AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Jeg har en unormalt stor mengde med kremfløte stående som jeg gjerne vil unngå å kaste. Kan jeg bruke den til å bake søte bakevarer i steden for melk? Har noen andre gode forslag til hva jeg kan bruke fløten til? Vurderte å fryse den men leste at den kan ikke piskes til krem etter å ha blitt fryst med mindre man halvpisker den også fryser. Å fylle fryseren med halvpisket krem er jeg egentlig ikke så gira på.. Anonymkode: 19731...38f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Soppstuing, rømmegrøt, vafler, Anonymkode: 14166...49d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #5 Skrevet 23. september 2018 Skruller Anonymkode: 14166...49d
C-girl Skrevet 23. september 2018 #6 Skrevet 23. september 2018 Om du fryser den kan du bruke den i supper/gryter,men la den tine helt før du har den i ellers skiller den seg. 2
_popcorn_ Skrevet 23. september 2018 #7 Skrevet 23. september 2018 Jeg bruker sikkert nesten en liter kremfløte i måneden, og aldri pisket krem 😛 Det er tusenvis av andre ting å bruke kremfløte til enn pisking, som man da kan bruke fløte som har vært frossen. Men nei, jeg ville ikke byttet ut melk med fløte i oppskrifter, da ville jeg heller valgt bake noe som skal ha fløte i seg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #8 Skrevet 23. september 2018 13 minutter siden, _popcorn_ skrev: Jeg bruker sikkert nesten en liter kremfløte i måneden, og aldri pisket krem 😛 Det er tusenvis av andre ting å bruke kremfløte til enn pisking, som man da kan bruke fløte som har vært frossen. Men nei, jeg ville ikke byttet ut melk med fløte i oppskrifter, da ville jeg heller valgt bake noe som skal ha fløte i seg. Kan du gi eksempler på noe? ( jeg er ingen baker 🙈) har forsøkt å Google men finner lite Anonymkode: 19731...38f
Brunello Skrevet 23. september 2018 #9 Skrevet 23. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en unormalt stor mengde med kremfløte stående som jeg gjerne vil unngå å kaste. Kan jeg bruke den til å bake søte bakevarer i steden for melk? Har noen andre gode forslag til hva jeg kan bruke fløten til? Vurderte å fryse den men leste at den kan ikke piskes til krem etter å ha blitt fryst med mindre man halvpisker den også fryser. Å fylle fryseren med halvpisket krem er jeg egentlig ikke så gira på.. Anonymkode: 19731...38f Lag is. Fløte holder forøvrig lett en uke (minst) over holdbarhetsdato.
Brunhilde Skrevet 24. september 2018 #10 Skrevet 24. september 2018 Jeg pleier å fryse ekstra fløte ned i isterningposer, så har jeg til supper og sauser. Ellers går det fint å bake både boller og rundstykker med fløte, men jeg blander enten med vann, eller så kutter jeg litt i smørmengden. Har dessverre ikke oppskrift, for jeg er en slumper av rang.
_popcorn_ Skrevet 24. september 2018 #11 Skrevet 24. september 2018 On 9/23/2018 at 1:13 PM, AnonymBruker said: Kan du gi eksempler på noe? ( jeg er ingen baker 🙈) har forsøkt å Google men finner lite Anonymkode: 19731...38f https://www.detsoteliv.no/recipes?title=&field_ingredients_value=kremfløte&keys=
Arkana Skrevet 24. september 2018 #12 Skrevet 24. september 2018 Jeg gjør som Brunhilde, fryser ned i mindre porsjoner og bruker til sauser og supper/gryteretter. Ellers ville jeg laget en diger porsjon iskrem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå