Gå til innhold

Medlemstilbud i butikk - humbug ?


AnonymBruker100

Anbefalte innlegg

Feks på Coop får man Coop-poeng når man handler , og kiwi lavere % på frukt og grønt. Hva med feks Spar? Rema? 

Og er det reelle rabatter eller er rabattene man «får» i poeng/prosent etc egentlig bakt inn i prisen på forhånd ???? 

«den eneste ost man får gratis er osten i musefelle !» 

Endret av AnonymBruker100
Edit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får ikke Coop-poeng, man får kjøpeutbytte = penger på bok. Disse pengene kan man ta ut i kontanter og bruke til akkurat hva man vil. 

Hos de andre butikkene vet jeg ikke hvordan ting funker, men regner med du har et poeng. Men Coop-medlemmer er medeiere og får sin andel av overskuddet fra butikken utbetalt som utbytte slik andre butikkeiere gjør. Dette utbyttet fordeles etter hvor mye man har handlet for. 

Anonymkode: 1088e...501

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema1000 har Æ-appen. Tror det er 10% på de 10 varene man kjøper mest. 

Anonymkode: 9fecb...67f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker, Meny, Nærbutikken, Jacobs, Spar, Kiwi og CC har trumf. Så det er vel bare å sjekke på trumf sine sider?

Anonymkode: 501ef...cb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foretrukket konstante lave priser, men tipper folk faktisk hadde handlet mindre. Har hørt om noen som reiser til butikken om de har eng gratiskupong, og da kjøper man gjerne med en sjokolade e.l. Galskap. Jeg spiser ikke mer selv om der er tilbud, men kan spise en annen middag enn planlagt om noe er veldig billig. 

Anonymkode: 7a1e2...7ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker100 skrev:

Feks på Coop får man Coop-poeng når man handler , og kiwi lavere % på frukt og grønt. Hva med feks Spar? Rema? 

Og er det reelle rabatter eller er rabattene man «får» i poeng/prosent etc egentlig bakt inn i prisen på forhånd ???? 

«den eneste ost man får gratis er osten i musefelle !» 

Det varierer med hva du kjøper, og dermed hvor prisbevisst du er. 

Poengene på coop regnes om til penger, pengene får du inn på fordelsregnskapet ditt i februar året etterpå. Deretter kan du ta ut pengene og bruke til hva du vil. Coop Obs har også % på frukt for medlemmer. 

Anonymkode: c4f8a...e5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De får jo hvertfall mye tilgang på sensitiv data

Anonymkode: e8028...380

Sensitiv date = hvor mye melk du kjøper?

Anonymkode: a5d7e...821

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

De får jo hvertfall mye tilgang på sensitiv data

Anonymkode: e8028...380

Sensitiv? Hva er så sensitivt ved en kneipp eller en kartong med juice? Nå må folk slutte å se spøkelser ved høylys dag, og ikke male fanden på veggen for ikke noe.

Jeg gir blanke rakker'n i om Rema vet hvor mye brus, fisk eller sjokolade eller brokkoli jeg kjøper. De gir meg rabatter, så da er det greit at de vet hvilke dagligvarer jeg handler. Hva er så farlig med det? Jeg har spart flere tusen kroner i år bare på det at de vet det 🙂 Har ikke merket en eneste negativ ting ved det.

Endret av Million
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel dersom du handler på Coop er det en klar fordel å være medlem, kontra å handle der om du ikke er medlem. Greitt å få medlemsfordeler inn på fordelsregnskap som man kan ta ut i penger senere. I tillegg synest det er mye bra medlemstilbud og kuponger. Jeg vil også legge til at jeg kun bruker de kupongene jeg faktisk har bruk for, kjøper ikke et produkt bare fordi det er kupong på det. Mulig andre gjør det, men jeg er veldig bevisst på hva jeg handler.

Prisene er jo det samme lell på Coop-butikkene enten du er medlem eller ikke. Jeg handler kun på Coop Extra som er min nærmeste butikk, som har samme prisnivå som Rema, som også er min nærmeste butikk. I tillegg får jeg 11% medlemsbonus på frukt og grønt når jeg bruker appen, så for meg er det bare vinn-vinn.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter meg av de fleste slike kunderabatter, og tjener faktisk noen tusenlapper på det i året. Selvsagt er det ingen gevinst i å gå på coop pga den 1% i kundebonus om samme vare er rimeligere et annet sted. Du må ha to tanker i hodet samtidig : hva koster denne varen i andre butikker, og hva kommer jeg best ut med - butikken hvor den er rimeligere, eller der hvor jeg får x% prosenter på frukt, grønt, varer generelt, 10-på-10 (Rema sin Æ). Fordi om jeg har egg på listen min hos Rema, betyr ikke det at jeg slavisk alltid handler egg der. Har Coop egg på tilbud, ja så kjøper jeg der. Og får 1% opparbeidet kundefordel.

 

Det som kanskje er forvirrende, er måten de ulike gjør det på. Hos Coop samler du opp 1% på alle varer + 11% på frukt og grønt  iløpet av året, og kan så ta dette ut neste år. Hos Trumf er det er det også 1% generelt, men 15% på frukt og grønt. Opparbeidet fordel kan du ta ut når du vil. De har i tillegg ViaTrumf, som gir penger tilbake på ulike nettbutikker. Rema gir egentlig minst tilbake, ettersom det kun er på 10 utvalgte varer du får rabatt. Men de har vært lure - med appen synliggjøres avslaget umiddelbart, og den "umiddelbare gevinsten" tiltrekker nok mange. Fordi om det i kroner og ører ville være mer gunstig å handle hos f eks Kiwi. 

Men til sammen blir det ihvertfall noen penger spart, om man bruker fordelene med fornuft, og ikke med blind lojalitet.

Anonymkode: 8ba93...4fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Million said:

Sensitiv? Hva er så sensitivt ved en kneipp eller en kartong med juice? Nå må folk slutte å se spøkelser ved høylys dag, og ikke male fanden på veggen for ikke noe.

Jeg gir blanke rakker'n i om Rema vet hvor mye brus, fisk eller sjokolade eller brokkoli jeg kjøper. De gir meg rabatter, så da er det greit at de vet hvilke dagligvarer jeg handler. Hva er så farlig med det? Jeg har spart flere tusen kroner i år bare på det at de vet det 🙂 Har ikke merket en eneste negativ ting ved det.

Ja, nei... kundeklubber eksisterer jo kun til forbrukernes fordel, ja...

Det har iiingenting å gjøre med at de tracker forbruksdata som kan brukes mot deg, nei.

Hørt om CRM-systemer osv? :-) Bare nysgjerrig siden du kun ser fordeler ved å medlemskapene.

https://www.google.no/search?q=tracking+customer+data+grocery&oq=tracking+customer+data+grocery&aqs=chrome..69i57.9157j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Men jeg er enig med EN ting: noen ganger skulle jeg ønske jeg selv var lite opplyst og godtroende, det må være en god tilstand å leve i! :-)

Anonymkode: b162e...887

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nei... kundeklubber eksisterer jo kun til forbrukernes fordel, ja...

Det har iiingenting å gjøre med at de tracker forbruksdata som kan brukes mot deg, nei.

Hørt om CRM-systemer osv? 🙂 Bare nysgjerrig siden du kun ser fordeler ved å medlemskapene.

https://www.google.no/search?q=tracking+customer+data+grocery&oq=tracking+customer+data+grocery&aqs=chrome..69i57.9157j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Men jeg er enig med EN ting: noen ganger skulle jeg ønske jeg selv var lite opplyst og godtroende, det må være en god tilstand å leve i! 🙂

Anonymkode: b162e...887

Det du sikter til, er faktisk en markedsføringsteori som har som grunntanke å holde kunden fornøyd, ved å skape tilfredse kunder. Når jeg får en kupong på gratis melk hos Coop, blir jeg selvsagt fornøyd ettersom det går mange liter melk hos oss i måneden. Når Rema sin Æ gir meg et "personlig priskutt" på ost og kjøttpålegg, så sier jeg "ja takk". Når Kiwi lokker med Trippel Trumf, så har jeg handlelisten klar med vaskemidler og slik som jeg gjerne tar noen ekstra prosent med bonus på. 

Om dette gjør meg lite opplyst og godtroende er jeg helt uenig i. Jeg vil faktisk si at jeg er ganske opplyst og troende til å utnytte butikkenes kundefordeler ganske godt :) 

Du kan ikke skjule deg fra teknologien uansett hvor mye du måtte ønske det. Den følger ditt kortbruk, dine søkeord, hvor ofte du kjører hit eller dit. Du må rett og slett lære deg å dra fordel av det. Se nytten i at skoene du har søkt på dukker opp i annonser på Google de neste uken - plutselig kommer det frem et godt tilbud :)

 

Anonymkode: 8ba93...4fe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du sikter til, er faktisk en markedsføringsteori som har som grunntanke å holde kunden fornøyd, ved å skape tilfredse kunder. Når jeg får en kupong på gratis melk hos Coop, blir jeg selvsagt fornøyd ettersom det går mange liter melk hos oss i måneden. Når Rema sin Æ gir meg et "personlig priskutt" på ost og kjøttpålegg, så sier jeg "ja takk". Når Kiwi lokker med Trippel Trumf, så har jeg handlelisten klar med vaskemidler og slik som jeg gjerne tar noen ekstra prosent med bonus på. 

Om dette gjør meg lite opplyst og godtroende er jeg helt uenig i. Jeg vil faktisk si at jeg er ganske opplyst og troende til å utnytte butikkenes kundefordeler ganske godt :) 

Du kan ikke skjule deg fra teknologien uansett hvor mye du måtte ønske det. Den følger ditt kortbruk, dine søkeord, hvor ofte du kjører hit eller dit. Du må rett og slett lære deg å dra fordel av det. Se nytten i at skoene du har søkt på dukker opp i annonser på Google de neste uken - plutselig kommer det frem et godt tilbud :)

 

Anonymkode: 8ba93...4fe

Holdningen din er det som drar oss Alle inn i et digitalt fengsel a la 1984. 

Anonymkode: e8028...380

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nei... kundeklubber eksisterer jo kun til forbrukernes fordel, ja...

Det har iiingenting å gjøre med at de tracker forbruksdata som kan brukes mot deg, nei.

Hørt om CRM-systemer osv? 🙂 Bare nysgjerrig siden du kun ser fordeler ved å medlemskapene.

https://www.google.no/search?q=tracking+customer+data+grocery&oq=tracking+customer+data+grocery&aqs=chrome..69i57.9157j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Men jeg er enig med EN ting: noen ganger skulle jeg ønske jeg selv var lite opplyst og godtroende, det må være en god tilstand å leve i! 🙂

Anonymkode: b162e...887

Ja måtte vært deilig å være naiv. 

Red or blue pill, det er spørsmålet... 

Anonymkode: e8028...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja hva bør man gjøre ? 

Hvor får man best tilbud på frukt og grønt ? Jeg har både trumf og Coop medlemskap nå. 

Anonymkode: e8028...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Million skrev:

Sensitiv? Hva er så sensitivt ved en kneipp eller en kartong med juice? Nå må folk slutte å se spøkelser ved høylys dag, og ikke male fanden på veggen for ikke noe.

Jeg gir blanke rakker'n i om Rema vet hvor mye brus, fisk eller sjokolade eller brokkoli jeg kjøper. De gir meg rabatter, så da er det greit at de vet hvilke dagligvarer jeg handler. Hva er så farlig med det? Jeg har spart flere tusen kroner i år bare på det at de vet det 🙂 Har ikke merket en eneste negativ ting ved det.

Har du spart det eller er innsparingen kalkulert fra kjeden allerede ? 

Anonymkode: e8028...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja måtte vært deilig å være naiv. 

Red or blue pill, det er spørsmålet... 

Anonymkode: e8028...380

Det må være fælt å lide av sånt forfølgelsesvanvidd at man er redd for en butikk-kjede...... Konspirasjonsteorier overalt på nettet.

Endret av Million
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ja hva bør man gjøre ? 

Hvor får man best tilbud på frukt og grønt ? Jeg har både trumf og Coop medlemskap nå. 

Anonymkode: e8028...380

Skal du være helt sikker på at du får best deal, må du dra frem kalkulatoren for hvert kjøp du gjør : Er tilbud på kr 20 på epler hos Coop Obs bedre enn 15% bonus på epler hos Kiwi til kr 22 kroner kiloet ? Tja.... Hos Coop obs kommer jo 11% medlemsbonus i tillegg, så da er kiloprisen kr 17,80. Hos Kiwi blir prisen kr 18,70. Er det Trippel trumf, er det 17% bonus, og da er prisen hos Kiwi kr 18,23. 

Så, har du Coop medlemsskap, er det best å handle hos Coop i dette tilfellet. Men hadde eplene kostet kr 20 begge steder, så hadde det lønt seg å handle på Kiwi......

Så spørs det da, hvor mye tid og krefter man orker å bruke på å finne beste deal hele tiden. Når det gjelder frukt og grønt, satser jeg heller på kvalitet. Melk, Norvegia, kjøttpålegg osv er derimot samme varen uansett hvilken butikk jeg handler i, så der regner jeg litt på det. 

Anonymkode: 8ba93...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Man får ikke Coop-poeng, man får kjøpeutbytte = penger på bok. Disse pengene kan man ta ut i kontanter og bruke til akkurat hva man vil. 

Hos de andre butikkene vet jeg ikke hvordan ting funker, men regner med du har et poeng. Men Coop-medlemmer er medeiere og får sin andel av overskuddet fra butikken utbetalt som utbytte slik andre butikkeiere gjør. Dette utbyttet fordeles etter hvor mye man har handlet for. 

Anonymkode: 1088e...501

Det er noe lignende når man er trumf medlem. Da får man utbytte. Penger man kan overføre på konto. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...