Gå til innhold

Garn til Amandaprosjektet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en del enkle nøster med sokkegarn liggende som jeg gjerne vil bruke til noe. Kan jeg strikke til Amandaprosjektet med for eksempel Sandnes Garn Sisu og Drops Fabel?

Anonymkode: 67a18...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok bedre om du melder deg inn i gruppa for amanda-prosjektet på facebook - så får du svar fra de som faktisk har oversikt over hva de ulike sykehusene har som krav :)

Anonymkode: 76a74...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, om ikke det går å bruke for det prosjektet, så har f.eks Frelsesarmeen pleid å ha innsamling av hjemmestrikk til jul, og ullsokker, især til menn, er visst kjærkomment :) 

Hjelp oss å hjelpe ol. grupper har også samla inn hjemmestrikk til smågaver til jul, og til barn i familier med lite nettverk/familie og folk som bryr seg om dem.

Anonymkode: 76a74...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del enkle nøster med sokkegarn liggende som jeg gjerne vil bruke til noe. Kan jeg strikke til Amandaprosjektet med for eksempel Sandnes Garn Sisu og Drops Fabel?

Anonymkode: 67a18...3a3

Og tenk om du hadde vært så elskverdig å legge til en link eller strukket deg så langt at du hadde forklart hva dette prosjektet er. 

Joda, jeg har google installert, men.....

Anonymkode: 216c3...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.amandaprosjektet.no

Amandaprosjektet er strikking av små plagg til premature babyer på nyfødtintensiven. Da kan du ikke strikke i røft sokkegarn verken tepper, luer eller sokker til babyene. 

Bruk restegarnet ditt på noe annet. 

Anonymkode: 216c3...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og tenk om du hadde vært så elskverdig å legge til en link eller strukket deg så langt at du hadde forklart hva dette prosjektet er. 

Joda, jeg har google installert, men.....

Anonymkode: 216c3...b93


*fnis* åååå sååå furten...! ;)

Denne tråden var jo ikke et opplysningsprosjekt - men - et konkret spørsmål til de som alt hadde kjennskap til prosjektet. Du og andre uten peiling får stille egen nysgjerrighet - eller i det minste spørre pent vettu. :)

Anonymkode: 76a74...5e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.amandaprosjektet.no

Amandaprosjektet er strikking av små plagg til premature babyer på nyfødtintensiven. Da kan du ikke strikke i røft sokkegarn verken tepper, luer eller sokker til babyene. 

Bruk restegarnet ditt på noe annet. 

Anonymkode: 216c3...b93

Sisu og Fabel er ikke «røft» sokkegarn, slik som raggegarn er. Det har en ullandel på 70-80% og er forsterket, men det er på ingen måte stivt eller stikket. Kanskje du burde svare i en annen tråd, når du åpenbart egentlig ikke vet hva du svarer på? 🙄

Anonymkode: 67a18...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og tenk om du hadde vært så elskverdig å legge til en link eller strukket deg så langt at du hadde forklart hva dette prosjektet er. 

Joda, jeg har google installert, men.....

Anonymkode: 216c3...b93

Jeg gikk ut i fra at de som kunne svare på spørsmålet visste både hva Amandaprosjektet er og hvilket garn jeg kan bruke. Derfor gav jeg ingen ekstra informasjon ut over det. 

Anonymkode: 67a18...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg strikke. Kommer til å bruke babyull fra Gjestal

Anonymkode: d8aa0...1ec

Så bra! Her bestemte katten seg for å rulle seg godt i strikketøyet, så det blir nok ikke sendt til noen premature. 

Anonymkode: 67a18...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at de forbyr folk å strikke i hvitt. Jeg tror ikke de små i kuvøsen bryr seg om fargen som er på teppet

Anonymkode: d8aa0...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2018 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart at de forbyr folk å strikke i hvitt. Jeg tror ikke de små i kuvøsen bryr seg om fargen som er på teppet

Anonymkode: d8aa0...1ec

Er vell ikke at de forbyr hvitt. Men det er ellers veldig mye hvitt på de avdelingene. Så kan fort bli veldig trist. Har selv lagt der flere månder med mitt barn. Og det og kunne ha kuvøsetepper og andre tepper med noe farger på det lyser virkelig opp rommet. 

Anonymkode: 71269...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/27/2018 at 5:43 PM, AnonymBruker said:

Sisu og Fabel er ikke «røft» sokkegarn, slik som raggegarn er. Det har en ullandel på 70-80% og er forsterket, men det er på ingen måte stivt eller stikket. Kanskje du burde svare i en annen tråd, når du åpenbart egentlig ikke vet hva du svarer på? 🙄

Anonymkode: 67a18...3a3

Sammenlignet med babyull så er spesielt Sisu, men også Fabel, harde garn. De skal tross alt tåle en helt annen bruk enn det som er tenkt i amandaprosjektet. Jeg har strikket en del til premature og bare brukt babyull selv om jeg har utrolig mange rester av Fabel. Bruk disse til skjerf eller et teppe?

On 9/29/2018 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Synes det er rart at de forbyr folk å strikke i hvitt. Jeg tror ikke de små i kuvøsen bryr seg om fargen som er på teppet

Anonymkode: d8aa0...1ec

Det er ingen som forbyr hvitt, men også små i kuvøse trenger sanseinntrykk, og det får man blant annet fra farger. Dessuten er det koselig med litt farger i en eller hvit og steril hverdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2018 den 6.52, Brunhilde skrev:
 

Sammenlignet med babyull så er spesielt Sisu, men også Fabel, harde garn. De skal tross alt tåle en helt annen bruk enn det som er tenkt i amandaprosjektet. Jeg har strikket en del til premature og bare brukt babyull selv om jeg har utrolig mange rester av Fabel. Bruk disse til skjerf eller et teppe?

Det er ingen som forbyr hvitt, men også små i kuvøse trenger sanseinntrykk, og det får man blant annet fra farger. Dessuten er det koselig med litt farger i en eller hvit og steril hverdag.

Planen ble som nevnt forkastet fordi katten la sin elsk på prosjektet. 🙄

Anonymkode: 67a18...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:
 

Planen ble som nevnt forkastet fordi katten la sin elsk på prosjektet. 🙄

Anonymkode: 67a18...3a3

Haha, jeg kjenner til akkurat det problemet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan bruke hvilket som helst garn til Amandabamsen de gir ut til jul til de små! Oppskriften finner du på nettsiden deres eller på Facebook :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...