AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #21 Skrevet 20. september 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke sant i det hele tatt. De fleste som har barn med asperger og søker om hjelpestønad får forhøyet hjelpestønad sats 2 og disse barna vil som oftest beholde hjelpestønad sats 1 etter at de fyller 18 år. Jeg har en ungdom med asperger og adhd og vi får forhøyet sats 3. Jeg syns du viser lite forståelse for diagnosen og de utfordringene det kan medføre. Den medfører ofte en svært ujevn evneprofil som gjør at man kan mestre noe veldig godt, samtidig som man ikke klarer andre ting som virker som en selvfølge for andre. Anonymkode: a7c37...eec Hvordan vet du egentlig at "disse barna vil som oftest beholde hjelpestønad etter fylte 18"? Syns det blir mye synsing fra din side. Nå handler ikke denne tråden om et barn, men om en voksen person og da er saken noe helt annet. For det tredje så har jeg selv asperger og klarer helt fint å støvsuge og å henge opp mine egne klær. Problemet for oss aspergere ligger gjerne i det sosiale og ikke i intelligensen. Dette får meg også til å undre hvorfor ts har klart å få kæreste men ikke evner å vaske selv.. Anonymkode: 61019...33a 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #22 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du egentlig at "disse barna vil som oftest beholde hjelpestønad etter fylte 18"? Syns det blir mye synsing fra din side. Nå handler ikke denne tråden om et barn, men om en voksen person og da er saken noe helt annet. For det tredje så har jeg selv asperger og klarer helt fint å støvsuge og å henge opp mine egne klær. Problemet for oss aspergere ligger gjerne i det sosiale og ikke i intelligensen. Dette får meg også til å undre hvorfor ts har klart å få kæreste men ikke evner å vaske selv.. Anonymkode: 61019...33a Hvor er det du leser at jeg ikke kan støvsuge eller henge opp klærne mine? Ser du skriver at hos Aspergere ligger det ikke i intelligensen, men hos deg gjør det tydeligvis det.. jeg trenger blant annet hjelp til sosialisering, gjøremål utenfor huset, smertelindring på grunn av mye tics, hjelp til påminning om å spise fordi jeg ikke føler sult, medisinering osv osv. Så gå et annet sted å spre dritt, tulling. Og jo - som hun sier - folk som har disse diagnosene beholder ofte hjelpestønaden etter fylte 18. Kjenner blant annet en med Asperger som har hatt det fra hun var liten og fortsatt har stønaden. Anonymkode: 3b67e...ab0 2
Djungelvrål Skrevet 20. september 2018 #23 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor er det du leser at jeg ikke kan støvsuge eller henge opp klærne mine? Ser du skriver at hos Aspergere ligger det ikke i intelligensen, men hos deg gjør det tydeligvis det.. jeg trenger blant annet hjelp til sosialisering, gjøremål utenfor huset, smertelindring på grunn av mye tics, hjelp til påminning om å spise fordi jeg ikke føler sult, medisinering osv osv. Så gå et annet sted å spre dritt, tulling. Og jo - som hun sier - folk som har disse diagnosene beholder ofte hjelpestønaden etter fylte 18. Kjenner blant annet en med Asperger som har hatt det fra hun var liten og fortsatt har stønaden. Anonymkode: 3b67e...ab0 Hjemmesykepleien tilbyr ikke sosialisering og hjelp til gjøremål utenfor huset, så da er ikke det er alternativ for deg uansett.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #24 Skrevet 20. september 2018 36 minutter siden, Peonjenta skrev: Hjemmesykepleien tilbyr ikke sosialisering og hjelp til gjøremål utenfor huset, så da er ikke det er alternativ for deg uansett. Jo, kommunen gjør det. Har vært hos samtaler hos en og hun sa hun kunne gjøre dette, men syns det er vanskelig. Blir flere forskjellige «ting» da i kommunen. Uansett, kommunen mener jeg ikke kan få det, mens habiliteringstjenesten mener det. Så søker ikke det Anonymkode: 3b67e...ab0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå