Gå til innhold

Fremskrittspartiets propaganda-gruppe


Gjest Made4u

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Om det er meg du svarer til, så svar meg direkte, ellers får jeg ikke med meg hva du skriver. Det der er i praksis FRP sin politikk, den samme politikken du går hardt ut mot i tråden her. SA bidrar med penger til syriske flyktninger i deres nærområder, men de tar knapt i mot noen syriske flyktninger selv. Så, neste gang du hører FRP sin flyktningepolitikk bli slaktet, så håper jeg du svarer følgende: "men det går faktisk an å se nyansert på saker og ting". 

Norge gir forøvrig ca. 137 +/- mill dollar til syriske flyktninger i deres nærområder, det er LANGT mer enn hva SA gir relativt til landenes bruttonasjonalprodukt. Så, igjen "det går faktisk an å se nyansert på saker og ting". 

Beklager. Trodde jeg hadde sitert deg.

Propaganda vil jeg aldri høre på. Uten at noen trenger å vite hva jeg mener om innvandring.

Og du hr tydeligvis ikke lest artiklene. Er viastnok mellom 500 000 og 2,5 mill syrere i S-A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, tunaen skrev:

Beklager. Trodde jeg hadde sitert deg.

Propaganda vil jeg aldri høre på. Uten at noen trenger å vite hva jeg mener om innvandring.

Og du hr tydeligvis ikke lest artiklene. Er viastnok mellom 500 000 og 2,5 mill syrere i S-A.

"Er viastnok mellom 500 000 og 2,5 mill syrere i S-A.". Jepp...i følge saudiarabiske myndigheter. Særdeles troverdig, spesielt fra et land kjent for sin propaganda og terrorfinansiering. SA har flere ganger blitt kritisert for manglende vilje til å ta i mot flyktninger, men uten særlig press dessverre. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/--derfor-tar-vi-ikke-imot-en-eneste-syrisk-flyktning/3423133228.html

http://www.dagen.no/Nyheter/nyhetsanalyse/Hvorfor-tar-ikke-rike-gulfstater-imot-flyktninger-244355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP appellerer til egoisten i oss alle, intet annet. De skårer hos noen mens andre klarer å motstå fristelsen. Har man først falt for fristelsen har en tendens til å forsvare partiet uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Snabeldyr skrev:

Den sikreste måten å sanke stemmer på, som også er billigere enn tradisjonelle valgkampanjer, er å bombe nettet med innvandringsfiendtlige innlegg. Vi ser mye av dette på Facebook og i andre sosiale medier samt på debattsider rundt om kring, også her på Kvinneguiden finner man nok noen innlegg postet av Fremskrittspartiets propaganda-gruppe selv om dette forumet nok ikke er høyt prioritert av gruppen deres. De poster alt det negative de kan finne om innvandring og innvandrere, målet er jo å få ukritiske sjeler til å tenke at Norge er mer vrangstyrt enn hva det er.

Det er ikke bare innvandring de forsøker å sanke stemmer på, de vil også ha større grad av privatisering, det oppnås ved å svartmale offentlig sektor og ved å snakke varmt om privatisering, ofte får folks frihet til å velge hva de selv vil fokus (hva dem ikke snakker om er at mennesker som lever i land med høy grad av privatisering ofte ikke har noen valg og lever i et vesentlig dårligere stilt land enn oss).

Gruppen er veldig aktiv på nettet, du finner dem i nær sagt enhver forum av en viss størrelse og spesielt i de største nettsamfunnene. Jo mer aktiv dem er, i større grad ledes mange til å tenke at det er veldig ille, ergo oppnår Fremskrittspartiet en stor oppsluttning, spesielt blandt mennesker med lav eller ingen utdannelse som representerer deres kjærnevelgere, de er også mer ukritisk og stemmer enklere enn andre følelsesbasert heller enn faktabasert - ofte mot sine egeninteresser.

Det var mye vrøvl på samme plass, men jeg har 4 spørsmål:

 

1. Er alle som er kritiske til masseinnvandring folk som stemmer Frp?

2. Finnes det folk som stemmer andre partier som er kritiske til masseinnvandring?

3. Ser du flere farger i verden enn svart of hvit?

4. Hvis vi antar at det er sant at folk med lav eller ingen utdannelse stemmer Frp (de stemmer også i ganske stor grad Ap, sjekk faktaene dine), så er det ganske logisk, fordi det er de gruppene som er mest avhengig av en velfungerende velferdsstat og tjenestene som tilbys. Da er det absolutt logisk at denne gruppen er veldig kritisk til masseinnvandring som a) virker svært negativt på velferdsstaten og b) er direkte konkurranse for de lavtbetalte jobbene denne gruppen har eller søker. Hvordan (bort)forklarer du dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Tassen10 said:

Er dette noe du har tenkt ut helt av deg selv, eller er det noen andre som har fortalt det til deg?

Det lurte jeg også på, og i så tilfelle hvem?  

Jeg er en av de som ønsker et større fokus på problemer som har kommet til oss med den store veksten i innvandrerbefolkningen vi har hatt de siste årene. Problemer vi tidligere ikke hadde, og problemer vi hadde mye mindre av tidligere. Jeg har aldri stemt FrP i mitt liv. 

Jeg er også opptatt av full offentlighet rundt kostnader av politiske bestemmelser. 

Dette er det viktig at alle i landet er informerte om. Denne informasjonen burde komme fra regjering, og opposisjonen i stortinget, og fra et sannhetssøkende media. Gjerne forankret i analyser fra SSB og annen reputabel forskning.

Slik at alle har et bredt grunnlag til å gjøre seg opp sin egen mening om innvandring og integreringspolitikk.

Var hun ikke fra Sp hun som uttrykte at hun gladelig ville ofre både egen velferd og trygghet for å ta i mot flere asylsøkere? Det er en ærlig sak, man kan selv være enig eller uenig. Særlig om man samtidig får en analyse av hvor mye velferd, og hvor mye trygghet en kommer til å miste med de ulike politiske beslutninger. Jeg er ikke enig med henne, og hun hadde ikke fått min stemme. Jeg kjenner andre som er enig med henne. 

Det er svært viktig med informasjon, så får enhver gjøre seg opp en mening om hva de ser på som vrangstyre eller ikke. 

Kostnaden til UDI med a behandle alle disse søknadene, både de som får ja, og de som får avslag. Kostnaden av integreringstiltak. Belastningen på psykiatri tilbudet, og annen helsehjelp, og prisen på dette. Prisen på trygdeordninger og NAV budsjett om man innlemmer disse gruppene. Belastningen på justissektoren, fra politi, påtalemyndighet, domstoler og fengselsvesen. 

Dette må holdes opp mot alternativene, som hjelp i nærområder, mottakssenter utenfor landet. 

Informasjonen må ut til folket slik at folk faktisk vet hva de mener og hvorfor de mener dette. Det er svært lite prislapper, og avveininger som gjøres før de ulike valg våre politiske styresmakter tar sine bestemmelser. 

De gjorde jo dette med den dyre medisinen for de svært syke barna. Dette er for dyrt, disse barna er allerede pengesluk. Folket syntes det var forkastelig, og barna får i dag medisin. (Bare synd resten av disse muskelsyke menneskene ikke får hjelp)

Informasjon ut til folket, er en nødvendig forutsetning for et demokrati. Både når det gjelder økonomiske konsekvenser og menneskelige kostnader. 

Det spiller ikke den største rolle hvor informasjonen kommer fra. Det viktige er at den faktiske informasjonen er korrekt og fulllstendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag opplever det også som en slags organsiert aksjon fra Fremskrittspartisymaptisører. Det er en 5-7 brukere på dette forumet som er veldig aktive. Etter at en av de har skrevet et innlegg tar det ikke lang tid før innlegget får 5-7 likes. Det er utrolig hva de klarer å lage av nye tråder rundt akkurat de samme temaene. Innvandring, islam og flyktninger blir veldig overrepresentert på forumet på grunn av dette. Man kunne da tro at veldig mange er fremmedfientlige. Heldigvis viser undersøkelser at dette ikke er tilfelle. De fleste har et mer moderert forhold til dette men gidder ikke engasjere seg i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Snabeldyr said:

Du er lite verdensvant og totalt historieløs om det sjokkerer deg at mennesker er på flukt, men du har kanskje levd i en fredelig boble hele livet og eier ikke begrep om verden utenfor den, tenk over at det kanskje er mennesker der ute som er mer verdensvant enn deg og som har møtt en virkelighet du nok ikke begriper i din naivitet, de forstår derfor behovet og skjønner hvorfor mennesker flykter (noe som har foregått til alle tider og som ikke er noe nytt fenomen, Nordmenn har også flyttet til bl.a. Amerika på 1800-tallet og til Sverige da det var krig her).

Ja, noen ønsker også å hjelpe fordi vi er i posisjon til å kunne det, og det er riktig at også vi går ut med det diverse steder. Dog ikke like massivt og fordummende og blottet for empati som det FRP spesielt gjør.

Du er tydeligvis så følelsesstyrt at du ikke engang skimter hvor blind du er. Du ser overhodet ikke hvor irrasjonelt dagens system for å hjelpe flyktninger er, og at vi har det på grunn av alle dere som lar dere styre av slike innslag som jeg nevnte. At du i tillegg tror de er objektive og ikke følelsesstyrte er bare tragisk. Trøsten er at EU endelig har begynt å legge planer for å ta grep.

De som flyttet til Amerika måtte klare seg helt selv, og syke mennesker slapp ikke inn, så det er ikke sammenliknbart i det hele tatt. De som rømte til Sverige kom stort sett tilbake. Jeg vet ikke om du har sett på kartet, men i mine øyne er Sverige et nærområde for nordmenn. Hvorfor synes du den hendelsen er et argument mot FrPs mantra om å hjelpe i nærområdene?

De som synes bilder av gråtende barn er objektiv faktainformasjon bør ikke stole for mye på sin egen evne til å vurdere hva som er fordummende.

Endret av Anonymbruker3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, tunaen said:

Amen!

Syns det er skummelt hvor aktive disse er.. og hvor svart-hvitt verden betoner seg for de. Et eksempel:

.. Ja, for selvfølgelig vil disse 60 mill komme til Europa, alle som en.

Jeg synes det er skummelt hvor blåøyd manges syn på migranter er. Et annet eksempel: Bare i Nigeria, som har over 180 millioner innbyggere (for øvrig mer enn en dobling på 15 år) sier 40% at de ønsker å flytte til Europa hvis de får sjansen. Det er liten grunn til å tro at tallene er lavere for dem som sitter fast i en flyktningleir. https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/89A8A/Den-nye-folkevandringstiden

Endret av Anonymbruker3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Bag skrev:

Jag opplever det også som en slags organsiert aksjon fra Fremskrittspartisymaptisører. Det er en 5-7 brukere på dette forumet som er veldig aktive. Etter at en av de har skrevet et innlegg tar det ikke lang tid før innlegget får 5-7 likes. Det er utrolig hva de klarer å lage av nye tråder rundt akkurat de samme temaene. Innvandring, islam og flyktninger blir veldig overrepresentert på forumet på grunn av dette. Man kunne da tro at veldig mange er fremmedfientlige. Heldigvis viser undersøkelser at dette ikke er tilfelle. De fleste har et mer moderert forhold til dette men gidder ikke engasjere seg i debatten.

Jeg vil bare korrigere deg om to ting. Det er ikke riktig å kalle dem for Fremskrittspartysympatisører siden du ikke vet hvilket parti de stemmer for eller fremmedfiendtlige siden dette også er feil begrep, men det er bedre å kalle dem for veldig engasjerte i innvandringsspørsmålet. Og det er helt normalt siden innvandring engasjerer så mange i den ene eller den andre retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Det var mye vrøvl på samme plass, men jeg har 4 spørsmål:

 

1. Er alle som er kritiske til masseinnvandring folk som stemmer Frp?

2. Finnes det folk som stemmer andre partier som er kritiske til masseinnvandring?

3. Ser du flere farger i verden enn svart of hvit?

4. Hvis vi antar at det er sant at folk med lav eller ingen utdannelse stemmer Frp (de stemmer også i ganske stor grad Ap, sjekk faktaene dine), så er det ganske logisk, fordi det er de gruppene som er mest avhengig av en velfungerende velferdsstat og tjenestene som tilbys. Da er det absolutt logisk at denne gruppen er veldig kritisk til masseinnvandring som a) virker svært negativt på velferdsstaten og b) er direkte konkurranse for de lavtbetalte jobbene denne gruppen har eller søker. Hvordan (bort)forklarer du dette?

1: Nei, nå finner man innvandrerfiendlige røster i andre partier også, deriblant mitt eget parti. Motstanden er derimot ikke like massiv og fanatisk, og sakligheten i argumentasjonen er på et ganske annet nivå enn hva tilfellet er for Fremskrittspartiet. Rikspolitikerne til Fremskrittspartiet er derimot flinkere enn lokalpolitikerne, de kan ikke i samme grad komme med like lite gjennomtenkte argumenter, lokalpolitisk er derimot argumentasjonen fra Fremskrittspartipolitikere ofte veldig enkel og primitiv.

2: Selvfølgelig, men nå er det slik at Fremskrittspartiet i større grad enn noen annen parti tiltrekker seg de fremmedfiendlige her til lands.

3: Har definitivt et mer nyansert perspektiv enn hva jeg opplever å se at Fremskrittspartipolitikere har ja, så vil uttrykke det slik at det er dem som er snever og trangsynt.

4: Ironisk, er det ikke? At mennesker som er avhengig av en vellfungerende vellferdsstat stemmer på et parti som hver gang de får muligheten til det tar fra de svakeste gruppene rettigheter og økonomi, Fremskrittspartiet er ikke et parti for mennesker som har havnet utenfor og som sliter, det er mer et parti for de vell etablerte. Like fult er kjernevelgerene deres mennesker med liten eller lav uttdanning, arbeidsledige er overrepresentert ved å stemme på Fremskrittspartiet.

- // -

Jeg møter stadig arbeidsledige som er sint på oss i andre partier og som gir uttrykk for at de skal stemme Fremskrittspartiet, mennesker som føler at de ikke har jobb fordi innvandrere kommer hit og stjeler jobbene deres. Synes de har helt feil tankegang, ofte ser jeg dem som sin egen verste fiende heller enn at arbeidsledigheten deres skyldes innvandring. I stedet for å gå i seg selv og spørre seg hvorfor de ikke får jobb, så skyver de skylden over på innvandringen. Faktum er at de selv er den vesentlige grunnen til at de ikke finner seg jobb, det er veldig mye vanskeligere for innvandrere på arbeidsmarkedet, dem forventer nærmest at politikere skal endre situasjonen for dem og gi dem jobb. Mange av dem kommer med mye av det samme som postes av propaganda av Fremskrittsparti-gruppen som sortmaler situasjonen i diverse sosiale medier og forum, jeg har merket meg at de er fiendlig til innvandrere uten å en gang ha lært enkeltmennesket å kjenne og vet hva de står for, det er en veldig enkel og primitiv tankegang å dømme noen bare fordi h*n er muslim eller har en annen hudfarge, forventninger om at noen er kriminelle eller voldtektsmenn kan ytres mot mennesker de ikke en gang aner hvem er men de er annerledes. Jeg blir bare oppgitt av den enkle og ukritiske tankegangen jeg støtt og stadig møter.

Jeg har venner i mange av de andre partiene, en av mine beste venner er høyremann og vi er uenig i mye, men selv om han også er veldig innvandringsfiendlig så er han det på et ganske annet og mer saklig nivå enn Fremskrittspartigruppen, argumentasjonen fra hans side er saklig og gjennomtenkt. Fremskrittspartifolk leser en artikkel om voldtekt og uten at noe er spesifisert om gjerningsmann så har de alt konkludert med at det er en innvandrer og debatten tas opp umiddelbart og dem deler det gjerne i sosiale medier, det kan ikke sies å være gjennomtenkt.

Dessuten stemmer ikke bildet de gir av Norge og verden, vi lever i verdens beste land å bo i, hvorfor Fremskrittspartifolk da har så fokus på så mye negativt bør enn stoppe opp og tenke over. Er Norge så vrangstyrt som de skal ha det til, er forholdene her så ille som de påstår? Norge er et tryggere land å bo i enn noen gang, like fult fremstiller de norge som utrygt selv om Politiet går ut og hevder det motsatte av Fremskrittspartiet. Drapsstatistikken har gått kraftig ned og de som drepes blir ofte drept av mennesker de er i relasjoner til, det er vesentlig farligere å kjøre bil enn å bevege seg i Norge, like fult skriker Fremskrittspartifolk ut om hvor ille alt har blitt når statistikken forteller at det er blitt bedre og Politiet også bekrefter dette.

Eksemplene de poster og frykten de skaper er ikke representativ for samfunnet vi lever i, det er toppen av naivitet å tro at Norge ville vært så utrolig mye bedre uten den innvandringen vi har hatt, det riktige blir å hevde at vi har det bra og har tålt den innvandringen som har vært veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Flott at du innrømmer at innvandringskritiske personer finnes i flere partier. Da trenger du ikke velge ut ett av dem og generalisere om alle innvandringskritiske personer. Siden dette er en av Frps hovedsaker, så er det ikke overraskende at det er de som brenner mest på temaet, men likevel ikke veldig lurt å generalisere slik som du gjør. Det gjør deg til lettvekter i debatten når du kaster påstander uten å argumentere og bevise dem.

2. Useriøst. Igjen fremstår du som lettvekter i debatten av overnevnte grunner.

3. Hvis du har et nyansert perspektiv, så vis det. Så langt er det ganske svart eller hvitt.

4. Nei, jeg synes ikke det er ironisk. Jeg synes det er logisk at de svakeste som er mest avhengig av velferden og det trygge nettverket stemmer Frp. De siste årene ser det ut som at rollene er byttet - Frp er opptatt av velferd, bærekraft og mindre utgifter i form av ikke-bærekraftig masseinnvandring, mens Ap og de andre sosialistene er opptatt av det motsatte. Det er ganske paradoksalt at Ap er en så stor pådriver for ødeleggelse av velferdssystemmet ved å belaste det med ulønnsomt masseinnvandring. Hadde jeg vært en lavtlønt arbeider med lav eller ingen utdanning ville jeg absolutt valgt bort sosialistiske partier av den grunn. https://www.nettavisen.no/na24/flere-fra-arbeiderklassen-gar-til-hyre-og-frp/3423391499.html Ganske interessant, synes jeg. Men jeg savner bevis for påstandene dine. Hvis norske lavtutdannende stemmer Frp, så er ikke-vestlige lavtutdannende velgere av Ap ifølge Statistisk sentralbyrås rapport «Innvandrere og kommunestyrevalget 2015». De stemmer ikke Frp fordi Frp fører en streng innvandringspolitikk som er imot dem, mens Aps liberal innvandringspolitikk er noe de støtter.

 

Jeg forstår dine arbeidsledige bekjente og at de vil stemme Frp fordi innvandrere konkurrerer med dem for jobbene. Det er ikke så fantastisk mange jobber for lavtutdannede i Norge og da er det enda vanskeligere for denne gruppen å komme inn i arbeidsmarkedet. Utlendingene det er snakk om finner seg i mindre lønn og dårligere vilkår mens nordmenn er mer kravstore. Så jeg forstår ikke hvorfor du bagatelliserer denne høyst reelle problemstilling for dine arbeidsledige bekjente? Jeg kjenner per i dag ingen som er arbeidsledig, så har ingen å spørre, men blant min omgangskrets med høytstatusyrker er det mange som stemmer Frp. Ikke fordi de frykter utlendingene tar jobbene deres, men fordi de misliker samfunnsendringene som følger og vil ikke at Norge blir som Sverige, vil beholde velferden og levemåten. Og jeg forstår bekymringene deres godt.

Du kommer igjen med en haug generaliseringer uten noen som helst argumentasjon eller bevis. Jeg vil bare si en ting på slutten - nå vet jeg ikke hva du setter i ''verdens beste land å bo i'', men hvis Norge er det, så hvor lenge forblir Norge det med en politikk som øker forskjellene og fattigdommen og som vi ser ført i Sverige med katastrofale konsekvenser? Husk at det ikke er SD som har regjert i Sverige de siste 20-30 årene, 3 av 4 av de siste regjeringene i Sverige var sosialistiske, så politikken deres førte til dagens tragedie i landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...