Gå til innhold

Har du noe du brenner for?

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra. Derfor kjemper jeg for at landet skal inneha så lite av disse elementene som mulig. Jeg liker landet mitt slik det er og er glad i kulturen og historien. Dette vil jeg at skal fortsette så langt inn i fremtiden det er mulig å komme.

Anonymkode: 31644...6b0

'Elementer?' 

Alle må få lov til å tro på hva de vil, så lenge det er religionsfrihet. Utvikling i verden er ikke statisk, heller, og ting vil aldri vaere slik det har vaert. Verden henger på ingen måte sammen så enkelt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig spørsmål. Menneskeheten, og håpet om at folk skal være åpne, rause, forståelsesfulle, medmenneskelig og i det hele tatt ønske andre godt, det har jeg gitt opp for lenge siden. Vi tenker bare på oss selv, uten å skjønne at vi er fullstendig ubetydelige i den store sammenhengen. Hvis livet i det hele tatt har noen mening så må det være å gjøre sitt eget, og andres liv, så enkelt og positivt som mulig. Istedet bruker vi tiden vår på sjalusi, å tråkke på andre, prate dritt om og til andre og dyrke hatet vårt. Menneskeheten er ikke noe å skryte av. 

Det jeg fortsatt brenner for er dyr, de stakkars uskyldige vesenene som blir herja med av oss. Barn er også uskyldige, og kan være svært uheldige med sine foreldre, sitt nærmiljø, kultur og arv. Miljøet er allerede rævkjørt, men jeg gjør det jeg kan for å ikke fremskynde prosessen i hvert fall.. 

Noe jeg brenner for som er utelukkende positivt er å skape. Det kan være alt fra å strikke til å male. Det er det mest givende jeg gjør, og det inkluderer ikke noen andre mennesker. Tenke seg til.. 

Anonymkode: 42d4e...047

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, LilleMai skrev:

Brenner og brenner.. men diskuterer og engasjerer meg i de norske straffene og hvor urettferdig det er. Hvor godt de norske straffedømte har det i de norske fengslene. Latterlig lav straff for blant anna pedofoli, mishandling og drap! Kjenner jeg blir hissig av og tenke på det 🤬

Hvordan vet du at norske innsatte har det enkelt? Tror faktisk det er en myte:

https://www.dagsavisen.no/helg-nye-inntrykk/reportasjer/hun-var-27-ar-og-hadde-startet-soningen-av-en-livstidsdom-alene-blant-30-menn-1.1069839

På en annen side er fengselssystemet man ser i USA absolutt ikke noe å se opp til:

https://youtu.be/dPXnhe7NPXw

Skrevet
2 minutter siden, Mari Y skrev:

'Elementer?' 

Alle må få lov til å tro på hva de vil, så lenge det er religionsfrihet. Utvikling i verden er ikke statisk, heller, og ting vil aldri vaere slik det har vaert. Verden henger på ingen måte sammen så enkelt. 

Jada. Men jeg ønsker som sagt ikke å ha disse kulturene og religionene tett på meg eller mine, derfor gjør jeg det jeg kan for å hold de på avstand. 

Så enkelt som det:-)

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Men jeg ønsker som sagt ikke å ha disse kulturene og religionene tett på meg eller mine, derfor gjør jeg det jeg kan for å hold de på avstand. 

Så enkelt som det:-)

Men poenget er at islam er ikke en kultur. Det finnes ingen enkel fasit på hva som utgjør en muslim, heller. 

Skrevet
9 minutter siden, Mari Y skrev:

Men poenget er at islam er ikke en kultur. Det finnes ingen enkel fasit på hva som utgjør en muslim, heller. 

Poenget er at jeg skrev "kulturene og religionene". Jeg har aldri sagt at islam er en kultur. Hva som utgjør fasiten på en muslim er at denne tror på islam:

https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at jeg skrev "kulturene og religionene". Jeg har aldri sagt at islam er en kultur. Hva som utgjør fasiten på en muslim er at denne tror på islam:

https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim

Ikke noedvendigvis og graden av hvor mye du slutter opp om en religion er helt ulikt:

https://www.theguardian.com/world/2018/may/04/can-you-be-a-muslim-if-youre-an-atheist

Jeg tror det er mulig å forholde seg til de kulturelle aspektene ved religion og ikke det religioese og politiske. Islam er veldig religionspolitisk, på samme måte som kristendommen har vaert tidligere. Men i hvor stor grad man slutter seg opp om det er helt individuelt. 

Som sagt, saa finnes det også muslimer som er veldig sekulaere, så det finnes ingen grunnleggende fasit. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Skrevet

Brenner for mye,spesielt eldre omsorg, mange ensomme sjeler, oppfordrer alle til å besøke ensomme eldre på sykehjem osv..kontakt frivillig organisasjon der du bor.givende å være sammen ned eldre,og de trenger besøk 

Anonymkode: 7a8f8...02d

Skrevet
På 24.9.2018 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Brenner for økt rettferdighet i arbeidslivet, og ansattes rettigheter i møte med urimelig og til og med farlig ledelse. Derfor driver jeg og utdanner meg innenfor feltet, og håper å kunne gjøre en forskjell en dag.

Anonymkode: bc170...81b

Synes det virker som at det er mye mobbing på arbeidsplassen saavel som på skolen, men det snakkes nesten ikke om. Tar jeg feil? 

Skrevet
1 time siden, Mari Y skrev:

Ikke noedvendigvis og graden av hvor mye du slutter opp om en religion er helt ulikt:https://www.theguardian.com/world/2018/may/04/can-you-be-a-muslim-if-youre-an-atheist

Jeg tror det er mulig å forholde seg til de kulturelle aspektene ved religion og ikke det religioese og politiske. Islam er veldig religionspolitisk, på samme måte som kristendommen har vaert tidligere. Men i hvor stor grad man slutter seg opp om det er helt individuelt. Som sagt, saa finnes det også muslimer som er veldig sekulaere, så det finnes ingen grunnleggende fasit. 

Ok. Jeg ønsker uansett ikke å ha noe med det å gjøre:-). Dette har jeg all rett til.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg ønsker uansett ikke å ha noe med det å gjøre:-). Dette har jeg all rett til.

Du har det, men vi kan ikke ekskludere mennesker bare fordi at noen ikke vil ha noe med dem aa gjoere. Finnes mange mennesker jeg ikke vil ha noe med å gjøre og, men samfunnet boer vaere for alle. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Du har det, men vi kan ikke ekskludere mennesker bare fordi at noen ikke vil ha noe med dem aa gjoere. Finnes mange mennesker jeg ikke vil ha noe med å gjøre og, men samfunnet boer vaere for alle. 

En kan fint jobbe for å beholde landet sitt slik det er og har vært. Mange politikere gjør dette og folk stemmer på dem. I likhet med meg selv. Dette ser man også er en økende trend i Europa for tiden og jeg er veldig glad for det. La oss bare håpe at det skjer raskt nok, slik at folk, kultur og religion kan bli bevart.

Så det er bare å stå på:-)

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan fint jobbe for å beholde landet sitt slik det er og har vært. Mange politikere gjør dette og folk stemmer på dem. I likhet med meg selv. Dette ser man også er en økende trend i Europa for tiden og jeg er veldig glad for det. La oss bare håpe at det skjer raskt nok, slik at folk, kultur og religion kan bli bevart.

Det er ikke så enkelt det fungerer. Verden er i stadig endring. Det gjelder også kultur og samfunn. Du hadde måttet innfoere tankekontroll om du skulle forby noen fra aa tro eller tenke annerledes. Man boer få ha retten til å praktisere en religion folk finner avskyelig. Jeg kan ikke forby et tankesett fordi jeg finner det avskyelig. 

Jeg finner det ekkelt at folk er seksuelt tiltrukket av barn. Jeg kan kun forhindre at mennesker gjør noe straffbart som foelge av disse tankene. Men tanker er umulig å styre 

• Liker 1
Skrevet

Jeg brenner for organdonasjon, og å få fram viktigheten av dette. Føler livet ellers bare passerer meg uten å påvirke meg noe særlig, men jeg skulle ønske jeg kunne få gjort mer enn jeg kan nå for Stiftelsen Organdonasjon.

Anonymkode: 4f928...a5e

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er ikke så enkelt det fungerer. Verden er i stadig endring. Det gjelder også kultur og samfunn. Du hadde måttet innfoere tankekontroll om du skulle forby noen fra aa tro eller tenke annerledes. Man boer få ha retten til å praktisere en religion folk finner avskyelig. Jeg kan ikke forby et tankesett fordi jeg finner det avskyelig. 

Jeg finner det ekkelt at folk er seksuelt tiltrukket av barn. Jeg kan kun forhindre at mennesker gjør noe straffbart som foelge av disse tankene. Men tanker er umulig å styre 

Deg om det. Jeg har fortalt hva jeg brenner for og skal fortsette 110% å jobbe for det:-)

• Liker 1
Skrevet

Partikler og kvantemekanikk. Finnes ikke noe mer fascinerende enn universets byggesteiner, og hvordan disse kan bli satt sammen og hvordan de fungerer med hverandre. Kvantmekanikk er fantstisk absurd, så absurd at til og med Einstein mente at det var feil, eller i beste fall ufullstendig. Men her hadde Einstein feil. Jeg kan snakke hull i hodet på folk om dette, og forelsker meg nesten i mennesker som er like interessert i partikler som meg. Tenker å ta master i partikkelfysikk og har en liten drøm om å jobbe på CERN. 

Anonymkode: e47a1...4c2

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Menneskeheten er ikke noe å skryte av.

LOL! Du vil at folk skal være "rause og medmenneskelige", men så kommer du med misantropiske stikk som dette?

Anonymkode: afdce...e7d

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det. Jeg har fortalt hva jeg brenner for og skal fortsette 110% å jobbe for det:-)

OK, men jeg tror ikke du har vondt av å bli kjent med mennesker som er annerledes fra deg selv. Man blir en erfaring rikere av det, også :)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL! Du vil at folk skal være "rause og medmenneskelige", men så kommer du med misantropiske stikk som dette?

Anonymkode: afdce...e7d

Alle har sin måte aa oppfatte verden på. Selv synes jeg det er litt for mange dumme mennesker der ute, men evig bitterhet er bare selvdestruktivt

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jobbe for det, men da jobber du motstrøms. Det skjer enorme endringer i samfunnet, og de største endringene skjer på grunn av internett, globalisering, utdanning og nye muligheter og markeder, og at helt vanlige nordmenn går bort fra tradisjoner og tro. Dette kommer ikke til å snu. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...