Gå til innhold

Plukker du opp haikere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte strekninger jeg ofte kjører er det stadig vekk haikere. Stopper aldri, og ser heller ingen andre som gjør det. Er det noen i det hele tatt som gjør det? Får jo litt lyst å være grei og stoppe, men tør rett og slett ikke. Mulig jeg har sett litt for mange filmer..

Anonymkode: 48086...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort det to ganger. En gang to jenter, studenter. En annen gang er polsk gutt som haiket gjennom Norge. Kjenner meg igjen i folk som drar på tur med stor ryggsekk og derfor stopper jeg. 

Anonymkode: fe236...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det to ganger. En gang to jenter, studenter. En annen gang er polsk gutt som haiket gjennom Norge. Kjenner meg igjen i folk som drar på tur med stor ryggsekk og derfor stopper jeg. 

Anonymkode: fe236...1a9

Jeg gav en polsk gutt haik i sommer! 

(Ja, plukker opp haikere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender. Men det er sjelden siden bilen er full når jeg er på langtur, og her i byen er det enklere å ta bussen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Nei, de får ta buss 

Så bra. Ingen vil vel sitte på med en pusle bil :fnise:

Anonymkode: 5501d...c3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg stopper ikke. Har sosial angst så har sterke sperrer mot å stoppe og plukke opp fremmede. 

 

Anonymkode: dc439...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Merricat skrev:

Jeg gav en polsk gutt haik i sommer! 

(Ja, plukker opp haikere)

Dette var for to år siden. 

Anonymkode: fe236...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra. Ingen vil vel sitte på med en pusle bil :fnise:

Anonymkode: 5501d...c3e

Misunnelig eller? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan de ser ut. Har tatt med to gutter som tydeligvis var backpackere en gang. De hadde ventet 6 timer i solen og sovnet umiddelbart i baksetet.

Anonymkode: e220a...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har plukket opp par-tre haikere siste par årene. Første var innad i kommunen her, og kjørte vedkommende 10 min til nærmeste busslomme der jeg skulle stoppe. Andre var et par hipstere som sto langs E6 ut av Oslo. Har sansen for folk som ikke kjører A4-stilen, tar ting som det kommer og gambler litt i livet. Artig å plukke opp haikere en gang iblant hvis de virker noenlunde fornuftige da man ofte blir en erfaring rikere. Dessuten har jeg en stor jaktkniv under førersetet som backup hvis noen skulle prøve seg på noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. alt for mange ustabile der ute. En liten, søt kvinne, kan fremdeles ha kniv eller pistol på seg, og et stort ønske om penger eller ting de kan selge. Er de i nød, får de ta taxi, eller buss, ringe kjent, eller ringe politi/krisesenter da, i verste fall.

 

Anonymkode: 29474...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gjør jeg ikke. Man vet aldri hva et fremmed menneske er i stand til å gjøre. :unsure:

Ville selvfølgelig vurdert det, men jeg tør rett og slett ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett. Pleier å se an hvem det er, og jeg plukker aldri opp de som synes det er en god idè å hoppe ut i veien et stykke foran bilen for å få meg til å stoppe. Kjører ikke på dem heller, men jeg pleier å stoppe og kjefte litt før jeg kjører videre. 

Det siste året har jeg plukket opp to unggutter og kjørt dem til togstasjonen (har kjørt dem flere ganger etter det, både til og fra stasjonen), èn ung palenstinsk mann på ferie (kjørte han også til togstasjonen) og to polakker som jeg kjørte et stykke på veien. Og en veldig full, ung mann som rett og slett hadde rotet seg bort og ikke fant veien tilbake til hotellet han bodde på.

Ser nesten aldri jenter haike, med unntak med ei som gjorde det «hoppe ut i veien»-stuntet, men ville nok plukket opp henne også hvis hun bare stod på siden av veien og ikke plutselig var midt i den. 

Anonymkode: c64fd...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...