AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Hei, er det noen her som er 28+ som er/har vært gravide i det siste som ikke har tatt glukosebelastningstesten? Anonymkode: e1a58...03d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Fikk andremann som 32 og det var aldri snakk om det. Anonymkode: 92bd6...cc9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 Alle gravid over 40 år skal ta den, kun førstegangsfødende over 25 år - i tillegg til de med høy bmi, med etnisk bakgrunn utenfor Europa eller er i annen risikogruppe https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/undersokelser/sukkerbelastning-av-gravide/ Anonymkode: c24ac...3ae 1
Pearl2.0 Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Jeg er 28+, andregangs og ikke i risikogruppene som testes. Så jeg har ikke tatt glukosebelastning. Føder snart🙂
Ayesh Skrevet 17. september 2018 #5 Skrevet 17. september 2018 Trodde alle måtte ta uansett alder☺ syns det greit å ta slik at man får vite om man har svangerskaps diabetes eller ikke 1
Ayesh Skrevet 17. september 2018 #6 Skrevet 17. september 2018 4 timer siden, Pearl2.0 skrev: Jeg er 28+, andregangs og ikke i risikogruppene som testes. Så jeg har ikke tatt glukosebelastning. Føder snart🙂 Trodde alle måtte ta uansett alder☺ syns det greit å ta slik at man får vite om man har svangerskaps diabetes eller ikke 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 Dette er ikke en test man MÅ ta (høyst frivillig som alt annet i svangerskapet), men den er anbefalt å ta om man er i risikogruppene. Greit å utelukke svangerskapsdiabetes Anonymkode: 483ac...630 1
Pearl2.0 Skrevet 17. september 2018 #8 Skrevet 17. september 2018 5 timer siden, Ayesh skrev: Trodde alle måtte ta uansett alder☺ syns det greit å ta slik at man får vite om man har svangerskaps diabetes eller ikke Joda, sikkert greit å ta den. Men når jordmor ikke har nevnt den engang, så gidder jeg ikke å spørre om å få ta den frivillig altså. Det får være grenser. Første barn var gjennomsnittlig stor, jeg har ikke hatt utslag på hverken protein, sukker eller blod i urinen, har høye jernlagre, gått opp 9,5 kilo med utgangspunkt i bmi på 19, ingen vann i kroppen og trener hver dag. Hadde jeg hatt et snev av symptom eller grunn til å tro at jeg hadde svangerskapsdiabetes så hadde jeg salvsagt blitt bedt om å bestille en test. Men når jeg er så frisk så tar jeg det faktisk ganske med ro. Så får andre gjøre som de vil.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #9 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Pearl2.0 skrev: Joda, sikkert greit å ta den. Men når jordmor ikke har nevnt den engang, så gidder jeg ikke å spørre om å få ta den frivillig altså. Det får være grenser. Første barn var gjennomsnittlig stor, jeg har ikke hatt utslag på hverken protein, sukker eller blod i urinen, har høye jernlagre, gått opp 9,5 kilo med utgangspunkt i bmi på 19, ingen vann i kroppen og trener hver dag. Hadde jeg hatt et snev av symptom eller grunn til å tro at jeg hadde svangerskapsdiabetes så hadde jeg salvsagt blitt bedt om å bestille en test. Men når jeg er så frisk så tar jeg det faktisk ganske med ro. Så får andre gjøre som de vil. Nå kan man ha svangerskapsdiabetes uten symptomer, og selv om man er sprek, sunn og slank. Bare som en obs til andre som leser tråden Anonymkode: 483ac...630 1
Pearl2.0 Skrevet 17. september 2018 #10 Skrevet 17. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå kan man ha svangerskapsdiabetes uten symptomer, og selv om man er sprek, sunn og slank. Bare som en obs til andre som leser tråden Anonymkode: 483ac...630 Joda, det vet jeg. Men når man har gått gjennom et svangerskap allerede så har man jo en pekepinn på hvordan det kan ligge an. Setter min lit til leger og jordmødre jeg, regner med at de kan jobben sin🙂
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #11 Skrevet 17. september 2018 Min søster fikk sv.diabetes først med nr 3. BMI på 20 og ikke noe som tilsa at hun skulle få det. Anonymkode: 7cae2...c96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå