AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Typen min, som forøvrig er en godt voksen mann, blir veldig sint når fotballaget som han heier på taper kamper. Han kjefter og smeller, og blir sur og mutt. Han bjeffer til meg dersom jeg forsøker å snakke med han. Han avviser meg dersom jeg prøver å gi han en klem. Han sier at jeg må la han være i fred frem til han blir i bedre humør. Jeg liker ikke selv fotball, og forstår ikke reaksjonen. En hel kveld kan bli ødelagt dersom laget hans taper. Jeg synes det er vanskelig å bli avvist og neglisjert disse kveldene. Er slik oppførsel vanlig blant fotball-fans? Anonymkode: 6fb86...d5d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Typen min, som forøvrig er en godt voksen mann, blir veldig sint når fotballaget som han heier på taper kamper. Han kjefter og smeller, og blir sur og mutt. Han bjeffer til meg dersom jeg forsøker å snakke med han. Han avviser meg dersom jeg prøver å gi han en klem. Han sier at jeg må la han være i fred frem til han blir i bedre humør. Jeg liker ikke selv fotball, og forstår ikke reaksjonen. En hel kveld kan bli ødelagt dersom laget hans taper. Jeg synes det er vanskelig å bli avvist og neglisjert disse kveldene. Er slik oppførsel vanlig blant fotball-fans? Anonymkode: 6fb86...d5d Det virker slik Anonymkode: 8daf4...360 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Ha,ha, sånn kan jeg være også. -Men bare under kamp (og kanskje en liten utblåsning rett etterpå ) Jeg kjenner ingen som går rundt og er sure/ grinete over tid, det må jo bli veldig slitsomt for deg å forholde seg til... Anonymkode: b7097...f39 3
Gjest Stella Rose Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 (endret) Nei, ikke vanlig, jeg blir skuffet der og da om laget mitt taper, men går ikke rundt og oppfører meg på den måten. Endret 20. september 2018 av Stella Rose
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Vil ikke si at det er vanlig. Selv da jeg var 17 og trodde at livet ikke inneholdt så mye mer enn engelsk fotball, så forstod jeg at kjæresten fortjente bedre enn en mutt og sutrete fotballnerd hver søndag. Det er vanlig å bli veldig, veldig engasjert, men ikke å oppføre seg sånn som mannen din. Dessuten vokser de fleste jo av seg fotballinteressen i takt med at de oppdager viktigere ting i livet. Anonymkode: e7b2b...db1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 De fleste fotballkamper spilles relativt sent på kvelden, så om det bare er samme kveld han er sur tenker jeg at dette klarer du sikkert leve med. Fotball betyr tydeligvis mye for ham, så respekter skuffelsen hans så lenge han oppfører seg vanlig igjen etter å ha sovet på det. Anonymkode: 14b77...5b3 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier at jeg må la han være i fred frem til han blir i bedre humør. Dette. Såfremt det ikke varer til dagen etter. Er en dårlig taper selv, og har full forståelse for surmuling en time eller tre etter en viktig kamp. Men det går selvsagt en grense for hvor sur og hvor lenge sur man skal være. Vil han være i fred etter en kamp, så la ham være i fred.
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten vokser de fleste jo av seg fotballinteressen i takt med at de oppdager viktigere ting i livet. Jeg kjenner mange voksne mannfolk som blir mer og mer hekta jo eldre de blir. Ungene har blitt større, økonomien bedre og det er enkelt å reise på kamper i hele verden.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 6 minutter siden, Dævendøtte skrev: Jeg kjenner mange voksne mannfolk som blir mer og mer hekta jo eldre de blir. Ungene har blitt større, økonomien bedre og det er enkelt å reise på kamper i hele verden. Vi er mange damer som er like hekta Og som du er inne på, det blir lettere både økonomisk og tidsmessig når barna er ute av redet. Anonymkode: b7097...f39 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 Jeg tenker at frustrasjonen hans muligens vokser hver gang du forsøker å «trøste» han til tross for at han har sagt at det beste er å la han være? Jeg kan bli slik dersom noe gjør meg nedfor, om mannen min pusher på for å vite hvordan han kan gjøre det bedre. Gi meg heller et par timer alene og så er alt greit igjen. Anonymkode: 598ae...76c 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 17 minutter siden, Dævendøtte skrev: Jeg kjenner mange voksne mannfolk som blir mer og mer hekta jo eldre de blir. Ungene har blitt større, økonomien bedre og det er enkelt å reise på kamper i hele verden. Ja, sikkert sant det. Anonymkode: e7b2b...db1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #12 Skrevet 20. september 2018 Fotballfolket er vel beviset på at mennesket egentlig ikke har kommet så langt i sin utvikling som vi ønsker å tro. Eller ihvertfall at en veldig stor andel fremdeles er svært primitive mennesker når de viser sitt sanne jeg. De mest bizzarre, nedsettende og primitive ytringene kommer som regel fra fotballfans. foreldre står på tribuner og kauker de styggeste ting om andre mennesker og andre lag, mens ungene hører på og det er faen meg sosialt akseptert. Fotballfolk er mennesker med behov for tilhørighet av en så primitiv art at de ikke finner det andre steder i samfunnet med mindre de oppsøker ytterliggående politiske miljøer. Fotball er for en stor del de dummes sport. Anonymkode: 3810a...1fd
Mr. Kilmister Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Typen min, som forøvrig er en godt voksen mann, blir veldig sint når fotballaget som han heier på taper kamper. Han kjefter og smeller, og blir sur og mutt. Han bjeffer til meg dersom jeg forsøker å snakke med han. Han avviser meg dersom jeg prøver å gi han en klem. Han sier at jeg må la han være i fred frem til han blir i bedre humør. Jeg liker ikke selv fotball, og forstår ikke reaksjonen. En hel kveld kan bli ødelagt dersom laget hans taper. Jeg synes det er vanskelig å bli avvist og neglisjert disse kveldene. Er slik oppførsel vanlig blant fotball-fans? Anonymkode: 6fb86...d5d JA!!! Vi er som unger da. Men det kommer veldig an på hvordan man taper. Spiller laget mitt en ræva kamp og taper, ofte mot et lag som ligger lenger nede på tabellen, klikker jeg i vinkel der og da. Men det går over. Taper de noe viktig er det også frustrende. Men spiller de sitt ytterste og taper mot et bedre lag blir jeg ikke sur. Er fornøyd foreløpig denne sesongen med kun seiere😁 Endret 20. september 2018 av Mr. Kilmister
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #14 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten vokser de fleste jo av seg fotballinteressen i takt med at de oppdager viktigere ting i livet. Anonymkode: e7b2b...db1 Dette er jo direkte feil. Anonymkode: 8daf4...360
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #15 Skrevet 20. september 2018 Tror ikke dette er vanlig, blir selvsagt skuffet og i litt dårlig humør dersom favorittlaget svikter, men lar det ikke gå ut over andre. Ikke direkte, men kanskje det dårlige humøret smitter, men det er i så fall ufrivillig. Dama blir uansett ikke neglisjert, hun er enten med på feiringen, eller så tar hun seg av trøstingen. Deilig sex funker til alle anledninger. Anonymkode: 4186b...b0e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #16 Skrevet 20. september 2018 I min familie er det slik også! Synes bare det er gøy og morsomt. Mye mobbing da i min familie, da flere heier på forskjellige lag. Samboer er slik selv, og samme med kompisene hans. Fotball er en livsstil - ikke noe de skikkelig interesserte vokser fra seg!!! Det er gøy at man kan engasjere seg i noe. Jeg liker fotball selv, og sport generelt Anonymkode: e38f0...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #17 Skrevet 20. september 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke selv fotball, og forstår ikke reaksjonen. En hel kveld kan bli ødelagt dersom laget hans taper. Jeg synes det er vanskelig å bli avvist og neglisjert disse kveldene. Er slik oppførsel vanlig blant fotball-fans? Alle mennesker er jo forskjellige - til og med fotballfans. Noen jubler høyt når laget skårer, mens noen bare trekker smilebånd (meg). Jeg blir jo glad når laget mitt vinner og irritert når laget taper. Disse folk som henger veldig med i fotball (høylytte) er gjerne ekstra sure når laget taper, men de blir også ekstra glade når de vinner. Da får du kanskje noe ekstra om kveldene laget hans vinner Anonymkode: 9ff90...173
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #18 Skrevet 20. september 2018 Sånn er det her hos oss også. Bare her er vi begge like, jeg blir minst like sur som han. Gjett stemninga hvis lagene våre spiller mot hverandre. 😂 Bedre å være fotballidiot enn bare idiot pleier jeg å si, men skjønner godt det kan være vanskelig å skjønne hvis man ikke har samme interesse. Anonymkode: 3fbe9...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #19 Skrevet 20. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo direkte feil. Anonymkode: 8daf4...360 Er det? Som lærer i ungdomsskolen må jeg si at jeg blir overrasket hvis fotballinteressen er like utbredt og altoppslukende på den jevne arbeidsplass som i de klassene jeg har hatt opp gjennom årene 😊 Anonymkode: e7b2b...db1
Becka Skrevet 20. september 2018 #20 Skrevet 20. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Typen min, som forøvrig er en godt voksen mann, blir veldig sint når fotballaget som han heier på taper kamper. Han kjefter og smeller, og blir sur og mutt. Han bjeffer til meg dersom jeg forsøker å snakke med han. Han avviser meg dersom jeg prøver å gi han en klem. Han sier at jeg må la han være i fred frem til han blir i bedre humør. Jeg liker ikke selv fotball, og forstår ikke reaksjonen. En hel kveld kan bli ødelagt dersom laget hans taper. Jeg synes det er vanskelig å bli avvist og neglisjert disse kveldene. Er slik oppførsel vanlig blant fotball-fans? Anonymkode: 6fb86...d5d Tja...Man må nesten bare ha respekt for, selvom man ikke kan forstå, at noen har en lidenskap. I tilfellet er det fotball for ham. Jeg har også en kjæreste som har fulgt et lag siden han var liten. Kjærligheten for det laget er bare helt "ekstremt", i en grad som er vanskelig for mange å forstå. Jeg forstår det, fordi jeg har hatt en samme lidenskap, men det for noe annet. Litt trist er det jo at din kjæreste skal dra det så langt at man ikke kan snakke til ham etterpå. Min kan sutre en stund, men så er det over. Under kampens hete, har røke på tallerkener og blitt knust mobiler. Han kjefter og kaller dem forferdelig ting som ikke egner seg på trykk. :p Ja, det er voldsomt. Men jeg har ingen planer om å prøve å endre på det. Det er nok nytteløst. Jeg visste om fotballgalskapen da jeg traff ham. Nå er heldigvis jeg glad i å se fotball selv, så vi kan dele litt på interessen. Men klart, interessen ble jo større da jeg ble sammen med ham. Kanskje du kan forsøke å se en kamp med ham, uten å fokusere på hans reaksjoner, men kanskje gi det en sjanse selv? Ellers, så er det lov å holde visse ting helt adskilt fra hverandre også. Det går an, selv om man er sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå