Gå til innhold

Rødhårede damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kanskje en stereotyp, men det er også det som gjør det ganske sant også. Invers proposjonal korrelasjon. Leste i en bok som heter "quirkology" at for eksempel folk som heter fishman til etternavn er mye mer sannsynlig å bli fisker eller fiskebiolog, folk som heter toothman blir oftere tannlege etc. Sikkert mye samme med #redheads# , de skal liksom være ville og ustyrlige og masse følelser, masse sterke følelser. Det sier jo også David Deida I "way of the superior man" . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei stemmer særdeles dårlig . 

Dårligste sex jeg har hatt er med rødhåret . 

Anonymkode: f51f5...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Men du har jo ingen konkrete observasjoner eller «data» å komme med. Det er ganske spesielt at du innbiller deg at hårfargen og personligheten har en sammenheng. 

Nei det er ikke noe jeg innbiller meg, det er en konkret  erfaring som jeg har gjort...og derfor synes jeg det var interessant og få andre sine innspill på det. Men du har nok rett i at jeg ikke har noen data å komme med. Men om jeg sier at alle rødhårede som jeg har ligget med er kåtere enn de som ikke er rødhårede så er det min observasjon. Nei det er ikke vitenskapelige tester jeg har utført, det er erfaring som jeg har gjort meg. Visst jeg sier det stemte i 5 av 5 tilfeller så er vi oppe i hundre prosent, men det kan skje at det blir mynt fem av fem ganger når du slår krone og mynt også. 

Anonymkode: 3f2dd...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Blir jeg villere hvis jeg farger håret? Eller mister rødhårede villskapen hvis de farger håret? 

Anonymkode: c1681...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, det virker nesten som noen blir provosert når jeg prøver å antyde at hårfarge kan ha innvirkning på en person. Det fikk meg til å google litt, og jeg utelukker ikke fullstendig en slik sammenheng. Tror nesten jeg må vie meg til vitenskapen og ligge med så mange rødhårede at jeg kommer opp i et representativt utvalg 🙂

 

Hentet fra Forskning.no

Og da er vi inne ved kjernen: Rødhårede reagerer antagelig annerledes, fordi de ganske enkelt er annerledes enn de fleste andre mennesker.

– Vi har noen små brikker til puslespillet som peker i retning av at smertesystemet deres er annerledes, og det har antagelig også stor betydning for hvordan de reagerer på legemidler. Og det er jo veldig, veldig viktig å vite at rødhårede for eksempel har dårligere effekt av lokalbedøvelse, men bedre effekt av morfin, sier Arendt-Nielsen.

Kilde: https://forskning.no/menneskekroppen/2011/02/ro dharede-reagerer-annerledes

Anonymkode: 3f2dd...af9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rødt hår. 

Fra jeg var 2-3 år fikk jeg høre at mennesker med rødt hår var særlig hissige. Så da var det greit for meg å vise sinne og engasjement. 

Fra jeg var 12-13 år fikk jeg høre at mennesker med rødt hår var særlig kåte og ville i senga. Så da var det greit for meg å ta i bruk hele seksualiteten min. 

Jeg er blitt hva jeg er fortalt at jeg er. 

Slik som at gutter må være tøffe og ikke gråte, og jenter må være omsorgsfulle og forsiktige.

Slik sett har det vært en velsignelse å bli født med rødt hår - jeg fikk en mye kulere jenterolle å leve inn i. 

Anonymkode: 9d5b1...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var lenge rødhårete en prototype på frekke og ofte sure jenter. Men har etter hvert funnet så mange eksempler på det motsatte at den generelle teorien er lite verdt. Men de aller frekkeste, og mest rampete guttejentene, er fremdeles ofte rødhåret i mitt hode, som Pippi Langstrømpe, kanskje pga nettopp henne, eller kanskje hadde forfatteren rett i å velge ei rødhåret jente i denne rollen?

Anonymkode: 79fee...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødhåra: Sex
Blond: Dum
Brunette: Smart
Sort: Mystisk
Kort hår: Dominant
Langt hår: Uskyldig

Hallooo, dette vet alle :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sphynx skrev:

Rødhåra: Sex
Blond: Dum
Brunette: Smart
Sort: Mystisk
Kort hår: Dominant
Langt hår: Uskyldig

Hallooo, dette vet alle :rolleyes:

Eg er med andre ord dum og smart (er ein god mix blondine og brunette), pluss uskyldig? 

Anonymkode: 28409...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg er med andre ord dum og smart (er ein god mix blondine og brunette), pluss uskyldig? 

Anonymkode: 28409...814

Oh yes, det e noe alle vet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rødt hår. 

Fra jeg var 2-3 år fikk jeg høre at mennesker med rødt hår var særlig hissige. Så da var det greit for meg å vise sinne og engasjement. 

Fra jeg var 12-13 år fikk jeg høre at mennesker med rødt hår var særlig kåte og ville i senga. Så da var det greit for meg å ta i bruk hele seksualiteten min. 

Jeg er blitt hva jeg er fortalt at jeg er. 

Slik som at gutter må være tøffe og ikke gråte, og jenter må være omsorgsfulle og forsiktige.

Slik sett har det vært en velsignelse å bli født med rødt hår - jeg fikk en mye kulere jenterolle å leve inn i. 

Anonymkode: 9d5b1...7ed

TS her, høres ut som du er den typen rødhårede jenter jeg har møtt og som gjør jeg finner rødhårede fascinerende 🙂

Anonymkode: 3f2dd...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig at man prøver å se mønster selv om det ikke er der. Min erfaring er det motsatte, men har ikke tenkt på det som en greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 23.03, AnonymBruker skrev:

 Blir jeg villere hvis jeg farger håret? Eller mister rødhårede villskapen hvis de farger håret? 

Anonymkode: c1681...de4

Nei for hårfarging påvirker ikke genene "The MC1R recessive variant gene that gives people red hair". Så du kan kun bli "wanna be ginger", som kan fungere godt om du går inn for det og gir det lille ekstra 😉 For rødhårede jenter som farger håret, så blir bare forskjellen at de blir oppfattet som en brunette eller blondine istedenfor som er ekstra kåt 😉 

Anonymkode: 3f2dd...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei for hårfarging påvirker ikke genene

Anonymkode: 3f2dd...af9

wow ditt kunnskapsnivå er helt fantastisk. Nå lærte jeg jaggumeg noe nytt asså!

Anonymkode: 40b01...ef1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stemmer sikkert like "god"t som andre påstander; 

"Menn som er gode i senga får døtre"

"Menn med smale lepper er de beste kysserne"

 

Anonymkode: 629b4...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har hatt sex med to rødhårede damer, den første var ganske vill, men har opplevd villere. Den siste var ikke det, hun virket som en litt "kjedelig" person, og var ganske kjedelig i senga også.

Anonymkode: 76e96...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...