå, så må du ikke betale like mye som de med fulltidsjobb og gode lønnsslipper. Jeg vet dessverre ikke så mye om regelverket her, men jeg vedder på at du kan få gratis rådgivning av profesjonelle et sted. Snakk med helsesøster på skolen din. Hun vet sikker hvem du kan kontakte med alle spørsmålene dine :) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurt ble du ikke, pilla er ikke 100% sikker, det trodde jeg var allmennkunnskap.

For øvrig bør du få tatt en DNA-test og deretter stille opp for barnet. Barn er det herligste som finnes, og om du skal ha deg ei oppegående dame om noen år så vil de fleste av den sorten rygge unna når de hører at du har et barn du driter i.

Anonymkode: 8ada4...069

Jeg er veldig uenig i dette. Det er ganske innlysende at denne dama gikk inn for å lure han. Hun ble tilfeldigvis gravid etter ett ligg mens hun gikk på prevensjon (sjansene for det er ikke kjempestore), og hun har valgt å holde det hemmelig for han, sånn at han ikke har noe han skulle ha sagt. Abort er jo for sent, så hun har tatt valget for han.

Ingen skal tvinges til å få barn de ikke vil ha, med folk de ikke vil ha i livet sitt.

Husk at barn ikke er for alle, og TS er helt tydelig en som ikke er skodd for noen foreldrerolle (ennå).

Jeg kan forsåvidt være enig i at denne hendelsen kommer til å gjøre det vanskelig for han å finne seg en kjæreste om noen år. De færreste vil ha en som ble tenåringsforelder (og med noen de hater), og de færreste vil ha noen som ikke har kontakt med barnet sitt. Enda en grunn til at TS har all rett til å være sint på denne dama. Valget hun tok for han koster han både penger og mye fortvilelse.

Det er IKKE kun kvinnens avgjørelse om mannen skal bli forelder eller ikke. Det er en avgjørelse som angår begge like mye, og begge bør få være med i avgjørelsesprosessen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

JA, VISST FAEN BURDE JEG DET!!!! Det har jeg ikke tenkt på engang!!! Om jeg husker riktig så var hun DRITLETT å få på rygg, så det er sikkert en DRØSS med andre fyrer som har høvlet over henne!!

YESSSSSSS, takk for tipset!!! Nå ble jeg glad!!! :laugh:

Anonymkode: 52281...848

Stakkars dame som får barn med en sånn ufyselig type som deg. Og stakkars unge som får deg som far. 😳

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Du er nok ikke blitt lurt.. For du som er ute å vifter med kuken har vel fulgt såpass med i timen at du vet at en pille ikke er 100% sikker..? 

Et barn og barnebidrag er ikke verste prisen å betale for å dyppe mini, hiv, hepatitt osv kunne også vært resultatet. 

Nei, selv om mor sier at du ikke trenger så bør du vær mann nok til å stille opp for barnet, det uskyldige barnet ditt som ikke har bedt om å bli skapt. Og ja, i neste omgang så må du jo også betale bidrag om du ikke går med på 50/50 ordning. 

Anonymkode: 18470...ef1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg er enig i at hun er ei møkkakjerring, men det er dessverre mange av dem. Forstår at hennes hemmeliggjøring av dette gir deg store problemer og en enorm fortvilelse. MEN å lure systemet er nok ingen smart løsning her. Da ødelegger du bare for deg selv.

Husk at jo mindre du tjener, jo mindre må du betale. Så selv om at du har liten inntekt nå, så må du ikke betale like mye som de med fulltidsjobb og gode lønnsslipper. Jeg vet dessverre ikke så mye om regelverket her, men jeg vedder på at du kan få gratis rådgivning av profesjonelle et sted. Snakk med helsesøster på skolen din. Hun vet sikker hvem du kan kontakte med alle spørsmålene dine :) 

Jeg er veldig uenig i dette. Det er ganske innlysende at denne dama gikk inn for å lure han. Hun ble tilfeldigvis gravid etter ett ligg mens hun gikk på prevensjon (sjansene for det er ikke kjempestore), og hun har valgt å holde det hemmelig for han, sånn at han ikke har noe han skulle ha sagt. Abort er jo for sent, så hun har tatt valget for han.

Ingen skal tvinges til å få barn de ikke vil ha, med folk de ikke vil ha i livet sitt.

Husk at barn ikke er for alle, og TS er helt tydelig en som ikke er skodd for noen foreldrerolle (ennå).

Jeg kan forsåvidt være enig i at denne hendelsen kommer til å gjøre det vanskelig for han å finne seg en kjæreste om noen år. De færreste vil ha en som ble tenåringsforelder (og med noen de hater), og de færreste vil ha noen som ikke har kontakt med barnet sitt. Enda en grunn til at TS har all rett til å være sint på denne dama. Valget hun tok for han koster han både penger og mye fortvilelse.

Det er IKKE kun kvinnens avgjørelse om mannen skal bli forelder eller ikke. Det er en avgjørelse som angår begge like mye, og begge bør få være med i avgjørelsesprosessen.

Du vet at et ligg er det som skal til for å bli gravid? Det kan virke ut som om du tror at du må ligge med en person flere ganger for å få det til... 

Anonymkode: 18470...ef1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...