Gå til innhold

Bilder til foreldre og øvrig familie - hva er vanlig?


09.08.2002

Anbefalte innlegg

Da en venninne av meg giftet seg i fjor så styrte de mye med å bestille diverse forstørrelser av bryllupsbilder til foreldre, søsken, besteforeldre, tanter osv. Disse ble gitt som julegaver og var langt i fra noen billig affære :o Faktisk ble det så dyrt at de selv måtte utsette å bestille forstørrelse til seg selv... :-? Er dette vanlig? Til og med forloverene deres fikk forstørrelser. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å ha et stort bryllupsbilde av mine vennepar i gave. Da MÅ man jo henge de opp i stuen ikke sant?

Det jeg lurer på er hva som egentlig er vanlig? Hva kommer dere til å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kommer til å bestille noen forstørrelser. Foreldre og besteforeldre vet jeg kommer til å sette veldig pris på det, men forstørrelsene bør jo ikke være for store heller.

Ellers skal min forlover få et bilde av brudepar og forlovere. Vet hun vil sette pris på det, men heller ikke den forstørrelsen skal være for stor. Men et lite bilde og minne fra man var forlover er elvsagt hyggelig å henge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Greit med forstørrelse til foreldre, og noen "små" forstørrelser til søsken og besteforeldre, og kanskje forloverne. Ellers er det vel få som har interesse av det. Vi har ikke hengt opp forstørrelsen vi fikk av min kjæres bror og kona, men kommer til å gjøre det. Men ikke i stua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde som dem, men det var forholdsvis "små" forstørrelser, som ble gitt til søsken, foreldre og forlovere i julegaver.

Vi har den samme størrelsen på flere bilder selv, en serie liksom, og det er våre bryllupsbilder. De henger et sted i huset hvor alle kan se :P Selv kunne det ikke falle meg inn å ha et digert bryllupsbilde i stuen, som mange har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Vi synes at det ble for dyrt, så de som vil ha forstørringer, betaler selv. Har ikke fått reaksjoner på det!! Alle har full forståelse for at det blir alt for dyrt!

Er jo også vanskelig å bestille for andre, mht. rammer etc. Smak/stil er jo så forskjellig. Noen vil dessuten ha store og andre mindre bilder.

Gjør det dere synes er best selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så raske svar, jenter!

Vi kommer nok til å bestille noen forstørrelser, men ikke så store, til foreldrene våre og oss selv. Til de andre blir det bare eventuelle kopier de kan ha i albumene sine. Det blir mer enn dyrt nok det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ga størrelse i A4 format til foreldre, og halvparten av det til søsken og forlovere. Vi ga dette i julegave, og det ble ikke så mye anna til julegave for å si det sånn. Ramme kjøpte de selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Förstoringar och extra kopior av ateljefoton är extra dyrt och du är hänvisad till fotografen som äger negativen för att göra dina förstoringar. Detta är en av anledningarna till att vi inte tog dyra ateljefoton. För oss skulle det dessutom bli extra krångligt att beställa kopior per telefon och få de skickade till Sverige.

Mina svägerskor som båda har bra kameror fick i uppdrag att ta bilder på oss. Vi försåg dem med film och betalade framkallningen. Som tack för hjälpen och för att ge dem några egna foton från dagen så tar vi extra kopior. Det kostar från 4 kr st för extra kopior. Jag tycker inte att det blir dyrt med tanke på allt de hjälpt oss med och i förhållande till vad en ateljefotograf ska ha (vi fick uppgift på 22 kr per kopia).

Vi ska göra en förstoring till oss själva och en till min mor, de övriga har inte önskat några.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Vil legge til her at jeg hadde satt veldig stor pris på å få bilder av min svoger og svigerinne fra deres bryllup. Synes det hadde vært koselig og hatt et lite bilde på veggen av dem sammen med de andre familiebildene jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har en stor ramme som de vil ha et bryllupsbilde av oss i - som skal henge ved siden av min søster og svoger. Men denne forstørrelsen ville de stå for selv, og valgte selv hvilket bilde de vil ha.

Ellers skal vi prioritere en forstørrelse av et svart-hvitt-bilde til oss selv, et til mine svigerforeldre og kanskje til besteforeldre dersom de ønsker det.

Ellers vil jeg ikke prakke på bryllupsbilder av oss til andre - de får jo et i takkekortet som de kan ramme inn hvis de ønsker det.

Er ikke så glad i å henge opp familiebilder selv, så jeg forlanger ikke at andre skal dekorere heimen med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Som forlover vil jeg gjerne ha bilde. Men ikke et stort et som man "må" henge opp. Hvorfor skal jeg ha bilde av vnninden min og hennes mann i større format på veggen, når jeg ikke har bilde av meg selv en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror nok våre foreldre allerede gleder seg til å få forstørrelse i julegave; men det kunne ikke falle meg inn å gi det til flere. Kommer jo ikke til å ha forstørret bilde hengende oppe selv en gang!!

Kjenner vel egentlig få personer på vår alder som har familiebilder hengende i stuen, unntatt egne barn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi ga som sagt foreldrene våre bilder, ikke takkekortbildet, det fikk de som takkekort, men et annet, mer personlig som var beregnet på den "indre krets".

Dette ble da ikke satt pris på av mine svigerforeldre, som faktisk ble så fornærmet for at de ikke fikk "det offisielle bildet" i stort format (takkekortbildet) så det har de kopiert opp på en dårlig fargekopimaskin, satt i en ramme som de synes er fin (rammene på bildene vi ga dem var nok heller ikke bra nok) og hengt opp dette.

Jeg gremmes hver gang jeg er der, jeg er såret og lei meg - og det er siste gang de får noe personlig av oss.

En helt annen ting er jo hvor de bildene vi ga dem er? De henger ikke fremme. Og vi snakker om personlige bilder av barn og svigerbarn, vi snakker fotografbilde til flere tusen kroner - som bare er slengt vekk.

Og dette er mennesker som har bilder av rått og råte, venner og bekjente i en salig blanding uten noen spesiell stil på noe. Men et personlig bryllupsbilde av sønnen sin og kona kan de ikke ha fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Vi gir nok bilder i julegave til foreldre og besteforeldre - de vil garantert bli glade for noe saant, ja, direkte skuffet om de IKKE faar det. Andre ser jeg ikke noen grunn til aa gi slikt til. De kan jo bruke bildet fra takkekortet?

For oevrig skal vi ogsaa eie vaare egne bilder, slik at det ikke blir voldsomt mye styr og utgifter i forbindelse med aa faa laget forstoerrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan kanskje få peke selv på det de vil ha, har jeg tenkt.

Evt kjøpe selv også.

Tror ikke de vil ha noe svære greier.

(veggene er fulle allerede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir nok bilder i julegave til foreldre og besteforeldre - de vil garantert bli glade for noe saant, ja, direkte skuffet om de IKKE faar det. Andre ser jeg ikke noen grunn til aa gi slikt til. De kan jo bruke bildet fra takkekortet?

Samme her. Foreldre og besteforeldre får forstørret bilder til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal passe på at fotografen tar bilde av meg og min forlover. Vil gi henne bildet som gave etter bryllupet. Ikke i et enormt format, men som et lite venninnebilde.

Familien får velge og forstørre som de vil... Kjedelig å bruke masse penger på forstørrelser som man ikke er sikker på at faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess1

Ettersom vi gifter oss i September har vi funnet ut at det blir perfekte julegaver til foreldre, søsken og besteforeldre med slike bilder/forestørrelser. Blir selvfølgelig ikke noen store forstørrelser (det har vi nok ikke råd til) men tenkte 20x25 til foreldre og 13x18 til de andre.. De kommer til å bli SÅ glade :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte for 20x25 til foreldre så valgte de den størrelsen og det bildet de ville ha selv og la til mellomlegget.

Sånn ble alle fornøyde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...