Gå til innhold

Erfaringer med robot i klasserommet?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:


Eh, nei - som sagt, så er jeg engasjert i pasientorganisasjon :) hva du måtte tro eller ei får nå så være - men dette er det foreldre som har fortalt meg.

Selvfølgelig ikke uvøren herjing og leking, eller uten fått lov av en voksen som sjekker opplegget - det ligger nok litt mer bak det enn hva jeg uttrykte i en kort kommentar her. Poenget var uansett, at jo, den har gitt noen veldig syke barn jeg kjenner til opplevelsen av å bli integrert i en del opplevelser som ellers ikke ville vært så greit. Som bl.a kameratene som fikk lov å ta med den veldig syke kompisen sin på sykkeltur via roboten :)

Anonymkode: ddf34...54f

Hvilken glede har disse syke barna av å være med på sykkeltur? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:


Eh, nei - som sagt, så er jeg engasjert i pasientorganisasjon :) hva du måtte tro eller ei får nå så være - men dette er det foreldre som har fortalt meg.

Selvfølgelig ikke uvøren herjing og leking, eller uten fått lov av en voksen som sjekker opplegget - det ligger nok litt mer bak det enn hva jeg uttrykte i en kort kommentar her. Poenget var uansett, at jo, den har gitt noen veldig syke barn jeg kjenner til opplevelsen av å bli integrert i en del opplevelser som ellers ikke ville vært så greit. Som bl.a kameratene som fikk lov å ta med den veldig syke kompisen sin på sykkeltur via roboten :)

Anonymkode: ddf34...54f

Vil ikke barna oppleve det veldig sårt når klassekameratene glemmer å interagere med roboten etter noen uker? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Robotter i klassen er på barne og ungdomstrinnet, ikke et tilbud til vgs med fraværsgrense.  Vgs er frivillig, ikke lovpålagt slik som 1. til 10. klasse. Folkeskolen har heller ikke fraværsgrense. 

Anonymkode: b021a...150

Nå vet jeg om elever på VGS som også har en slik robot. Det er godt mulig at foreldrene har betalt for den selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan datatilsynet kan godkjenne dette. Jeg syns absolutt ikke det er greit. 

Ei heller kan jeg forstå at barna vil leke med en robot, på samme måte som om den var et menneske. Det blir noe helt annet, selv om barnet styrer den. 

Jeg syns ikke noe om dette. 

Anonymkode: 6f9eb...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan datatilsynet kan godkjenne dette. Jeg syns absolutt ikke det er greit. 

Ei heller kan jeg forstå at barna vil leke med en robot, på samme måte som om den var et menneske. Det blir noe helt annet, selv om barnet styrer den. 

Jeg syns ikke noe om dette. 

Anonymkode: 6f9eb...a09

De har godkjent det fordi roboten ikke kan lagre. De kan ikke ta skjermbilde eller ta opp med mobilen. Foreldre har heller ikke tilgang til roboten, men de kan ikke hindre at foreldrene hører på  

Spørsmålet er om roboten regnes som elev hvis det skjer noe i klassen som feks mobbing og tyverier? Hvordan er det juridisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Pipaluk skrev:

De har godkjent det fordi roboten ikke kan lagre. De kan ikke ta skjermbilde eller ta opp med mobilen. Foreldre har heller ikke tilgang til roboten, men de kan ikke hindre at foreldrene hører på  

Spørsmålet er om roboten regnes som elev hvis det skjer noe i klassen som feks mobbing og tyverier? Hvordan er det juridisk?

Men hvor sikker er den mot feks hacking?

Anonymkode: 6f9eb...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor sikker er den mot feks hacking?

Anonymkode: 6f9eb...a09

Hva skal en hacker få ut av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...