Gjest care Skrevet 19. august 2002 #1 Del Skrevet 19. august 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4578935 Her har nok grensene vært uvage for åsleik m.f. De sier det er vanlig å snakke til publikum, men hvorfor ser vi aldri at de snakker med mennesker som IKKE sitter i rullestol, som IKKE er overvektig, som IKKE er skallet, ............ i hele tatt med mennesker som ikke har en tydelig attribut. Nei, det er fordi de ikke klarer å finne på noe selv, men må til stadig drite ut andre for selv å fremstå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. august 2002 #2 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har vært på stand-up show, hvor typen min ble veldig driti ut - selv om han ikke hadde noen tydelig attributt som du sier. Men det er noe lettere å ta tak i noe som er synlig, for da er det ikke eksluderende for resten av publikum. Selv har jeg også en stoooor porsjon selvironi og hadde vel tålt det dersom jeg ble gjort narr av... tror jeg.... Om Åsleik har driti på draget nå? Ja, det tror jeg nok. For han har prøvd på en vits, og må ha sett at det ikke fenget. Og der tror jeg cluet for mnage ligger. De må kunne se at det blir feil, og da må de gi seg. Stillhet i salen og tårer i øynene på folk, burde gi et hint. Samme med folk som er feite og blir gjort narr av, det er ikke sikkert de tåler det. Klart at man må finne seg i å bli snakket til på et sånt show, men drit meg ut for den stygge hårfargen jeg selv har tilegnet meg, eller min dårlige klessmak, ikke drit meg ut for sykdommen min.... skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 #3 Del Skrevet 19. august 2002 Det er et show... .ok? Noen ganger kan det være et bra show....andre ganger dårlig... men å bli sur fordi en ukjent stand up komiker har det litt morsomt... ja det synes jeg er litt drøyt.... Waco Men noen leter jo med lykt og lupe etter ting å bli sure for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pus Skrevet 19. august 2002 #4 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg skjønner godt at hun ble lei seg. Jeg tror nok det at hvis spøken hadde slådd ann blandt publikum, så hadde hun kanskje syntes at det ikke var så sårende, men jeg syns fremdeles at den var over grensen. Det er mange som bruker rullestol som hjelpemiddel, men som holder seg ut av syne fordi de syns det er for tøft å bli møt av folks uvitenhet og fordommer når de beveger seg ut døra. Så en god del handikapede blir regelrett mobbet av samfunnet og miljøt de lever i hver eneste dag. Så jeg syns at normenn generelt skal vise mer repekt for sine medmennesker uansett handikap eller ikke. Pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 #5 Del Skrevet 19. august 2002 Pus, det er ganske respektløs og ikke tulle med ulike handicaper... det er først da man er virkelig likestilt... men det er visst ikke alle som skjønner det... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 19. august 2002 #6 Del Skrevet 19. august 2002 Ingen som har hørt om galgenhumor, da? Greit nok at hun ikke hadde lyst å fortelle om sykdommen sin, men da kunne hun vel sagt at hun ikke ville fortelle hva hun lider av... Hvis man er redd for å bli "uthengt" slik får man enten sette seg langt bak med kikkert, eller la være å gå på slikt... Det er sånt jeg gjør, i egen frykt for å bli uthengt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 19. august 2002 #7 Del Skrevet 19. august 2002 Når denne hendelsen var pinlig - eller ydmykende eller hva man nå enn kaller det - fpr denne jenta, burde Engmark vært mann nok til å si at "beklager, jeg bomma". Men han sitter der på sin høye hest, uten noe synlig handicap og gjør "narr" av abdre som har det! Det er ikke menneskelig hverfall.......... Noen kan kanskje takle en kommentar, noen har galgenhumor, men for de som ikke har det, så er dette en tøff situasjon!!!!!!! Dette er nok til at jeg ikke noen gang frivillig betaler for å se et show av Engmark. Fleip gjerne med poitikere eller kongehus, eller folk som selv har stilt seg laglig til for hogg, men ALDRI med mennesker som har et handicap - og det spiller ingen rolle av hvilken grunn!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 #8 Del Skrevet 19. august 2002 Aldri noen som har handicap... hva er det for et svar? Hallo handicape er som alle andre mennesker, man kan ikke lage et "unntak" for visse menneskegrupper i spøkens og ironiens verden. Waco Det handler om å likestille menneskeverdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 19. august 2002 #9 Del Skrevet 19. august 2002 Waco : Å latterliggjøre et menneske med et handicap, har ingen ting med likestilling av mennesker å gjøre. Hvis du ikke klarer å se det, da er det ikke håp for deg - sorry!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 #10 Del Skrevet 19. august 2002 Mener du at handicappe er annenrangs mennesker som ikke tåler å bli spøket med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 #11 Del Skrevet 19. august 2002 Forresten, å spørre en rullestolbruker om hun kom til verden i rullestol er ikke latterliggjøring av rullestolbrukere... man må se dobbeltironien også. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 19. august 2002 #12 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg mener at man skal ta hensyn til følelser. Og hvor lange et menneske har sittet i rullestol, eller hvorfor h*n gjør det, har da ingenting med humor og gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 #13 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har vært på sunaas sykehus en periode, og var det rullestolbrukere største irritasjon var... så var det enkeltmennesker som syntes så synd på dem at dem ikke antok dem for å være likeverdige mennesker som eide samme grad av selvironi som resten av befolkningen... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. august 2002 #14 Del Skrevet 20. august 2002 Enig med waco! Jeg har såvidt jobbet med handicapede, det var ingen der som ønsket spesialbehandling! og ihvertfall ikke når det gjaldt humor! De fleste av dem hadde faktisk en selvironi og humor rundt deres egen sykdom som sjokkerte meg og gjorde meg flau i starten! Dette er noe de lever med hver dag, mange som sitter i rullestol møter spydige kommentarer og tilsnakk ofte. Skulle de ta seg nær av å bli spøket med på et stand-up-show, så burde di ikke gått dit! ALLE er utsatt for uthenging på et slikt show! ALLE bør være klar over at "mobbingen" kan ramme dem! Det er ikke han som setter handicapede i boks, det er di som ønsker at de ikke skal behandles som vanlige mennesker! Og de med handicap som jeg har møtt, har ønsket nettop det, LIK BEHANDLING SOM "OSS NORMALE". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 20. august 2002 #15 Del Skrevet 20. august 2002 Vel, jeg er forsatt uenig med dere. Og det er tydeligvis denne jenta som opplevde det også, så man skal ikke si at ALLE med et handicap har masse selvironi osv. Noen har det ikke, og da mener jeg at men bør ta hensyn til det!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pus Skrevet 20. august 2002 #16 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg er enig i at en kan tulle og tøyse på lik linje med de som har et handikap og at de ikke er anderledes enn de som er friske, men da mener jeg at en ikke skal gjøre sånn som Å gjorde, å dra en dårlig kommentar om hjelpemiddlet. For da har en lett for å såre. Det er ikke alle som er så fortrolig med de hjelpemiddlene de må bruke og spesielt ikke hjelpemiddler som ellers gjør at folk på gata behandler deg som et mindreverdig menneske. De fleste med et synlig handikap får jo en galgehumor og en selvironi som vanligvis er høyere en hos den normale mann i gata, men det tar tid og alle som feks sitter i rullestol kommer ikke til det stadiet over natten. Vi som ikke kjenner vedkommende ikke vet hvilket stadie de har kommet på i forhold til fortroligheten med hjelpemiddlet de bruker. Derfor så vis omtanke, se vedkommende som et menneske uten hjelpemiddler hvis du vil spøke. Og en må også huske at personer i rullestol skjelden selv får velge hvor de vil oppholde seg i et lokale. Det er gjerne ikke plass til en rullestol hvor som helst. Pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #17 Del Skrevet 20. august 2002 Hensynsløst. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 21. august 2002 #18 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg får bare mer og mer avsmak for Åsleik Engmark. Jeg var en gang på stand-up og slik han gjorde narr av folk synes jeg er skamløst. Jeg synes det er en stor forskjell å lage en komisk situasjon eller kommentar av ting, og å gjøre narr av folk. Og når folk gir beskjed om at de synes det går over streken, men bare blåser i andres følelser, så blir det ren mobbing for meg. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 21. august 2002 #19 Del Skrevet 21. august 2002 Kan det noen gang bli god humor når man driter ut andre mennesker?????? Det lurer nå jeg på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå