Gå til innhold

Kan jeg bake med kremfløte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en unormalt stor mengde med kremfløte stående som jeg gjerne vil unngå å kaste. Kan jeg bruke den til å bake søte bakevarer i steden for melk? Har noen andre gode forslag til hva jeg kan bruke fløten til? Vurderte å fryse den men leste at den kan ikke piskes til krem etter å ha blitt fryst med mindre man halvpisker den også fryser. Å fylle fryseren med halvpisket krem er jeg egentlig ikke så gira på.. 

Anonymkode: 19731...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bruker sikkert nesten en liter kremfløte i måneden, og aldri pisket krem 😛 
Det er tusenvis av andre ting å bruke kremfløte til enn pisking, som man da kan bruke fløte som har vært frossen. 
Men nei, jeg ville ikke byttet ut melk med fløte i oppskrifter, da ville jeg heller valgt bake noe som skal ha fløte i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg bruker sikkert nesten en liter kremfløte i måneden, og aldri pisket krem 😛 
Det er tusenvis av andre ting å bruke kremfløte til enn pisking, som man da kan bruke fløte som har vært frossen. 
Men nei, jeg ville ikke byttet ut melk med fløte i oppskrifter, da ville jeg heller valgt bake noe som skal ha fløte i seg.

Kan du gi eksempler på noe? ( jeg er ingen baker 🙈) har forsøkt å Google men finner lite 

Anonymkode: 19731...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en unormalt stor mengde med kremfløte stående som jeg gjerne vil unngå å kaste. Kan jeg bruke den til å bake søte bakevarer i steden for melk? Har noen andre gode forslag til hva jeg kan bruke fløten til? Vurderte å fryse den men leste at den kan ikke piskes til krem etter å ha blitt fryst med mindre man halvpisker den også fryser. Å fylle fryseren med halvpisket krem er jeg egentlig ikke så gira på.. 

Anonymkode: 19731...38f

Lag is. Fløte holder forøvrig lett en uke (minst) over holdbarhetsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å fryse ekstra fløte ned i isterningposer, så har jeg til supper og sauser.

Ellers går det fint å bake både boller og rundstykker med fløte, men jeg blander enten med vann, eller så kutter jeg litt i smørmengden. Har dessverre ikke oppskrift, for jeg er en slumper av rang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som Brunhilde, fryser ned i mindre porsjoner og bruker til sauser og supper/gryteretter. Ellers ville jeg laget en diger porsjon iskrem. :sikle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...