Gå til innhold

pascha bay, alanya

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

prøve å søke litt her men fant ikke masse nei..

har lyst til å dra til tyrkia, men man hører svært mye negativt om disse selgerne men også veldig masse positivt om alt det andre.. tenkte da siden jeg erlitt skeptisk å velge pascha bay som ikke ligger midt o byn, da kan vi velge om vi vil til byen eller holde oss på rolige skandinaviske omgivelser...

spm er bare da før vi helt bestemmer oss, går det buss inn til alnaya? dyrt? ofte???? eller er det utrolgi tungvint??

om man ikke drar inn til alanya, er det andre restauranter i nærheten av hotellet, eller er det kun de på hotellet og ellers helt dødt runt?

stranda, er det fin sandstrand???

håperpå litt hjelp før vi tar å avgjør det 100%.

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

jeg har selv vurdert dette hotellet i sommer, men da mine småbarn liker å være ved stranden slo vi det fra oss.. har nemlig hørt at stranden ikke er bra! det blir brådypt med engang og er ikke barnevennlig! meget teit ettersom den ligger ved dt som skal være familie hotell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i fjor sommer.

Hadde med barna og det var veldig flott på anlegget. :-) Det hadde alt,frisører,skinnbutikker,gullsmeder osv osv men stranda kunne jeg virkelig styre min begeistring for. Ble ikke brådypt men var store steiner uti der og bølger stort sett hele tiden. :-?

Har heller villet gått for noe inni byen eller noe sånt. Stranda skal vistnok være bedre der.

Men det var utrolig varmt så et godt tips er å ha air condition på rommet slik at poden(e) kan kjøle seg litt ned :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia er et fantastisk land! Og Alanya er en flott by. Dyrt er det heller ikke. Nå tok vi aldri buss vi da, men fra hotellet vårt og ned til stranda (det tok 20-30 min å gå tenker jeg) betalte vi 5 millioner lire for taxi (nå blir det bare 5 lire..da de har droppet ut millionene sine) dette tilsvarer ca 25 kr.. så dyrt? neppe.

Var i tyrkia for 2 år siden, og i fjor. Selgerne/restaurantene var mest innpåslitene først året. Det hadde nemlig kommet en lov i fjor om at de ikke hadde lov til å "mase" på turistene. dersom noen ble tatt for dette kunne de få stengt restauranten sin i noen dager. Dette var jo velig positivt for oss, så fikk vi gå litt mer i fred. Men for all del. Tyrkere er utrolig hygglige mennesker!

De som var mer innpåslitene var gutta der, men det kan ha noen med at jeg var lys blond i fjor, mens første gangen var jeg litt mørkere. Men med en gang sambo var sammen med meg lot de meg være, da skjønte de at jeg var "hans"

Ang strender. Strendene i Alanya blir fort dype, mens i Side er det langgrunt..noe som kanskje passer bedre med småbarn. Side er også en noe roligere by en Alanya,

Jeg har ikke hørt om det anlegget du har tenkt på, men jeg kan abselute anbefale Tyrkia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei

har heller aldri vært i tyrkia, men har veldig lyst i år ja! det er et meget ettertraketet turiststed, men også det stedet som folk flest har meninger om, alle veier!

har ikke kjennskap til det hotellet, men alanya som by har jeg hørt er fin!

god tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

anbefaler margarita appartments.. barnevennlig hotell me tre store basseng og et for barn.. to resturanter og nært til andre resturanter og shopping gate..de som jobber der er helt fantastiske..hjelper til og duller med ungen.. va der i fjord med en jente på 1 1/2 år!!! anbefales på det varmeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...