Gå til innhold

Matutgifter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet i kroner og øre hvor mye de spiser for på en dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Meself skrev:

Vi er 4 i familien og bruker nå 1400 kr på mat per uke. Så da vil jeg si at jeg bruker 50 kr dagen i snitt.

Skrevet

Lå på 2-300 hver dag (2stk)

Idag ca 130,- hver dag. Har tatt noen grep for å minske ytterligere, firstprice kneip til 7 kr istedenfor brød til 40 kr ex, sparer nærmere 700 kr bare på det i mnd.

Anonymkode: c238c...4e0

Skrevet

Bruker 1200-1500 kr per måned, så antar det blir teknisk sett 42.8 til 53.3 kr per dag i snitt, men jeg handler ikke mat hver dag. Ville sakt jeg bruker sikkert 65 kr i gjennomsnittet når jeg handler for en middag som kan vare i 2 dager. Budsjettet mitt er også lav fordi jeg er en liten person og blir fort mett.

Anonymkode: 79027...51d

• Liker 1
Skrevet

Vårt er på  ca 4000 i mnd.  Er to voksne.

Skrevet

Rundt 400-500 kr i uken, vi er to voksne. Trener endel så spiser også endel, iallefall min bedre halvdel. Budsjettet er fortsatt relativt lavt da vi spiser plantebasert og lager omtrent alt selv. 

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke, men tipper mellom 50 og 100 kroner pr dag, inkludert brus/kullsyrevann til drikke.

Skrevet
20 timer siden, Meself skrev:

Niks, men jeg bruker ca 3500kr i mnd på mat til meg selv og så en tusning i mat til hunden. Da er resturantbesøk innbakt i de 3500kr.

Skrevet

Hei. Jeg antar at det er du som er nærmest sanninga. Dette blir ca 120kr  pr dag. 

Enkelte mener de kan leve av 50kr dagen. 😧

Skrevet

Bare gjennomsnittet. Vi handler for ca 2500 i uka og er fem personer i familien så i snitt spiser og drikker vi for ca 70 kr hver per dag. Da spiser vi omtrent bare hjemmelaget, god og variert mat og matbudsjettet er ikke noe vi sparer på så jeg skjønner ikke hva de som bruker nesten det dobbelte her spiser.

• Liker 2
Skrevet

Idag har jeg spist: 2 skiver med skinkeost,smørbar med mye paprikaskiver på. En wienerpølse på cirkel. 1 banan 1glass melk. 2 kopper kaffe. 1 stor tallerk wook med fisk. En stor porsjon karamellpudding med vaniljesaus og karamellsaus på.  2 cl sprit. Og så skal jeg ha et glass vin. Og ja for ikke å glemme en håndfull druer. 

Skrevet

Jeg bruker mellom 4000 og 5000 kr i mnd på meg selv. Det er egentlig ganske sykt, og jeg har igrunn ikke allverdens å rutte med. Men jeg prioriterer mat veldig høyt, og lager mye da jeg interesserer meg for det + inviterer ofte folk til middag :)

Anonymkode: c5538...9f6

• Liker 1
Skrevet

2 småbarn + 2 voksne = 5000 kr i mmd ca 

Anonymkode: 42c45...a2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...